نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. ارديبهشت 1402 - 14:14
حجت الاسلام صفایی گفت:چرامسئولین این طرح بزرگ رارها کردندورفتند آنهم بعد از هزینه کردن این‌همه پول؟مسئولین استان پیگیرمصوبات سفراول رئیس‌ جمهور باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام علیرضا صفایی، امام‌جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: بدانید که تقوا راه نجات و سعادت انسان است که قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌طور مکرر همه ما را به آن سفارش کرده‌اند، در حقیقت تقوا به زبان نیست و به عمل است.

وی افزود: شنبه هشتم شوال سالروز تخریب بارگاه ائمه بقیع علیهم‌السلام به دست وهابیون خبیث در سال 1344 هجری قمری است، یک قرن پیش در چنین روزی این وهابیت خبیث که الآن هم حاکم بر حرمین شرفین هستند، دست به جنایت بزرگی در تاریخ بشریت زدند.

حجت‌الاسلام صفایی تصریح کرد: امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی، اهل سنت خودشان به زیارت حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام در بلاد اسلامی می‌روند و بسیار هم احترام می‌گذارند؛ اما این فرقه ضاله وهابیت این جنایت را در حق مسلمانان روا داشتند که این واقعه دردناک را به همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت عرض می‌کنیم.

امام‌جمعه موقت گچساران گفت: دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر است و این روز را به همه کارگران کشورمان تبریک عرض می‌کنیم. نکته‌ای که باید در دفاع از مردم گفت همین مسئله اشتغال است آن‌هم برای جوانانی که جویای کار هستند، متأسفانه در شهر ما آمار بیکاری بالا است و مسئولین دلسوز باید جهت رفع بیکاری جوانان تلاش مضاعف کنند.

خطیب جمعه این هفته گچساران اظهار کرد: بنابراین مسئولین بدانند که در پاره‌ای امورات هم نسبت به‌حق این کارگران عزیز اجحاف می‌شود و می‌بینیم که در پرداخت حقوق و مطالبات کارگران عدالت رعایت نمی‌شود و حق کارگر به‌طور کامل نیز داده نمی‌شود و انتظار داریم که مسئولین زمینه اشتغال را برای جوانان شهرمان فراهم کنند.

وی افزود: روز سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد مطهری به دست گروهک منافق فرقان در سال 1358 است. فکر و اندیشه شهید مطهری بین مردم کشورمان وجود دارد و نسل جوان بایستی بیشتر با اندیشه‌های این شهید والامقام آشنا شوند اگر تفکر شهید مطهری در این مملکت رواج پیدا کند به‌تبع بسیاری از این مشکلات هم مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام صفایی تصریح کرد: روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم نام‌گذاری شده است، بنابراین مثل مطهری باید عمل کرد و از طرفی هم باید از حقوق معلمین دفاع کرد اگرچه در دولت آیت‌الله رئیسی طرح رتبه‌بندی معلمین انجام گرفت اما برخی معلمین اعتراضاتی داشتند که به‌هرحال باید از حقوق معلم دفاع کرد.

امام‌جمعه موقت گچساران گفت: معلم باید معلم باشد و در مقابل معلم نیز متعلم یعنی فراگیر قرار دارد اگر معلم به شغل دیگری بپردازد طبیعتاً به تربیت و آموزش نمی‌رسد و باید حق معلم را طوری ادا کرد که نیازمند شغل دومی نباشد و این وظیفه متوجه مسئولان است.

خطیب جمعه این هفته گچساران اظهار کرد: روز چهارشنبه 13 اردیبهشت روز جهانی آزادی مطبوعات نام‌گرفته است. مطبوعات و رسانه‌ها مسئولیت مهمی را بر عهده‌دارند و فضای مجازی به‌عنوان یک رسانه تأثیراتش را گذاشته است و هوشمندانه در این فضا باید پا گذاشت و هر حرفی را بدون تحقیق ننویسیم و منتشر نکنیم.

وی افزود: امروز در سطح کشور تشییع دو شهید والامقام راداریم شهید (جانی بت اوشانا) آشوری که در دفاع مقدس به شهادت رسیدند که بعد از 40 سال پیکر این شهید والامقام تازه تفحص شده است و شهید دیگر هم آیت‌الله سلیمانی است کسی که عمری تلاش و مجاهدت درراه حق و حقیقت انجام دادند؛ بنابراین مکتب شهادت جایگاه بس ارزشمندی دارد.

حجت‌الاسلام صفایی تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر دشمن هجمه‌های بسیاری را علیه روحانیت برنامه‌ریزی کرد تا روحانیت را از مردم جدا کند، اما کور خواند. این روزها دور دوم سفرهای ریاست محترم جمهوری به استان آغازشده است که در آینده‌ای نزدیک آیت‌الله رئیسی به استانمان سفر خواهند کرد و انتظار این است که مسئولین استان پیگیر مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور باشند و کدام طرح‌ها به مرحله اجرایی رسیده است.

امام‌جمعه موقت گچساران گفت: یکی از موضوعات مهم مسئله تونل دیل است که اگر راه‌اندازی شود خدمت بزرگی به مردم استان و کشورمان خواهد بود؛ اما چرا مسئولین این طرح بزرگ را رها کردند و رفتند آن‌هم بعد از هزینه کردن این‌همه پول؟! اگر مشکل تونل دیل حل شود بسیاری از مشکلات حمل‌ونقل در این استان هم مرتفع می‌شود.

خطیب جمعه این هفته گچساران اظهار کرد: نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و دیگر مسئولین استانی پیگیر حل این موضوع باشند. اصلاً مثل این است که هیچ اتفاقی نیفتاده است و چند سال است این تونل نیمه‌کاره رهاشده است! البته طرح‌های دیگر در نقاط مختلف استان هم بایستی با جدیت پیگیری شوند و حتماً باید مطالبه کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها