نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. خرداد 1402 - 12:01
رزمنده جبهه مقاومت گفت: بچه‌های گچساران در خرمشهر نقش‌آفرینی و در فیاضیه آبادان جان‌فشانی‌ها کردند؛ چراکه خرمشهر تحت اشغال کامل دشمن بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،جلال محمدپور، از رزمندگان جبهه مقاومت در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه گچساران ضمن گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی دشمن اهواز را محاصره کرده بود و شهرهای خرمشهر، بستان، سوسنگرد و هزاران روستای ما را ظرف یک هفته تصرف کرد. مردم گچساران از روزهای اول دفاع مقدس حضور فعالانه داشتند و نقش‌آفرینی‌ها کردند.

وی افزود: رزمندگان گچسارانی هرجایی که جبهه نبرد با دشمن بود قهرمانانه حضور می‌یافتند، فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود حماسه‌ای که درکش برای استکبار جهانی بسیار سنگین بود وقتی‌که فتح خرمشهر آغاز شد دشمن به‌هیچ‌وجه فکرش را نمی‌کرد که شکست بخورد اما جوانان این مرزوبوم کاری کردند کارستان و ابهت نظام سلطه را درهم کوبیدند.

محمد پور ادامه داد: دشمن بعثی خرمشهر را تبدیل به یک دژ مستحکم کرده بود، وقتی بچه‌های گچساران به فرماندهی سردار علی فضلی به خوزستان اعزام شدیم اولین گروه در سوسنگرد مستقر شدیم و بعد از سوسنگرد به منطقه دارخوین رفتیم و نهایتاً رزمندگان از راه ماهشهر وارد آبادان شدند و این شهر از همه طرف تحت محاصره دشمن قرار داشت.

رزمنده جبهه مقاومت تصریح کرد: بچه‌های گچساران در خرمشهر نقش‌آفرینی و در فیاضیه آبادان جان‌فشانی‌ها کردند. چراکه خرمشهر تحت اشغال کامل دشمن بود و خرمشهر تبدیل به خونین‌شهر شده بود و 578 روز در اسارت دشمن بود. در حقیقت در سقوط خرمشهر و شهرهای دیگر خیانت بنی‌صدر را شاهد هستیم.

وی افزود: در اوایل جنگ حتی سلاح و مهمات کافی برای مقابله با دشمن بعثی وجود نداشت حضرت امام فرماندهان سپاه و ارتش را متحد کردند و فرمان دادند که حصر آبادان باید شکسته شود بعد هم عملیات آزادی سازی بستان آغاز شود و بعدازآن هم عملیات منطقه چذابه شروع شد که رزمندگان گچسارانی هم حضور فعال داشتند.

محمد پور در ادامه اظهار کرد: بنابراین دیپلماسی ما در وسط میدان بود و ظرف چند ماه عملیات‌های بزرگی را رزمندگان کشورمان انجام دادند. مرحله اول عملیات بیت‌المقدس در منطقه فکه انجام شد و حجت‌الاسلام متقی کاشانی با تعداد زیادی از رزمندگان و بازاریان این شهرستان و امکانات پشتیبانی در محرکه نبرد با دشمن حضور یافتند.

رزمنده جبهه مقاومت گفت: دشمن تمام امکاناتش را در خرمشهر قرار داده بود و مدعی بود اگر ایرانی‌ها خرمشهر را گرفتند کلید بصره را تحویل آن‌ها خواهم داد؛ اما خلوص و صفای باطن رزمندگان، فداکاری و جان‌فشانی آن‌ها باعث شد تا فتح خرمشهر صورت بگیرد.

وی افزود: روز سوم خردادماه خرمشهر آزاد شد و به دامان میهن بازگشت، دگرگونی و ظرفیت‌های نظامی و سیاسی در منطقه ایجاد شد چون دیپلماسی میدان جواب داده بود و دشمن مبهوت اقتدار و عزت ایران اسلامی‌شده بود. به فرموده حضرت آقا خرمشهرها در پیش است و جهت مقابله با فتنه‌ها باید تبعیت محض از ولایت‌فقیه داشته باشیم.

محمد پور ادامه داد: نکته دیگر اینکه مردم ایران اسلامی بایستی وحدت، همدلی و انسجام خودشان را تحت هر شرایطی داشته باشند و اجازه ندهیم که نفوذی‌ها دشمن مردم را ناامید و دلسرد کنند، آقایان مسئولین اگر می‌خواهید فردای قیامت مقابل شهدا و مردم سرافکنده نباشید باید خدمت بی‌منت انجام دهید.

رزمنده جبهه مقاومت در پایان تصریح کرد: مدیران از کار مردم گره‌گشایی کنند و همواره خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران موردتکریم و احترام قرار گیرند. امروز نیروهای مسلح کشور خدمت گذار مردم هستند و در پایان هم یادی می‌کنیم از شهدای والامقام شهرستان گچساران که درراه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی جان‌فشانی کردند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها