نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. ارديبهشت 1402 - 20:58
تیم امیر سامان گلستانی سمنان قهرمان مسابقات هاکی ۵ قهرمانی کشور به میزبانی گچساران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،تیم امیر سامان گلستانی سمنان در روز پایانی این مسابقات که به میزبانی گچساران برگزار شد، با برتری ۵ بر ۲ در فینال مقابل آذربایجان غربی به مقام ا‌ول مسابقات دست‌یافت و تیم آذربایجان غربی نایب‌قهرمان شد.

همچنین در بازی رده‌بندی تیم استان فارس با غلبه بر استان مرکزی در ضربات شوت اوت (پنالتی) سوم مسابقات شد و استان مرکزی در جایگاه چهارم قرار گرفت. گچساران تیم میزبان مسابقات در جایگاه پنجم و نماینده استان البرز ششم مسابقات شدند.

در پایان رقابت‌ها برترین‌های مسابقات به شرح ذیل انتخاب شد:

برترین بازیکن مسابقات: ذبیح‌الله راه چمنی از سمنان

برترین دروازه‌بان مسابقات: داریوش دوست‌محمد از سمنان

بهترین بازیکن جوان مسابقات: محمدرضا سعادت از آذربایجان غربی

فنی‌ترین بازیکن مسابقات: محمدعلی صالحی پور از سمنان

بهترین گل زن مسابقات: محسن توانگر زمین از استان فارس

در روز پایانی مسابقات همچنین از پیشکسوت هاکی کشور «نوروز حیدری» و عوامل داوری و برگزارکنندگان مسابقات تجلیل به عمل آمد.

حامد سینا، رئیس هیئت هاکی شهرستان گچساران در سخنرانی پایانی این مسابقات ضمن تشکر از مسئولین، تیم داوری و همه عوامل اجرایی این مسابقات گفت: بسیار خوشحال هستیم از فرصتی که پیش آمد تا در خدمت عزیزان ورزشکار و قهرمانان هاکی کشورمان باشیم، همان قهرمانانی که ما همیشه می‌خواهیم پهلوان باشند و مرام فتوّت، جوانمردی و پهلوانی را داشته باشند.

وی افزود: باید توجه داشت که ورزش در دنیای امروز، جایگاه ویژه‌ای پیداکرده است و خودبه‌خود پا را از مرزها فراتر گذاشته به‌طوری‌که فراملی و فرامرزی شده و جایگاه ویژه‌ای را در سطح جهان پیداکرده است و ان‌شاءالله بتوانیم در پیمودن این مسیر و کسب افتخارات بیشتر برای کشورمان موفق عمل کنیم.

سینا در ادامه تصریح کرد: امیدآفرینی و نشاط در جامعه کار ورزش و ورزشکاران است. هرچند باید کل جامعه را برای سلامتی و نشاط، به ورزش دعوت کرد. ورزش میدانی است که در آنجا رقابت وجود دارد که البته باید رقابت سالم باشد، غیرازاین باشد ورزش قهرمانی هم‌شکل نخواهد گرفت و البته باید در کنار رقابت رفاقت هم باشد.

رئیس هیئت هاکی شهرستان گچساران در ادامه اظهار کرد: بنابراین وحدت، اعتماد، همدلی، کمک به یکدیگر و دست یکدیگر را گرفتن، بزرگ‌ترین عاملی است که ما را به پیروزی در تمامی میادین زندگی رهنمون می‌سازد و امیدوارم که بتوانیم روحیه امید و نشاط را در میان مردم جامعه بیشتر کنیم چراکه راهی دراز و طولانی در پیش روداریم.

وی افزود: علی‌رغم اینکه نتیجه برد – برد به لحاظ تاکتیک عملاً معنایی ندارد و باید برد – باخت باشد، اما می‌خواهیم به یک معنا در ورزش هم برد – برد باشد؛ یعنی آنجایی که حتی درصحنه ورزش پیروزی ملاک نبوده، اما مسائل فرهنگی، اخلاقی و خودباوری مدنظر باشد.

سینا بیان کرد: حقیقتاً همه ورزش خودباوری است و همه هم به‌خوبی می‌دانیم که در همه رشته‌های ورزشی اگر خودباوری به وجود بیاید، پله‌های صعود را طی خواهیم کرد و هیچ تردیدی هم در این خصوص وجود ندارد.

رئیس هیئت هاکی شهرستان گچساران گفت: اما نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است اینکه خداوند استعداد، ذوق، برادری و همکاری را به ما ایرانی‌ها داده است. ورزش همین است؛ قدرت بدنی، آموزش، تکنیک، دست‌به‌دست دادن، در یک میدان در کنار هم قرار گرفتن و بعد هم از باور آغاز می‌شود تا توکل و روحیه‌ای که می‌خواهد نشاط را برای جامعه ما به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها