نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. خرداد 1402 - 20:18
نشست شورای اداری گچساران برخلاف رویه گذشته به مناسبت دهه کرامت در حرم مطهر امامزاده جعفر علیه‌السلام گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یدالله مرادی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت دهه کرامت با اشاره به اهمیت و جایگاه قیام ۱۵ خرداد گفت: قیام 15 خرداد 42 نقطه‌ آغاز انقلاب اسلامی است و ۱۵ خردادماه، روز قیام خونین مردم جان‌برکفی بود که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوت را از کشورشان برچینند.

وی افزود: اعتراض و قیام مردم علیه رژیم منحوس پهلوی از این روز شتاب بیشتری گرفت و به رهبری امام خمینی (ره) ادامه یافت و توانست رژیم ستم‌شاهی را از اریکه قدرت بر زمین بکشد.

وی در ادامه بر لزوم موشکافی دقیق این واقعه تاریخی تأکید کرد و ادامه داد: قیام خونین ۱۵ خرداد 42 باید از ابعاد مختلف موردبررسی و تحلیل قرارگرفته و مهم‌تر از همه به نسل جدید منتقل شود.

مرادی در ادامه تصریح کرد: اگرچه امروز مشکلات معیشتی، سو مدیریت‌ها و تهاجم گسترده در همه عرصه‌ها وجود دارد اما فراموش نکنیم که از دل چه بحران‌هایی گذشتیم و نباید آرمان‌های حضرت امام (ره) و شهدا فراموش شود.

زمان برگزاری مراسم 14 خرداد در گچساران

وی افزود: حضرت امام راحل برای مردم حرکت کردند و امام هم هیچ‌گاه از مردم فاصله نگرفتند؛ بنابراین مراسم گرامیداشت ۱۴ و 15 خردادماه در مسجدالنبی (ص) ساعت ۹ صبح روز ۱۳ خردادماه به میزبانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار خواهد شد.

خبر خوب رئیس صندوق کارآفرینی

عرب پور، رئیس صندوق کارآفرینی امید در ادامه این نشست گفت: امروز در این جلسه از دو خبر خوب سخن خواهم گفت اول اینکه در حوزه اشتغال روستایی اعتباراتی در نظر گرفته‌شده که دارای زمان مصرف خاصی است و متقاضیان دارای شرایط در حوزه روستایی می‌توانند تا سقف ۴۰ میلیارد ریال بسته به نوع طرح، تسهیلات خوداشتغالی دریافت کنند.

وی افزود: نکته دیگر اینکه در دهه کرامت صندوق کارآفرینی امید در خصوص تأخیر در پرداخت اقساط، ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم را در نظر گرفته است.

برنامه استقبال از خدام حرم رضوی

حجت‌الاسلام خادمی، رئیس تبلیغات اسلامی گچساران در ادامه گفت: هفته آینده فرصت مناسبی برای استقبال از خدام و حاملان پرچم متبرک حرم رضوی در شهرمان داریم که انتظار می‌رود همه ادارات و دستگاه‌ها در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند. موضوع دیگر اینکه جشن بزرگ میلاد امام رضا علیه‌السلام همچون سنوات گذشته با حضور خدام رضوی در بوستان شهدای گمنام گچساران برگزار خواهد شد.

آقایی، بخشدار مرکزی گچساران در این نشست هم گفت: قیر رایگان به شهرستان اختصاص پیدا کرد و آسفالت در بخش‌های مرکزی نیز صورت گرفت که دهستان امامزاده جعفر از این موضوع نیز محروم نبوده و در اجرای زیرساخت‌های روستایی همه ادارات تاکنون به‌نوعی همکاری داشتند.

تنش آبی در برخی روستاهای گچساران

وی افزود: موضوعی که باید عرض شود اینکه در بحث روشنایی معابر روستایی نیز متولیان اهتمام بیشتری داشته باشند. در بحث آب هم بعضاً با تنش‌هایی دسته و پنجه نرم می‌کنیم که با تلاش مسئولین برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که این مشکلات هم به‌زودی مرتفع شوند.

آقایی ادامه داد: در خصوص پروژه‌های روستایی مشکلاتی هم وجود دارد و سه دهستان شهرستان در جغرافیای شرکت نفت و گاز قرار دارند که آلودگی‌هایی هم در این خصوص وجود دارد، انتظار می‌رود متولیان امر در شرکت نفت جهت برطرف کردن مشکلات روستاییان تلاش مضاعفی نشان دهند.

زمین‌خواری در مناطق روستایی

بخشدار مرکزی گچساران اظهار کرد: متأسفانه بحث زمین‌خواری در مناطق روستایی همچنان وجود دارد و انتظار می‌رود ادارات و نهادها در جلوگیری از این اتفاقات همکاری لازم را داشته باشند.

بسیج سازندگی هم پای‌کار آمده است

زارع، مدیر آبفا گچساران در ادامه نشست هم گفت: اقدامات خوبی در سطح شرکت آبفا صورت گرفته و از محل محرومیت‌زدایی یک و نیم کیلومتر شبکه داخلی برای روستای امامزاده جعفر منظور شده است. در سطح شهرستان از محل محرومیت‌زدایی نیز اعتبارات خوبی گرفتیم که از روستای گناوه لری استارت خورده و بسیج سازندگی سپاه هم پای‌کار آمده است.

انشعابات غیرمجاز خانه باغ‌ها

وی افزود: خط انتقال آب روستای ماهور باشت و پا کوه راداریم و قول می‌دهم که امسال اتفاقات خوبی در بخش آب‌رسانی در دهستان امام‌زاده جعفر را شاهد باشیم. نکته دیگر اینکه متأسفانه ارسال‌های اخیر خطوط انتقال و شبکه آب‌رسانی دامن‌گیر انشعابات غیرمجاز جهت تأمین آب باغات و خانه باغ‌ها شده است، بنابراین باید فکری اساسی در این خصوص صورت گیرد.

زارعی در ادامه اظهار کرد: لازم به توضیح است که وظیفه اصلی آبفا گچساران تأمین آب شرب شهروندان است و در قبال تأمین آب باغات، خانه باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی هیچ مسئولیت و تعهدی ندارد.

آب‌رسانی مطلوب به اراضی دشت امامزاده جعفر

 افضلی، رئیس منابع آب گچساران گفت: در خصوص تأمین آب مزارع کشاورزی دشت امامزاده جعفر (فاز اول) راه‌اندازی دو دستگاه پمپ آب‌رسانی در دست اقدام است تا تأمین آب اراضی کشاورزی به‌طور مطلوب انجام شود.

صدای مردمان روستا کمتر به گوش مسئولین می‌رسد

حجت‌الاسلام حجازی، امام‌جمعه گچساران در ادامه این آیین گفت: فرصت‌ها باید مغتنم شمرده شوند در شهرمان مشکلاتی وجود دارد اما صدای مردمان روستا کمتر به گوش مسئولین می‌رسد. بسیار طرح به‌جایی است که بعضاً جلساتی در مناطق روستایی برگزار شود و امیدواریم ثمره تلاش و خدمت مسئولین هم توسعه و شکوفایی نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: بنابراین خداوند به مسئولین توفیق عنایت کرد که به مردم خدمت کنند و این امر بسیار ارزشمند است.

شورای اداری به روستاها کشیده شد

دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در ادامه این نشست هم گفت: امروز دریک مکان مقدس جهت خدمت به مردم حاضر شدیم و قبل از برگزاری نشست شورای اداری در این مکان مقدس نیز برنامه «میز خدمت» را داشتیم و معنی و مفهوم میز خدمت یعنی همان خدمت گذاری به مردم است اگرچه شورای اداری به روستاها کشیده شد.

مسئولین درگیر حاشیه‌های سیاسی انتخاباتی نشوند

وی افزود: فردا هم در نماز جمعه میز خدمت را با حضور مسئولین ادارات و دستگاه‌های شهرستان خواهیم داشت. یک سری تذکرات اداری را خدمت مسئولین محترم عرض می‌کنم که اولین موضوع با توجه به سال انتخابات، قطعاً انتخابات در گچساران شرایط ویژه‌ای دارد و ان‌شاءالله هم سلامت انتخابات، امنیت و هم مشارکت خوب مدنظر است؛ بنابراین بایستی از دوقطبی کردن شهرستان در بحث‌های سیاسی به جد خودداری کنیم و عزیزان مسئول تمرکزشان فقط بر روی انجام وظایف، کارها و امورات شهرستان باشند و به‌هیچ‌وجه درگیر حاشیه‌های سیاسی _انتخاباتی نشوند، امروز بحث خدمتگزاری و تکریم ارباب‌رجوع از همه امورات لازم‌تر است.

مدیران پیگیر مشکلات پروژه‌ها شوند

وی افزود: نکته دوم اگر در برخی جلسات با برخی مسئولین با تندی حرف می‌زنیم به خاطر عدم پیگیری و روند کند برخی پروژه‌های اجرایی در این شهرستان است؛ بنابراین چاره‌ای نداریم و خیلی از مشکلات به مدیران برمی‌گردد طبیعتاً وقتی مدیری پیگیر کاری نباشند کاری هم صورت نمی‌گیرد و باید توجه کرد که اگر جایی احساس می‌شود که طرحی کند پیش می‌رود از مدیران کل دعوت کنید تا واقعیت را از نزدیک لمس کنند و در همین جلسه بازهم به مدیران تأکید می‌کنم که اگر روند اجرایی پروژه‌ای مشکل داشته باشد خود مدیران شهرستان باید پیگیری کنند.

جای شرم است، زمین‌خواران دست‌بردار نیستند!

وی افزود: اما در بحث زمین‌خواری اگرچه اقداماتی انجام‌شده است اما بازهم هم شاهد بروز چنین اتفاقاتی در سطح شهرستان هستیم، در گوشه و کنار شهرستان کسانی هستند که هنوز دست‌بردار نیستند روز گذشته موردی در سطح شهرستان داشتیم که فردی در ۷۲۰ متر زمین متعلق به راه و شهرسازی در حال پیاده کردن فونداسیون بوده است لذا چنین مواردی مربوط به بیت‌المال هستند و جای شرم است در نظام اسلامی افرادی دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: ادارات و نهادها نظارت‌ها و گشت‌ها را بیشتر کنند یعنی مردم باید چنین مواردی را به ما گزارش دهند! پس شما مدیران چه‌کاره هستید؟ از دادستان محترم شهرمان هم کمال تشکر و قدردانی رادارم که فوراً دستور توقف ساخت را دادند و تشکیل پرونده‌ای قضایی هم در این خصوص صورت گرفت.

دیهیمی خوب افزود: تقاضا دارم که مدیران در چنین مواردی هوشیار باشند و نظارت بیشتری هم اعمال کنند که شاهد چنین اتفاقاتی در شهرمان نباشیم، بازهم توصیه می‌کنم که تکریم ارباب‌رجوع سرلوحه برنامه کاری‌تان باشد.

قول شهردار برای ساماندهی دست‌فروشان

فرماندار گچساران ادامه داد: نکته دیگر اینکه شهردار قول ساماندهی دست‌فروشان را دادند اما متأسفانه اقدام قابل‌توجهی هنوز صورت نگرفته است. محیط شهری خود با مشکلاتی روبه‌رو است و انتظار این است که مشکلات بازار کپری‌ها هم باید در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

لزوم راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی

دیهیمی خوب در ادامه اظهار کرد: قرار شد بازارچه‌ای از دست‌ساخته‌ها و صنایع‌دستی روستاییان احداث شود و انتظار از مدیران مربوطه این است که زیرساخت‌هایی جهت این کار فراهم شود. نکته دیگر بحث کنترل قیمت‌ها در بازار راداریم که تغییری نیز مشاهده نمی‌شود و انتظار هم این است که متولیان امر در بحث بازار نیز نظارت‌ها را بیشتر کنند.

پای‌کار آتش‌سوزی‌ها در گچساران

وی در پایان هم گفت: اگر نگوییم به‌طور روزانه شاهد آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها در این شهرستان هستیم، پس اغراق نکرده‌ایم و تشکر ویژه‌ای هم از نیروهای مردمی و انجمن‌های دوستدار محیط‌زیست داریم که در همان لحظات اولیه وقوع آتش‌سوزی پای‌کار هستند و ما را یاری می‌کنند و در پایان از همه مدیران خدوم و پای‌کاری شهرستان گچساران نیز کمال تشکر و قدردانی رادارم.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها