نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. خرداد 1402 - 13:06
حجت‌الاسلام حجازی گفت:اینجا معروف به بام نفت ایران است و شایسته هم نیست که مردم در مصلای شهرمان از گرما برنجند و مدیران نفت عنایت کنند که ضربتی این مشکلات را مرتفع کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: مقام معظم رهبری به‌کرات فرمودند که حل مشکلات اقتصادی درون کشور است بنابراین حل مشکلات بیکاری، گرانی و مسکن درون کشور است و باید تلاش کنیم کارخانه‌ها راه بیافتند.

وی افزود: مسئولین محترم در سطح کشور بیشتر به این نکات حضرت آقا توجه داشته باشند، هرچند همان کشورهای مدعی اقتصاد هم با چالش‌های و مشکلات بسیاری هم‌دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اما ظرفیت‌ها و منابع فراوانی در کشورمان وجود دارد که باید به بهترین شکل ممکن استفاده و بهره برد.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: مسئله دیگر چطور می‌شود یک نفر چندین هزار میلیارد تومان از بانک وام می‌گیرد و گاهی اوقات یک جوان برای گرفتن وام ازدواج هم مشکل دارد، این یعنی همان بحث است که کسی که عالِم نیست و تقوا ندارد تصمیم گیر می‌شود که در روایتی از امام علی علیه اسلام آمده است که عالِم (متخصص) در همان رشته خودش بر رأس کار گمارده شود.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: امروز مصادف با میلاد حضرت شاه‌چراغ سلام‌الله‌علیه است و ایام‌الله حجاج بیت‌الله الحرام راداریم. انسان باید قلب، درون و برونش را آماده کند و خالصانه به حج برود و واقعاً هم تلاش کند که حاجی مخلص باشد و فقط به رضای خداوند توجه کند.

خطیب جمعه گچساران گفت: اول خرداد آغاز چندین دور از مجلس شورای اسلامی است که به همه نمایندگان و نماینده محترم شهرمان تبریک عرض می‌کنم، حضرت آقا فرمودند که مجلس باید انقلابی عمل کند و توصیه‌ای به نمایندگان ملت دارم که این فرمایشات آقا بار دارد و اینکه نمایندگان مجلس بایستی انقلابی، جهادی، مردمی به دنبال حل مشکلات مردم با رعایت عدالت و تقوا باشند.

وی افزود: بنابراین اگر کسی توجه به ولایت نداشته باشد ولو در هر منصبی که باشد هیچ ارزشی ندارد، معیار این حکومت، اسلامی بودن و ولایی بودن است پس همه باید تابع محض امر ولایت باشیم؛ اما عزیزانی که بنا دارند نامزد انتخابات شوند از الآن تلاش کنند خودسازی کنند از خدا بترسند و برای رضای خداوند به میدان بیایند و اگر واقعاً می‌توانند که هم مطیع فرمان ولایت باشند و هم واقعاً توان مخلصانه برای حل مشکلات مردم داشته باشند، به صحنه بیایند که در غیر این صورت به صحنه نیایند.

حجت‌الاسلام حجازی بیان کرد: پایان دهه کرامت میلاد امام رضا علیه‌السلام است و این ایام را تبریک عرض می‌کنم و امام صادق علیه‌السلام در روایتی دارند که امام رضا علیه‌السلام هادی و ناجی مردم و وسیله‌ای برای نورافشانی اندیشه و تفکر مردم است.

امام‌جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: دلار در حال سقوط است و چندین کشور مهم جهان می‌خواهند از زیر سلطه دلار خارج شوند و ایران دارد جهان را آگاه می‌کند و ایران تأثیراتی در شرق و غرب جهان ایجاد خواهد کرد و باید قدردان این موهبت بزرگ باشیم.

خطیب جمعه گچساران گفت: مردم اندونزی از رئیس‌جمهور کشورمان استقبال خوبی کردند و مردم جهان می‌بینند و این موضوع را می‌فهمند. نکته بعد اخیر پایان مأموریت ناوگروه نیروی دریایی ارتش را داشتیم و به جهان گفتند که ابرقدرت جهان، ایران اسلامی است.

وی افزود: اما توصیه‌ای به گروهک طالبان دارم که زیاد خودتان را بزرگ نپندارید و عزت و عظمت ایران اسلامی در جهان را ببینید. ایران اسلامی خیلی به افغانستان خدمت کرد و بدانید که نمک‌خورده‌اید و نمکدان نشکنید که نمک به چشم خودتان می‌رود.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: محیط مصلای نماز جمعه گرم است و بنده به‌عنوان یک طلبه گنج هزینه‌ای و امکاناتی برای رفع این مشکل در اختیار ندارم. جلسات متعدی از گچساران تا تهران برگزار شد و چند ماه قبل مهندس کاهکش قولی داند که وضعیت سرمایشی مصلا را پیگیری کنند و در این امر کوتاهی نمی‌کنند و قرار شد مکاتباتی با اهواز و تهران هم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: انتظار این است مدیرعامل جدید عنایت کنند و هم آقای دانشی در مناطق نفت‌خیز و هم آقای وزیر نفت عنایت کنند چراکه اینجا معروف به بام نفت ایران است و شایسته هم نیست که مردم در مصلای شهرمان از گرما برنجند و مدیران نفت عنایت کنند که ضربتی این مشکلات را مرتفع کنند.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: نکته دیگر مردم مؤمن و متعهد گچساران توجه کنند که همه کارها را نباید گردن نفت و دولت بی اندازیم و همه هم مسئولیم و می‌شود بر اساس توان هم کمک کرد، در این شهر افرادی هستند که سرمایه فراوانی دارند و انتظار می‌رود هم دولت و هم مردم یاری کنند.

خطیب جمعه گچساران گفت: دیروز جشن گل‌ریزان زندانیان در شهرمان بود و خانواده‌های بسیاری از زندانیان هستند که مشکلات بسیاری دارند که باید از آن‌ها حمایت شود. نکته پایانی اینکه بحث آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان باید جدی گرفته شود و این چه سری است که گچساران هر هفته آتش‌سوزی دارد و باید تدبیر شود.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

درود برخالق طبیعت از سومدیریت منابع طبیعی مراتع و جنگلهای سر کدومه؟! کاملا واضح و مبرهن است که عده ای سودجو برای تاراج زمین‌ها وکوه خواری دست به جنایت کثیف میزنند شک نکنید ۹۵درصد آتش‌سوزی در کوهها و دشت ها. عمدی و آرزوی هدف اعمال میشود ،،،میدانید چه تعداد موجودات زنده اعم از حشرات پرندگان و حیوانات در آتش جزغاله و چه ضربه ای به گیاهان دارویی که خواستگاه زنبوران عسل است وارد میشود لعنت خدا بر عامدانه این جنایات

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها