نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. ارديبهشت 1402 - 15:48
اجرای سرود، اجرای موسیقی زنده، پخش کلیپ، رونمایی از تألیفات معلمین، تجلیل از خانواده‌های شهدای معلم و جانبازان و همچنین تجلیل از معلمین نمونه از بخش‌های این همایش بزرگ در گچساران بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،همایش بزرگداشت مقام معلم با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن مجموعه فرهنگی ورزشی آموزش‌وپرورش گچساران برگزار شد.

قیطاسی، مدیر آموزش‌وپرورش گچساران در بخشی از سخنانش در این همایش گفت: تشکر ویژه‌ای از نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی رادارم، اگرچه متأسفانه خیلی از اقدامات ارزشمند ایشان رسانه‌ای نمی‌شود و این موضوع هم خوب نیست و معتقدم خدمات ارزنده ایشان باید به سمع و نظر مردم برسد.

وی افزود: پیگیری‌ها و همکاری‌های نماینده محترم موجب شده که در آموزش‌وپرورش اقدامات خوبی صورت بگیرد به‌عنوان نمونه برای اولین بار در روستای خربل بعد از 44 سال مدرسه ساخته‌شده است، عملیات زیرساخت و نصب 39 چمن مصنوعی در این شهرستان اجرایی شد که تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های ایشان در این شهرستان است.

امام‌جمعه گچساران در ادامه این همایش هم گفت: همایش معلمین به‌نوعی همان جشن علم است، اولین معلم خداوند است و به حضرت آدم تعلیم اَسرار عالم را دادند؛ بنابراین جایگاه عالِم بسیار ارزشمند است و اگر قرار است کسی مقام معلم و عالِم را داشته باشد باید منبع اصلی علم را پیدا کند.

حجت‌الاسلام حجازی افزود: صدالبته انسان باید خودش راه شناخت علم و کنار گذاشتن موانع را بیاید اگرچه مسیر هدایت به‌درستی مشخص‌شده است. معلم مقام بزرگی دارد و از همه برتر است و به این دلیل خداوند عنایت کرد و به معلم نیز توجه کرد چراکه معلمین عزیز علم را در بین مردم نشر می‌دهند و جامعه را از عقب‌افتادگی، سقوط، انحراف و اضمحلال نجات می‌دهند.

دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در این همایش هم گفت: روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم نام‌گرفته است لذا خدمات معلم از همه افراد جامعه ارزنده‌تر است و در فرهنگ و دین مبین اسلام جایگاه معلم بسیار رفیع است.

 وی افزود: احترام به معلم یعنی احترام به علم و احترام به علم هم یعنی توجه به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه جامعه است. معلمی را نمی‌شود به‌عنوان یک شغل برشمرد چراکه معلم سرشار از عشق و ایثار و تلاش برای ساختن جامعه‌ای پویا و سازنده است.

جلال رحیمی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان در این همایش هم گفت: از معلمین گرامی توقع دارم که اسناد بالادستی یعنی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب را موردمطالعه قرار دهند.

وی افزود: هدف معلمین رساندن فرزندان این مرزوبوم به حیات طیبه است و درواقع معلمین انسان‌هایی را تربیت می‌کنند که در آینده چرخ‌های پیشرفت و توسعه این کشور را به دست خواهند گرفت.

رحیمی تصریح کرد: تکریم معلم بسیار کار ارزشمندی است بنابراین اعمال و رفتار معلم بایستی با دیگر اقشار جامعه متفاوت باشد چراکه خداوند به قلم علما سوگند یاد می‌کنند. معلمین قدر خودشان را بدانند و همه انسان‌های فرهیخته و بزرگ روزی از فیلتر معلم عبور کرده و نزد معلمین به فراگیری علم پرداخته‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان در پایان هم گفت: توقع همه اندیشمندان جامعه این است که به فرزندان این مرزوبوم خوب توجه کنید که در آینده نسلی کارآمد و ارزشی داشته باشیم.

اجرای سرود، اجرای موسیقی زنده، پخش کلیپ، رونمایی از تألیفات معلمان، تجلیل از خانواده‌های شهدای معلم و جانبازان و همچنین تجلیل از معلمین نمونه از دیگر بخش‌های این همایش بزرگ در گچساران بود.

 
 
انتهای پیام/
تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها