نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. ارديبهشت 1402 - 9:43
شهردار دوگنبدان به همراه خبرنگاران از پروژه‌های مهم این شهر بازدید کردند؛ پروژه‌هایی که به گفته رضا قشقایی بیشتر آن ها از اعتبارات داخلی شهرداری هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، شهردار دوگنبدان،اعضای شورای شهر به همراه خبرنگاران از پروژه‌های مهم این شهر بازدید کردند.

شهردار دوگنبدان در خصوص این پروژه ها گفت:طرح‌ها و اقدامات انجام‌شده حاصل پیگیری و تلاش مجموعه کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر دوگنبدان است.حقیقتا عزیزان شورای شهر با جدیت پای کار هستند و امیدوارم با بهره براری هرچه زودتر پروژه ها، مردم از این خدمات نظام اسلامی بهره مند شوند.

استلاحی، کارشناس عمرانی فرمانداری گچساران در این خصوص هم گفت:واقعا در این شهر کار می‌شود و خوب هم کار می‌شود، اما انتظار می رود اعضای شورای شهر با توجه به پروژه‌های در دست اقدام بسیاری که در این شهر وجود دارد، کمک کار شهردار باشند اگرچه مجموعه عمرانی شهرداری زحمت زیادی می کشند.

وی افزود:انتظار هم این است که شهرداری تغییرات اساسی درسطح شهر بوجود بیاورد و یک نمود عینی کارهای عمرانی برای شهرمان باشد.

شکوهی،رئیس شورای شهر دوگنبدان در خصوص پروژه‌های عمرانی در این شهر هم گفت:امروز پروژه‌های عمرانی شهرداری در شهرمان آنقدر زیاد هستند که حتی برخی مواقع هم فراموش میکنیم که بعضا فلان پروژه در کجای شهر فعال است و در کنار این موضوعات هم انتظار داریم که پارک ها و بوستان های شهرمان نیز نگهداری بشوند.

وی افزود:باید توجه کرد که کارهای بسیاری در این شهر توسط شهرداری و شورای شهر انجام گرفته و یا در دست اجرا است اما به قول خودمان لیکه زن نداریم و از خبرنگاران و اهالی رسانه تقاضامندیم که این موضوعات رسانه ای شوند و انچه را که از خدمات می بینند جهت اطلاع رسانی به مردم منعکس کنند هرچند معتقدم خدمات نظام باید برجسته شود.

کرمی،عضو شورای شهر دوگنبدان در این خصوص هم گفت:پروژه‌های عمرانی شهرداری قابل مقایسه با سالهای گدشته نیست،از سال گذشته تاکنون ۲۱۴میلیارد از محل آلایندگی، مالیات برارزش افزوده، عوارض،کالا و خدمات و... به حساب شهرداری واریز شده و تلاش و پیگیری  نماینده محترم در این خصوص هم مشهود بوده است.

وی تصریح کرد:امروز پروژه‌های عمرانی در شهرمان فعال هستند و تمام کارهایی که درشهرانجام می‌شود با هماهنگی اعضای شورای شهر صورت می گیرد،60میلیارد تومان بدهی شهرداری مربوط به سنوات گذشته وجود دارد که در بردوش این دوره گذاشته شده که خود ظلمی در حق مردم این شهر است. بنابراین تلاش اعضای شورای شهر در پیگیری و اجرای پروژه ها مثال زدنی است.

کرمی افزود:شهردار خستگی ناپدیر است و مجموعه همکاران در شهرداری دوگنبدان و اعضای شورای شهر نیز پای کار خدمت رسانی به شهروندان هستند.

طاهری،عضو شورای شهر هم در ادامه گفت:معتقدم خدمات شهرداری باید بیشتر انعکاس داده شود،اعضای شورای شهر هم در پیگیری و هم در مصوبات و اجراییات طرح‌ها نقش فعال دارند به هر حال  وسعت کارها زیاد است و امیدواریم مردم واقعا درجریان این اقدامات قرار بگیرند.

با این تفاسیر شهردار دوگنبدان در جریان بازدید از پروژه‌های این شهر هم گفت:67طرح پیمانی، عمرانی شهری از محل اعتبارات عمرانی از سال گذشته تاکنون در این شهرستان آغازشده که از این تعداد، 10 طرح بااعتبار بیش از 310 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی است.از تعداد طرح‌های عمرانی هم‌اکنون سه تا فعال و هفت طرح دیگر در حال مناقصه است و امید است عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز شود.

رضا قشقایی تصریح کرد: 57 طرح دیگر از محل اعتبارات داخلی بااعتبار 500 میلیارد ریال در دست‌ساخت است.از این تعداد 24 طرح در سطح شهر فعال و 12 طرح بااعتبار 360 میلیارد ریال در حال تشریفات قانونی است که عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه تکمیل بلوار شهید جلیل پور شامل اصلاح هندسی اتصال بلوار نفت به فرمانداری به طول ۲ کیلومتر به‌صورت امانی و پیمانی بااعتبار ۸۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۶۰ درصد در حال ساخت است.امید است با اجرای این طرح مشکل ترافیکی این منطقه برطرف شود.

وی افزود: تکمیل بلوار شهدا حدفاصل گلزار شهدا تا چهارراه باغ فردوس بااعتبار 40 میلیارد ریال در قالب سه طرح هم‌اکنون در دست اجراست و در قالب این طرح تعریض پل باغ فردوس، تکمیل کانال باغ فردوس، جدول‌گذاری و اصلاح هندسی بلوار انجام خواهد شد.

قشقایی گفت: پروژه ساماندهی ورودی شهر دوگنبدان هم‌اکنون در قالب چهار طرح بااعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.این پروژه در قالب  جداره سازی ورودی شهر، پیاده‌روسازی  ضلع جنوبی،دیوار حائل بتنی با نمای فلاورباکس، پیاده‌روسازی ضلع شمالی و کالورت به طول یک کیلومتر و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

قشقایی اظهار کرد: پروژه ساماندهی کانال دفع آب شهرک هدایت به طول ۶۰۰ متر و اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال در حال ساخت است.این طرح هم‌اکنون بااعتبارت منابع داخلی و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال ساخت است.

قشقایی ابراز کرد: پروژه جدول‌گذاری کوی بهارستان به طول ۶۰۰ متر جدول دو لبه بااعتبار پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی و با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال انجام است.اگرچه عملیات اجرایی ۱۰ طرح درزمینهٔ جدول‌گذاری در سطح معابر شهر دوگنبدان در سال گذشته بااعتبار ۵۰ میلیارد ریال آغاز شد که تاکنون ۸۰ درصد از این طرح به بهره‌برداری رسیده و مابقی در حال اجراست.

شهردار دوگنبدان گفت: طرح تکمیل بلوار مهر (مسکن مهر) شامل آسفالت باند اول بلوار مسکن مهر، تکمیل جدول‌گذاری بلوار آلوا به بهشت‌زهرا به طول یکهزارو ۶۰۰ متر به‌صورت امانی و پیمانی بااعتبار۶۰ میلیارد در دست‌ساخت است.این طرح عمران شهری هم‌اکنون با پیشرفت ۶۰ درصد در حال اجراست که در نیمه نخست سال زیر بار ترافیک خواهد شد.

وی ابراز کرد: پارک محله‌ای شهرک لاله به مساحت ۲ هزار مترمربع بااعتبار پنج میلیارد ریال از دیگر طرح از دیگر طرح‌های عمران شهری در دست اجرا در این شهرستان است که هم‌اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  در هفته دولت  امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.این طرح شامل عملیات خاکی، کف‌پوش، فضای سبز و تأسیسات برقی و مکانیکی است.

قشقایی اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه عمران شهری در قالب سه طرح برای کاهش ترافیک سنگین بلوار نفت تا فلکه، تکمیل بلوار مالیات که در هفته جاری آغاز خواهد شد.طرح تکمیل کانال محلاتی از محل اعتبارات عمرانی در قالب ۲ فاز  بااعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در حال ساخت است.طول این کانال در قالب ۲ فاز به طول ۷۵۰ متر است.

شهردار دوگنبدان گفت: بتن‌ریزی معابر پاسداران بااعتبار پنج میلیارد ریال، پیاده‌روسازی ضلع غربی خیابان رزمندگان به طول ۸۰۰ متر و اعتبار پنج میلیارد ریال هم‌اکنون در حال اجراست.از محل ماده ۱۷ ستاد بحران تکمیل کانال باغ فردوس بااعتبار ۱۷ میلیارد ریال اعتبار و ۱۰ درصد، تعریض دهانه پل باغ فردوس ۱۳ میلیارد ریال اعتبار  ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی، و جدول‌گذاری و ساماندهی ورودی گلزار شهدا  با پنج میلیارد ریال اعتبار و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

قشقایی اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۳۱ پروژه در سطح شهر دوگنبدان به‌صورت امانی و پیمانی در حال اجراست. عملیات اجرایی ۶ پروژه عمران شهری در  اواخر ماه جاری آغاز خواهد شد که با اجرای این طرح‌ها  فضای عمرانی تقویت و شهر دگرگون خواهد شد.

قشقایی ابراز کرد: این اقدامات  با تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری دوگنبدان انجام‌شده که منافع خوبی برای شهرستان و مردم خواهند شد.با مشارکت و حمایت‌های دولتی هم‌اکنون بیش از 11 طرح عمران شهری بااعتباری بیش از یک هزار و ۹۵ میلیارد  ریال در مناطق مختلف شهر دوگنبدان در دست اقدام است.

وی افزود: این تعداد طرح عمران شهری درزمینهٔ جدول‌گذاری، بهسازی، زیرسازی، توسعه فضای سبز، تهیه و اجرای آسفالت در دست اقدام است.

 

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها