نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. ارديبهشت 1402 - 10:17
نویسنده و کارگردان تئاتر گفت:خانواده‌ها نقش تأثیرگذاری در تبیین جایگاه عفاف و حجاب دارند چراکه هم زمینه‌ساز سلامت روانی جامعه و کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود وهم می‌تواند نقش مهمی در حفظ بنیان خانواده‌ها داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، اورنگ نارکی؛ نویسنده و کارگردان تئاتر در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اهمیت عفاف و حجاب در جامعه گفت: ببینید نظام سلطه به این نتیجه رسیده است که جنگ نظامی، تحریم‌های اقتصادی، تهاجم دیپلماتیک و...تنها برای تضعیف جمهوری اسلامی ایران کافی نیست به همین جهت به روش‌های دیگر روی آورده‌اند که می‌توان به ترویج مسئله بی‌حجابی در جامعه اشاره کرد.

وی افزود: امروزه شاهد هستیم که مسئله حجاب اسلامی توسط عده محدودی از افراد جامعه رعایت نمی‌شود و متأسفانه همین مسئله موجب شده تا بعضاً شاهد رفتارهای هنجارشکن در سطح جامعه باشیم اگرچه این مسئله نیز موجب ناخرسندی بسیاری از افراد جامعه نیز شده است.

نارکی ادامه داد: بنابراین خواست و مطالبه عمومی مردم جامعه مقابله و برخورد با هنجارشکنی و ترویج بی‌حجابی است چراکه اولین نتیجه‌ای که از این موضوع حاصل می‌شود سقوط جامعه در ورطه فروپاشی اجتماعی خواهد بود.

نویسنده و کارگردان تئاتر بابیان اینکه هر موضوعی که منجر به تضعیف خانواده شود، درنهایت منجر به فروپاشی جامعه خواهد شد گفت: دومین هدف دشمن از ترویج بی‌حجابی در جامعه تضعیف و تخریب مبانی و ارزش‌های دینی است بنابراین انقلاب اسلامی بر مبنای دیانت و ایمان مردم پایه‌گذاری شد و تا زمانی که ایمان در بطن آحاد ملت جریان داشته باشد دوام و استحکام خواهد داشت.

وی افزود: دشمن به‌خوبی می‌داند که جامعه‌ای که در آن بی‌حیایی و بی‌عفتی ترویج شود به‌سرعت هم نابود خواهد شد، درحالی‌که باید توجه داشت که اولین قربانیان ترویج بی‌حجابی و بی‌حیایی نسل جوانی خواهند بود که باید با سلاح ایمان در پی تولید علم، عدالت‌خواهی، عمران و آبادی و سازندگی کشور باشند، لذا جهاد تبیین و اهمیت آشنایی نسل جوان جامعه با ابعاد مختلف حجاب و عفاف بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

نارکی در ادامه اظهار کرد: اگرچه معتقدم که بسیاری از متولیان امر و به‌خصوص نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه کوتاهی کرده‌اند که می‌طلبد همه دلسوزان و دغدغه مندان چه مسئول و چه غیرمسئول در عرصه نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه پای‌کار بیایند.

نویسنده و کارگردان تئاتر در پایان هم گفت: نکته دیگری که حائز اهمیت است اینکه عفاف و حجاب مختص بانوان نیست و حتی مردان هم باید در این خصوص مطالبه گر باشند؛ بنابراین خانواده‌ها نقش تأثیرگذاری در تبیین جایگاه عفاف و حجاب دارند چراکه هم زمینه‌ساز سلامت روانی جامعه و کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود وهم می‌تواند نقش مهمی در حفظ بنیان خانواده‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها