نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. خرداد 1402 - 15:02
مدیر منابع آب شهرستان گچساران در خصوص مشکلات آب دهستان امامزاده جعفر(ع) و پاکوه گچساران توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید معصوم افضلی، مدیر منابع آب گچساران در گفتگوی اختصاصی با صبح زاگرس؛ در خصوص انتشار پیامی مبنی بر عدم تأمین آب اراضی کشاورزی در دهستان امامزاده جعفر این شهرستان گفت: متأسفانه فردی با هویت معلوم اقدام به انتشار پیامی مبنی بر عدم تأمین آب کشاورزی در برخی مناطق دهستان امامزاده جعفر کرده که اقدام این فرد مصداق بارز شایعه‌سازی، فرافکنی و تحریک کشاورزان است و از دستگاه قضا و دستگاه‌های امنیتی خواهان برخورد قاطع با این فرد هستیم.

وی افزود: باید توجه کرد همین فردی که چنین مطالب کذبی را در شبکه‌های اجتماعی نشر داده است خود تخلفاتی هم در این زمینه مرتکب شده که می‌توان به کشیدن انشعاب غیرمجاز جهت آبیاری باغ خود و همچنین اقدام به درختکاری به‌صورت غیرمجاز آن‌هم در عرصه منابع ملی را نام برد.

افضلی تصریح کرد: بنابراین در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی برای تأمین آب کشاورزی (باغات) در منطقه نداریم حتی از باغداران و کشاورزان منطقه نیز می‌توانید صحت حرف بنده را جویا شوید؛ اما نکته قابل‌توجه اینکه چهار دستگاه الکتروموتور (پمپ آب) ایستگاه آب‌رسانی پاکوه در تعهد پیمانکار برای سرویس و تعمیرات است که دو دستگاه به‌طور کامل تعمیر شده و در مدار بهره‌برداری قرارگرفته است اگرچه یک پمپ کمی با مشکل مواجه شده که تا امروز عصر هم به کامل مرتفع و در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 مدیر منابع آب گچساران ادامه داد: نکته دیگر اینکه کار تعمیرات دو الکتروموتور دیگر تا پایان خردادماه جاری انجام خواهد شد که درمجموع نیز چهار دستگاه الکتروموتور کار پمپاژ و آب‌رسانی از منطقه پاکوه به سایر دشت‌های کشاورزی دهستان امامزاده جعفر را بر عهده خواهند داشت؛ اما مسئله هشت پمپ دیگر ایستگاه آب‌رسانی پاکوه درصورتی‌که اگر تأمین اعتبار شوند به‌زودی نیز در مدار بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

افضلی در ادامه اظهار کرد: باغات شهرستان از منطقه پاکوه تا سرآب ننیز به‌صورت کامل در 4 نوبت آبیاری شده‌اند و نکته قابل‌توجه این است که بیشتر این باغات خود مخازنی بزرگ (استخر) جهت آبیاری درختان دارند و درصورتی‌که مشکلی برای ایستگاه پمپاژ پاکوه هم به وجود بیاید این مخازن می‌توانند تا 15 روز آب خود باغات را تأمین کنند. بااین‌وجود آب همین مخازن از طریق ایستگاه آب‌رسانی پاکوه تأمین می‌شود و مجدداً عرض می‌کنم که هیچ مشکل جهت تأمین آب کشاورزی در منطقه نداریم.

افضلی افزود: حدود 10 میلیارد تومان خرید تجهیزات مکانیکال، الکتریکال و برقی در سال گذشته جهت سرویس و تعمیرات ایستگاه پمپاژ آب‌رسانی پاکوه داشتیم و امسال هم قراردادی پنج میلیارد تومانی با پیمانکار جهت تعمیرات چهار الکتروموتور بسته شد که تعمیرات اساسی را انجام دهد که تاکنون کار دو الکتروموتور انجام‌شده و دو پمپ باقی‌مانده نیز قول گرفته‌ایم تا پایان خردادماه جاری به سرانجام برسند و در مدار قرار بگیرند.

مدیر منابع آب گچساران ادامه داد: نکته‌ای که حائز اهمیت است اینکه وقتی چهار پمپ الکتروموتور وارد مدار قرار بگیرند علاوه بر تأمین آب باغات، آب اراضی کشاورزانی که اقدام به کشت محصولات  آب بر همچون ذرت، صیفی‌جات و... را داشته باشند، هم تأمین خواهد شد.

وی در پایان افزود: اما فرد مدعی با چه هدفی اقدام به شایعه‌سازی، تخریب و تحریک کشاورزان کرده است باید پاسخگو باشد و از دستگاه‌های مسئول هم می‌خواهیم این مسئله را پیگیری کنند. اینکه فردی بدون تحقیق و بررسی دقیق بخواهد خدمات دولت و نظام را زیر سؤال ببرد به‌هیچ‌وجه شایسته نخواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها