نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. خرداد 1402 - 21:15
نفتی‌های گچساران با پیروزی برابر مس سونگون ورزقان، عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور را از آن خودکردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در فینال رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور مقابل مس سونگون ورزقان به برتری رسید. نفت و گاز گچساران آخرین دیدارش در لیگ دسته دوم فوتبال را با مس سونگون ورزقان در حالی به پایان برد که جشن صعود این تیم به لیگ دسته یک طی هفته‌های گذشته در گچساران برگزارشده بود.

نفتی‌ها گچساران با صدرنشینی در گروه ب این رقابت‌ها عصر امروز در ورزشگاه دستگردی تهران مقابل مس سونگون ورزقان صدرنشین گروه الف صف‌آرایی کرد که درنهایت نفتی‌های گچساران برنده این دیدار تماشایی شدند.

این دیدار حساس با نتیجه تساوی یک‌بریک در 90 دقیقه قانونی به پایان رسید و اما این نفت و گاز گچساران بود که در ضربات پنالتی تیم مس سونگون ورزقان را شکست داد و قاطعانه قهرمان رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور شد.

این در حالی است که تیم فوتبال نفت و گاز گچساران با تاریخ‌سازی و قهرمانی در لیگ دسته دوم فوتبال کشورمان به‌عنوان اولین تیم گروه ب این رقابت‌ها قاطعانه راهی لیگ دسته اول شد. یاران «داریوش یزدی» با ثبت رکوردی ماندگار با 6 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول و 39 گل زده ضمن اینکه لقب هجومی‌ترین تیم این رقابت‌ها را کسب کرد دو هفته مانده به پایان مسابقات عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

کار نفت و گاز گچساران زمانی ماندگار می‌شود که با نگاهی به جدول نام تیم‌های صاحب نامی همچون داماش گیلان، شهرداری نوشهر، شهدای رزکان کرج، شهید قندی یزد و شهرداری ماهشهر را پایین‌تر از نفتی‌های گچساران می‌بینیم.

نفتی‌ها در حالی جشن قهرمانی و صعود به لیک یک را برپا می‌کنند که حدود ۱۰ سال پیش با هدایت «حسن اکرمی» و مدیریت «محمد حبیبی نژاد» جشن صعود به لیگ یک را برای نخستین بار در تاریخ فوتبال گچساران برپا کرده بودند. اکنون و پس از گذشت هشت سال از سقوط به لیگ دو این تیم مجدداً توانست با هدایت «داریوش یزدی» مقتدرانه و با اختلاف 6 امتیازی نسبت به داماش گیلان به لیگ یک صعود کند تا بار دیگر تب فوتبال در کهکیلویه و بویراحمد بالا برود.

بااین‌وجود نفتی‌های گچساران خود را آماده حضور در لیگ یک فوتبال می‌کند و این در حالی است که مسئولان استان بایستی با درک شرایط پیچیده و سخت لیگ یک پای‌کار بیایند و آمادگی خود را برای همراهی و حمایت همه‌جانبه از این تیم اعلام کنند.

بدین ترتیب تیم فوتبال نفت و گاز گچساران با کسب 57 امتیاز و زدن 39 گل و تنها ۱۱ گل خورده و ۶ امتیاز اختلاف با تیم دوم، مقتدرانه به لیگ دسته اول فوتبال کشورمان صعود کرده بود.

بر این اساس نیز رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشورمان در دو گروه 14 تیمی برگزار شد که تیم‌های مس سونگون ورزقان و نفت و گاز گچساران از گروه نخست و دوم به صورت مستقیم به لیگ یک صعود کرده و تیم‌های فولاد نوین اهواز و داماش گیلان از گروه اول و دوم راهی مرحله پلی‌آف لیگ دو شده بودند. همچنین تیم‌های ماشین‌سازی تبریز، شهر خودرو خراسان و مس نوین کرمان سه تیمی هستند که از لیگ دو به دسته پایین‌تر سقوط کرده‌اند.

گفتنی است تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در رقابت‌های لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور و در گروه دوم با تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر، شهرداری بندرعباس، شهید قندی یزد، شهدای رزکان کرج، شهرداری ماهشهر، نیروی زمینی تهران، شهدای بابلسر، مس نوین کرمان، شهرداری نوشهر، شهرداری بم، آریو اسلامشهر، داماشیان رشت و پیام توس مشهد هم‌گروه بود. نفت و گاز به لحاظ کسب افتخارات باشگاه گچسارانی، دومین صعود به این رقابت‌ها را تجربه کرد.

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها