نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. ارديبهشت 1402 - 15:56
بروز خسارت در چندین هکتار مزرعه دشت امامزاده جعفر:
تداوم آتش‌سوزی در مزارع گچساران/ دسترنجی که خاکستر می‌شود+تصاویر
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران از مهار آتش‌سوزی در اراضی زراعی دشت امامزاده جعفر به یاری نیروهای امدادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مجید نظری، رئیس منابع طبیعی گچساران دقایقی پیش در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به آتش‌سوزی مزارع گندم این شهرستان گفت: آتش‌سوزی اراضی زراعی دشت امامزاده جعفر (حدفاصل شرکت بهنوش تا جاده روستای خربل) که ساعتی پیش آغازشده بود با تلاش نیروهای مردمی، منابع طبیعی، محیط‌زیست، هلال‌احمر، آتش‌نشانان، سپاه و بسیج و دیگر دوستداران محیط‌زیست مهار شد.

وی افزود: متأسفانه در این آتش‌سوزی‌ بخشی از مزارع گندم (حدود 15 هکتار) در این منطقه نیز طعمه حریق شد که عامل انسانی چه عمد و چه غیر عمد سهم بسزایی در وقوع این آتش‌سوزی‌ دارد.

نظری ضمن تشکر از همه گروه‌ها و نهادهایی که در مهار آتش‌سوزی‌ها تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: جمعه گذشته هم بخشی از مزارع و مراتع مناطق سرآب ننیز و ماهور باشت دچار آتش‌سوزی شده بود که با کمک نیروهای امدادی اطفا شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تأکید کرد: با توجه به افزایش درجه حرارت هوا در روزهای اخیر، پوشش گیاهی مناسب و خشکیدگی علوفه‌ها درمراتع و جنگل‌ها احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و مزارع کشاورزان وجود دارد که شهروندان باید نکات ایمنی در این زمینه را به‌خوبی رعایت کنند.

گفتنی است کار پایش توسط گروه‌های امدادی برای کنترل و ایمن‌سازی منطقه انجام‌شده است.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها