نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. ارديبهشت 1402 - 14:20
معاون اجرایی رئیس جمهور در سفر به گچساران از پتروشیمی بزرگ این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جریان بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از پتروشیمی گچساران با بیان اینکه بهره‌برداری از این کارخانه توسعه و رشد اقتصادی استان را شتاب می‌دهد، افزود: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سید علی احمدزاده در حاشیه بازدید محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور از پتروشیمی گچساران افزود: محصولات شرکت و ظرفیت اسمی(سالیانه) این مجتمع تولید یک میلیون تن اتیلن و ۱۸۴ هزار تن سیتری پلاس است و در دور دوم سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی بیان کرد: این پروژه یکی از طرح های مهم صنعتی استان است که بر اساس ظرفیت های بالقوه و در راستای سیاست های کلان اقتصادی کشور به منظور افزایش محصولات پتروشیمی و همچنین به عنوان پیشران توسعه صنعتی و اقتصادی استان در حال احداث می باشد.

در ادامه معاون اجرایی رئیس‌جمهور در خصوص این پروژه هم گفت: به لحاظ طول زمان پروژه از سال ۸۳ کلنگ‌زنی شد که اکنون وارد ۲۰ سالگی می شود اما نکته مهم در پتروشیمی گچساران اینکه در طول یک و نیم سال گذشته کار بزرگی در این پروژه انجام شد.تا قبل از روی کار آمدن دولت کنونی پروژه بین 35 تا 40  درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در کمتر از یک و نیم سال اخیر به ۹۷ درصد رسید یعنی کار جهادی و انقلابی و عزم جدی که به  چنین کارهایی در کشور احتیاج داریم.

منصوری افزود: در پروژه روزانه بین ۲ تا ۳ هزار نفر فعالیت می‌کنند و کارگاه آن کاملا زنده و پویا است که جا دارد از همه آنها قدردانی کنم.این پروژه ظرفیت 1.1 میلیون تن محصول را دارد یعنی پروژه‌‌ای مهم و طرحی ملی است و از این پروژه دو تا سه درصد مانده که در کمتر از ۲ تا ۳ ماه آینده هم به اتمام می‌رسد و البته در سفر رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

منصوری بابیان اینکه در کشور به پروژه‌های پیشران نیاز داریم گفت: این طرح‌ها هم مستقیم تحول در حوزه اقتصاد ایجاد می‌کنند هم با توجه به اثرگذاری که در طرح‌های اقتصادی جانبی دارند منشأ تحول خواهند شد و استان کهگیلویه و بویراحمد از این نعمت در کمتر از سه ماه آینده استفاده خواهد کرد و امیدواریم که نزد مردم مقبول شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: پروژه پتروشیمی گچساران منحصربه‌فرد است هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ منابع اقتصادی پروژه قابل‌احترام است مهم‌تر از همه این‌ها این‌که این پروژه با ظرفیت‌های داخلی ساخته‌شده و بیش از ۸۳ درصد اتفاقاتی که در اینجا رخ‌داده توسط فرزندان خودمان صورت گرفته که می‌توان آن را ایرانی‌ترین طرح پتروشیمی در کشور نام‌گذاری کرد.

گفتنی است مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است.ساخت مجتمع پتروشیمی گچساران به گفته کارشناسان اقتصادی نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهرستان گچساران ایفا خواهد.

تصاویر و ویدئویی از این بازدید را شاهد باشید.

 
download

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها