نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. ارديبهشت 1402 - 12:45
امام جمعه گچساران گفت:بیکاری در گچساران بیداد می‌کند به مدیران نفت توصیه می‌کنیم که تلاش کنید تا عدالت اجرا شود و حق گچساران را در همه موارد موردتوجه قرار دهید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی،امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: عمر انسان بسیار ارزشمند است و یک انسان نباید همه عمرش را فدای مادیات کندو دنیا چشم فریب است.بنابراین رشد اخلاقی، معنوی و فکری انسان حائز اهمیت است چراکه انسان را به سعادت حقیقی می‌رساند.

وی افزود: دنیا مزرعه آخرت است و مؤمن عاقل است و پس‌انداز می‌کند و برای آخرتش نیز توشه ذخیره می‌کند،پس شرط قبولی عبادات انسان همانا انفاق و دستگیری از نیازمندان است و انسان باید تلاش کند که همیشه با خداوند معامله کند.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: یکی از مشکلات مهم کشور بحث اقتصاد است و مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از مسئولین کشور فرمودند که بارها در جلسات خصوصی به شماها عرض کردم که اجرای عدالت ،توجه به محرومین و قشر کارگر و نیز مبارزه جدی با فساد راه‌حل مشکلات اقتصادی است و اگر قرار است مشکلات مملکت حل شود با عدالت امکان‌پذیر است.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: بنابراین برخورد با اهل فساد باید قاطعانه و با جدیت دنبال شود.نکته دیگر نیز اخیراً بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را شاهد بودیم اتحادیه عرب به دلیل اینکه میل آمریکا و اسرائیل نبود می‌خواستند کشور سوریه کنار برود و دولتی سرکار بیاید که کاملاً مطیع محض آمریکا و اسرائیل باشد و برای آن‌ها ضرری نداشته باشد لذا اتحادیه عرب سوریه را حذف کرد.

 حجت‌الاسلام حجازی در ادامه گفت: اما مقاومت اسلامی و جبهه مقاومت مدعی بود که سوریه باید بماند و دولت بشار اسد باید بماند و مبارزه کردند و با مجاهدت‌های شهید سلیمانی نیز داعش را نابود کردند.نکته دیگر نیز بحث یمن است که عربستان متوجه شد که دست برتر با یمن است و متوسل به برخی از کشورها و ایران اسلامی شد.

 وی افزود: عربستان دید که تنها کسی که می‌تواند به دادش برسد و صداقت و قدرت دارد، ایران اسلامی است و اخیراً ایران اسلامی را واسط فرستاد و سعودی‌ها با حکام یمن مذاکراتی انجام دادند.انتظار این است که نسل جوان اقتدار ایران اسلامی را بیشتر ببینند و ضعف و ناتوانی دشمنان را نظاره‌گر باشند.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: سه‌شنبه 26اردیبهشت‌ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام است که به همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند که مؤمنین و هرکسی که مشکل مسلمانی را حل کند خداوند مشکلاتش را در دنیا و آخرت اصلاح می‌کند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: اما زبان فارسی که اخیراً خیلی بیشتر از قبل دشمن درست کرده است و به‌جای اینکه ادبیات و ظرافت‌های زبان فارسی را بچه‌های ما یاد بگیرند به‌نوعی بسیار مکارانه و ماهرانه به سمت انگلیسی می‌برند،این یعنی تحقیر ملت و مملکت و تحقیر زبان یک کشور. این باعث تأسف است که جوان و تحصیل‌کرده ما ادبیات فارسی را نابلد باشد و اما انگلیسی را خوب بداند که باید به این نکات نیز توجه داشت.

حجت‌الاسلام حجازی در ادامه گفت: در زبان فارسی اخلاق،هویت، حجاب، عفاف، عزت و شرف کشورمان بیان‌شده است و مقام معظم رهبری فرمودند که زبان فارسی برای تمام کسانی که علاقه‌مند به معارف ارزشمند هستند یک ذخیره مهم باارزش و قابل فراگیری است و زبان فارسی حجاب و پاک‌دامنی را موردتوجه قرار داده است.

وی افزود: از 12 تا 22 اردیبهشت‌ماه هفته هلال‌احمر است که به همه خدمتگزاران این عرصه این هفته را تبریک عرض می‌کنم.اما در بحث آتش‌سوزی‌ها باید پیشگیری‌های لازم نیز انجام گیرد.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: فلسطین امروز قدرتمند شده است و اسرائیل دیگر گنبد آهنین ندارد و مسئولین رده‌بالای صهیونیستی به زیرزمین پناه می‌برند،فلسطینی‌ها امروز متحد و یکپارچه هستند و مقاومت اسلامی هم حمایت می‌کند و امروز برگ برنده با فلسطین است و کارشناسان رژیم صهیونیستی هم اعتراف کرده‌اند که 25سال آینده را نخواهند دید.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: روز گذشته مدیرعامل جدید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران معارفه شدند و از خدمات و تلاش‌های مهندس کاهکش تشکر می‌کنم و مهندس کمالی به‌عنوان مدیرعامل جدید هستند و برای موفقیت ایشان نیز دعا می‌کنیم.اخیراً برخی نمایندگان مجلس آمریکا گفته‌اند که این چه تحریمی است که ایران روزبه‌روز در تولید و فروش نفت موفق‌تر عمل می‌کند که از خدمات عزیزان نفتی در سراسر کشورمان نیز قدردانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام حجازی در ادامه گفت: نکته‌ای که در جلسه هم خدمت عزیزان بیان کردم اینکه گچساران یک‌چهارم نفت و گاز کشور را تولید می‌کند اما بیکاری در گچساران بیداد می‌کند و به‌نوعی مقام اول در استان و کشور را ازنظر بیکاری دارد که این خود نوعی ظلم است و مقام معظم رهبری بارها به‌کرات فرمودند که در نظام اسلامی ظلم نباید باشد و عدالت باید حکم فرما باشد و به مدیران نفت توصیه می‌کنیم که تلاش کنید تا عدالت اجرا شود و حق گچساران را در همه موارد موردتوجه قرار دهید.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها