نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. ارديبهشت 1402 - 10:45
نشست شورای اداری گچساران با حضور سید ناصر حسینی پور با دستور کار پیگیری طرح‌های عمرانی و نیز بررسی طرح‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست شورای اداری گچساران با دستور کار پیگیری طرح‌های عمرانی و نیز بررسی طرح‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی گچساران با حضور سید ناصر حسینی پور نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اداری در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

عابدی، رئیس راه و شهرسازی گچساران در این نشست گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۵ سایت فعال داریم و مشکلات طرح نهضت مسکن در بحث سیمان حل‌شده اما مشکل ماسه مرتفع نشده و برخی پیمانکاران به‌نوعی می‌خواهند کار را تعطیل کنند.

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان آزمونه به شمار می‌رود و پیشرفت‌های فیزیکی خوبی را هم شاهد هستیم، مجتمع فرهنگی هنری پردیس راداریم که ۲۳ میلیارد تومان اختصاص پیداکرده و نیازمند یک پیمانکار قوی هستیم که این پول برگشت نخورد. بحث مقاوم‌سازی مصلای نماز جمعه که سه میلیارد تومان اختصاص‌یافته و پیمانکار هم پای‌کار است و متأسفانه به پارک محله سادات نیز هزینه‌ای اختصاص نیافته و می‌طلبد دستگاه‌های متولی همکاری‌های لازم را در این خصوص انجام دهند

عابدی اظهار کرد: جاده باباکلان مشکلی نداریم و قول داده‌شده که آسفالت قطعه اول به‌زودی تمام ‌شود. البته تنها شهرستانی هستیم که ۱۰۴ قطعه درزمینهٔ فرزند آوری آماده کرده‌ایم که به‌صورت مجانی در اختیار افراد متقاضی قرار می‌گیرد.

راغ پور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه گفت: در یک سال گذشته بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال پروژه داشتیم، ۱۴۴ هزار مترمربع آسفالت‌کار شد، ۴ پارک محله‌ای و همچنین جدول‌گذاری و ...در روستاها انجام شد.

وی افزود: جهش ملی مسکن اولین پروژه‌ای است که به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در استان رسیده و از امروز کار کاشی‌کاری و سرامیک کاری این پروژه ۲۸۸ واحدی آغازشده است که تا شهریورماه قرار است کار تکمیل واحدها به پایان برسد.

افضلی، رئیس منابع آب گچساران گفت: طرح آب‌رسانی به دشت خان احمد را در دست اقدام داریم کل اعتبارات هزینه شده تاکنون حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بوده و جهت تکمیل این پروژه نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان بر اساس پیش‌بینی کارشناسان نیاز خواهد بود و به‌صورت کلی ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت بهره‌برداری بیش از یکهزارو ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

وی افزود: طرح تأمین آب اراضی آب رزی و تنگ انگشترک را برنامه داریم که در سال ۹۷ شروع‌شده و قرارداد اولیه نیز ۱۹ میلیارد تومان بوده است، اقدامات خوبی در این طرح صورت گرفته است این پروژه نزدیک به یک هزار هکتار را تحت پوشش خود دارد و اشتغال مستقیم نیز ۵۰۰ نفر خواهد بود و برای تکمیل طرح ۵۰ میلیارد نیز برآورد شده است.

رئیس منابع آب گچساران در ادامه اظهار کرد: طرح آب‌رسانی به دشت لیشتر هم  ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبارات هزینه شده تاکنون ۱۵ میلیارد تومان بوده و تکمیل پروژه ۶۰ میلیارد تومان خواهد بود و در صورت تکمیل ۲ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم خواهد داشت

افضلی افزود: پروژه دشت مور تعطیل است و برای تکمیل ۱۳۰ میلیارد نیاز خواهد داشت که در صورت تکمیل ۶۵۰ نفراشتغالزایی خواهد داشت و تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دستلاف، رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: تعداد پروژه‌های فعال جهاد ۳۲ پروژه است و ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کل اعتبارات این پروژه‌ها است. برخی باغداران نسبت به عدم راه‌اندازی پمپ آب‌رسانی منطقه پا کوه گلایه دارند که بایستی تدبیری در این خصوص انجام گیرد.

وی افزود: بحث راه‌اندازی کشتارگاه طیور فدک راداریم که در صورت تأمین اعتبارات و تکمیل این پروژه مشکل تأمین گوشت سفید در منطقه حل خواهد شد.

دستلاف ادامه داد: بنابراین دو مشکل‌داریم که یکی بحث کمباین است و شرایطی برای خرید کمباین داده‌شده که اگر بگویند نمی‌خواهیم بدهیم، بهتر است. دوم قیمت تمام‌شده گندم است و کشاورزان به خاطر سود، اراضی زراعی را زیر کشت صیفی‌جات می‌برند که اگر قیمت گندم ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شود کشاورز به دنبال کشت محصول دیگری نمی‌رود.

زارع، رئیس آبفا گچساران در ادامه هم گفت: ما بخیل نیستیم و ناراحت هم نیستیم که پروژه‌های شهرستان اجرا شود اما باید اهم و مهم کرد. به آب به‌عنوان حیات وزندگی مردم نگاه می‌کنیم اما متأسفانه پروژه‌های آب در مرحله آخر دیده می‌شوند مرتباً با استان مکاتبه کردیم و مشکلات گچساران در حوزه آب را بیان کردیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۹ درصد شبکه آب شهرستان دچار فرسودگی و ایستگاه‌های پمپاژ آب‌رسانی به شهرستان قدیمی است، واقعاً مشکلات مرتفع نشوند به‌جاهای حساس‌تری می‌رسیم و انتظار این است که مسئولین آب را ویژه ببینند. مردم گله‌مند هستند و یکجاهایی باید این مشکلات هم دیده شوند و از جناب نماینده گچساران تقاضامندیم این مشکل با جدیت دیده شود و اگر این اتفاق به‌زودی بررسی نشود مشکلات حادی در آینده در بخش آب دامن‌گیر شهرستان خواهد شد.

فرماندار گچساران گفت: جناب زارعی مطالب را خیلی حاد مطرح کردند اگرچه مشکلاتی وجود دارد اما نباید از خدمات انجام‌شده درگذشته نیز گذشت، اگرچه قول‌هایی از سوی متولیان امر در استان برای رفع این مشکل نیز داده‌شده است

دیهیمی خوب افزود: با پیگیری‌ها و هماهنگی استاندار، مشکلات را برای جناب وزیر بازگو کردیم که اعتبار خوبی برای رفع این مشکلات تخصیص دادند و از خدمات سایر عزیزان درگذشته هم تشکر می‌کنم. هرچند جناب زارع باید پمپ جایگزین جهت آب‌رسانی به شهر داشته باشید متولیان استانی هم گفته‌اند که در بحث اعتبارات هیچ مشکلی نداریم

قیطاسی، رئیس آموزش‌وپرورش در ادامه بیان کرد: در آموزش‌وپرورش ۱۲ پروژه داشتیم که دو پروژه به بهره‌برداری رسیدند، اما در سال تحصیلی جدید نیازمند کلاس درس هستیم که برای تأمین اعتبار همکاری لازم صورت گیرد.

حسینی رئیس بهداشت و درمان گچساران هم گفت: همچنان مشکل فاضلاب بیمارستان شهید رجایی گچساران مرتفع نشده است.

راهی، رئیس ورزش و جوانان گچساران در ادامه این نشست گفت: اتفاق بزرگی در ورزش شهرستان صورت گرفت و آن‌هم صعود مقتدرانه تیم فوتبال نفت و گاز گچساران به رقابت‌های لیگ دسته یک بود که شادی و نشاط را به شهر ما تزریق کرد.

وی افزود: استخر شهدای شهرستان چندین سال است که به دلیل نبود اعتبارات تعطیل است، فضاهای ورزش بسیاری در شهرستان وجود دارد که دچار فرسودگی مفرط شده‌اند که نیازمند توجه ویژه برای بهسازی، تعمیرات و مرمت هستند.

فرماندار گچساران در ادامه هم تصریح کرد: باید توجه کرد که مدیران فقط به مکاتبات اکتفا نکنند و پیگیر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شهرستان باشند، خیلی تلاش شد و نماینده محترم پیگیری‌های خوبی در خصوص پروژه‌ها در شهرستان داشته‌اند و خواهش دارم که مدیران در بحث تخصیص اعتبارات پیگیر باشند و زحمات آن‌ها را مردم ببینند.

انتهای پیام/

 

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها