نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. ارديبهشت 1402 - 18:55
آیت‌الله اعرافی گفت: درصدهایی که در لوایح بودجه در نظر گرفته می‌شود در برخی استان‌های نفت‌خیز بیشتر و بهتر هم محقق می‌شود و اما در این استان کمتر است که پیگیری می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در آیین افتتاحیه ساختمان جدید حوزه علمیه گچساران گفت: امروز ایران اسلامی پرچم‌دار معارف ناب اسلام و توحید است و رشد و گسترش تمام مذاهب اسلامی به‌واسطه دانشمندان ایران بود و یک ضلع تمام علوم اسلامی دانشمندان ایرانی هستند.

وی افزود: بنابراین ادبیات عرب و زبان قرآن در بستر فهم و فکر ایرانی رشد پیدا کرد و بزرگ‌ترین نویسندگان کتاب‌های عربی، فلاسفه، فقها و دانشمندان در علوم اسلامی از ایران برخاستند. در ادامه این مسیر نیز انقلاب اسلامی راهی نو و اندیشه‌ای جدید و گفتمانی الهی و توحیدی برای بشریت ترسیم کرد و انقلاب ملت ایران این درخشش را داشت و همه مدیون امام راحل هستیم و امام فرمودند که من خادم ملت ایران هستم.

 
آیت‌الله اعرافی اظهار کرد: انقلاب اسلامی معارف اسلام را در درون خود نشر داد و به علوم و معارف اسلامی رشد داد و منبع بزرگ اندیشه اسلامی شد و اما دشمنان می‌خواهد این جایگاه عظیم را خدشه‌دار کنند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه گفت: بنابراین حوزه پرچم‌دار این مسیر است و از همین حوزه‌های علمیه اندیشمندان و علمای بزرگی رشد یافتند. تعامل حوزه و دانشگاه برای این است که علم و دانش با تعالیم اسلامی و حکمت اسلامی درآمیزد. حوزه همچون «ملاصدرا» را پرورش داد که بعد از چند قرن هنوز اندیشه‌های او در جهان قابل‌عرضه است و حوزه میرزای شیرازی را پرورش داد که با یک فتوا ایران را از استعمار انگلیس نجات داد و تاریخ کشورمان لبریز از این اندیشمندان و علما است.
 
وی در ادامه افزود: حوزه خادم مردم و برآمده از مردم است و طلاب و اساتید حوزه در شالوده وجودشان خدمت به مردم نهفته است. امروز نهاد روحانیت و حوزه در دفاع از ملت در مقام تمامی هجمه‌های دشمنان ایستاده و خواهد ایستاد.
 
آیت‌الله اعرافی اظهار کرد: بنابراین هر قدمی که برای علم برمی‌دارید در جهت تعالی جامعه خواهد بود. چراکه علم مراکز علمی بیشترین نقش را در تعالی جامعه دارند و حوزه علمیه آزمایش پس داده است و هیچ‌گاه از آرمان‌های بزرگ الهی و خدمت به مردم دریغ نکرده است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه گفت: البته رسالت همه طلاب و اساتید حوزه بسیار سنگین است. جوانان امروز نیازمند عرضه دقیق و درست و جذاب معارف الهی هستند و باید بیش از گذشته بکوشیم و جهاد تبیین کنیم نسل جدید را با معارف اسلامی آشنا کنیم و این راه عزم و تلاش جهادی می‌طلبد.
 
وی در ادامه هم گفت: اوایل انقلاب به گچساران آمدیم و با یک بلندگوی دستی به مناطق روستایی می‌رفتیم و در خصوص جایگاه جمهوری اسلامی و برگزاری رفراندوم روشنگری می‌کردیم. اگرچه امروز وضعیت شهرستان خیلی بهتر از آن زمان است گرچه هنوز هم باید خیلی کار شود.
 
آیت‌الله اعرافی اظهار کرد: نکته‌ای که باید عرض کنم اینکه مناطق محروم و مناطق نفت‌خیز مستحق خدمتگزاری بیش از این هستند، البته خدمات نظام اسلامی به این مناطق بسیار ارزشمندی بوده است و به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با گذشته نیست اما حق مردم گچساران بیش از این است و شهرستانی که بر روی دریایی از نفت و گاز قرار دارد و در طول تاریخ بهترین امتحانات را در دفاع از سرزمین ایران، اسلام و معارف الهی داشته است، پس مستحق خدمت بیشتر است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه گفت: امیدواریم دستگاه‌های مسئول همچون قوه مقننه، قوه مجرییه و مدیران شرکت نفت بیش از گذشته به این سرزمین و مردم شریف گچساران خدمت کنند چراکه این مردم شایسته خدمت هستند و مسئولین باید ضریب خدمت خود در این شهرستان را خیلی بالاتر از این ببرند.
 
وی افزود: ظاهراً درصدهایی که در لوایح بودجه در نظر گرفته می‌شود در برخی استان‌های نفت‌خیز بیشتر و بهتر هم محقق می‌شود و اما در این استان کمتر؛ بنده به‌عنوان یک طلبه پیگیر این موضوع در تهران خواهم شد و امیدوارم وزارت نفت و متولیان امر در شرکت‌های مختلف عنایت بیشتری به رشد و تعالی همه‌جانبه این شهر و استان داشته باشند.
 
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها