نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. ارديبهشت 1402 - 12:12
تاریخ‌سازی و صعود تیم فوتبال نفت و گاز گچساران به لیگ یک فوتبال کشور موجی از شادی و همدلی را در بین مردم و مسئولان گچسارانی ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، تیم فوتبال نفت و گاز گچساران با تاریخ‌سازی و قهرمانی در لیگ دسته دوم فوتبال کشورمان به‌عنوان اولین تیم گروه ب این رقابت‌ها قاطعانه راهی لیگ دسته اول شد. یاران «داریوش یزدی» با ثبت رکوردی ماندگار با 6 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول و 35 گل زده ضمن اینکه لقب هجومی‌ترین تیم این رقابت‌ها را کسب کرد دو هفته مانده به پایان مسابقات عنوان قهرمانی را به دست آورد.

کار نفت و گاز گچساران زمانی ماندگار می‌شود که با نگاهی به جدول نام تیم‌های صاحب نامی همچون داماش گیلان، شهرداری نوشهر، شهدای رزکان کرج، شهید قندی یزد و شهرداری ماهشهر را پایین‌تر از نفتی‌های گچساران می‌بینیم.

نفتی‌ها در حالی جشن صعودشان به لیگ یک را برپا می‌کنند که حدود ۱۰ سال پیش با هدایت «حسن اکرمی» و مدیریت «محمد حبیبی نژاد» جشن صعود به لیگ یک را برای نخستین بار در تاریخ فوتبال گچساران برپا کرده بودند. نفت و گاز گچساران در فصل 92-91 با هدایت «حسن اکرمی» به لیگ یک صعود کرد و دو فصلی در این رقابت‌ها حضور یافت. این تیم در نخستین سال حضورش در لیگ یک (فصل 93-92) با سرمربیگری «محمدحسین ضیایی» در مسابقات شرکت کرد و این مربی در پایان توانست سهمیه لیگ یکی گچساران را در رقابت‌ها حفظ کند.

نماینده گچساران در سال دوم (فصل 94-93) ابتدا با هدایت «عباس چمنیان» وارد رقابت‌های لیگ یک شد اما در ادامه چمنیان به دلیل کسب نتایج ضعیف از سمتش برکنار و «احمد سنجری» کهنه‌کار جایگزین وی شد، بااین‌وجود شوک گچسارانی‌ها کارساز نشد چراکه سنجری هم نتوانست با این تیم نتایج مطلوبی را کسب کند و درنهایت نفتی‌ها پس از حضور دو فصل متوالی در لیگ یک به لیگ دو سقوط کردند. 

اکنون و پس از گذشت هشت سال از سقوط به لیگ دو این تیم مجدداً توانست با هدایت «داریوش یزدی» مقتدرانه و با اختلاف 6 امتیازی نسبت به داماش گیلان به لیگ یک صعود کند تا بار دیگر تب فوتبال در کهکیلویه و بویراحمد بالا برود. بااین‌وجود نفتی‌ها خود را آماده حضور در لیگ یک فوتبال می‌کند و این در حالی است که مسئولان استان بایستی با درک شرایط پیچیده و سخت لیگ یک پای‌کار بیایند و آمادگی خود را برای همراهی و حمایت همه‌جانبه از این تیم اعلام کنند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز گچساران شب گذشته اولین واکنش را نسبت به این صعود داشت. در متن پیام آیت‌الله علی پور آمده است: قهرمانی تیم ریشه‌دار و محبوب نفت و گاز گچساران و تنها نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در لیگ دسته دو فوتبال کشور و صعود به لیگ یک فوتبال ایران، نشان از همدلی و وحدت همه عوامل باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز گچساران است.

وی ادامه داد: قهرمانی بااقتدار و صعود شایسته تیم نفت و گاز و گچساران به لیگ یک فوتبال کشور نشان از لیاقت ورزشکاران استان دارد و بدون تردید تلاش‌های مجدانه‌ تک‌تک بازیکنان، کادر فنی و مسئولان باشگاه فرهنگی ورزشی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران این مهم را میسر ساخته است.

علی پور افزود: این‌جانب به نمایندگی از مجموعه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز و گچساران این موفقیت بزرگ را به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مجموعه باشگاه نفت و گاز گچساران، تمامی هواداران خونگرم و مردم گچساران و باشت تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت این تیم در مسیر پیش رو را از درگاه حضرت احدیت مسألت می‌نمایم. در پایان لازم می‌دانم از حمایت‌های بی‌دریغ جناب آقای سید ناصر حسینی پور نماینده محترم مردم شریف گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی؛ مدیریت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب؛ هیئت‌مدیره محترم شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و در رأس مدیرعامل محترم و همه مسئولان شهرستان و استان تقدیر و تشکر نمایم.

اگرچه حضور پرشور علاقه‌مندان به فوتبال در ورزشگاه (دیدار با نیروی زمینی تهران) نشان داد موفقیت این تیم نقش مهمی در شادی و خوشحالی مردمان این شهر داشته است که بدون شک مطالبه اصلی این مردم از امروز کمک و حمایت از تیم فوتبال نفت و گاز گچساران برای حضوری موفق در فصل آینده است و حال مدیران شرکت نفت و گاز گچساران و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی باید برای یک حضور موفق برنامه‌ریزی لازم و کامل را داشته باشند.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران تنها پس از هشت فصل حضور در لیگ دسته دوم کشور موفقیتی ارزشمند را کسب کرده و بدون شک مواجهه با تیم‌های بزرگ و باسابقه لیگ دسته اول فوتبال کشورمان نیازمند یک پشتوانه حمایتی سنگین از سوی مردم و مسئولان است که بر این اساس در پایان تصمیماتی که مدیران باشگاه برای فصل آینده و موفقیت هرچه بیشتر این تیم در لیگ یک در نظر خواهند گرفت هرچه که باشد مورداحترام کارشناسان، اهالی رسانه و هواداران است و موفقیت تیم‌های ورزشی خصوصاً فوتبال آرزوی قلبی همه مردم گچساران به شمار می‌رود، اما تحلیل دقیق نقاط ضعف و قوت تیم  و بهره‌گیری از نظرات و تجربیات کارشناسان، پیشکسوتان، اهالی ورزش ، دلسوزان و هواداران همگی از مسائلی است که برای ترسیم یک نقشه راه جدید در ورزش گچساران مؤثر و حیاتی خواهد بود.

گفتنی است تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در رقابت‌های لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور و در گروه دوم با تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر، شهرداری بندرعباس، شهید قندی یزد، شهدای رزکان کرج، شهرداری ماهشهر، نیروی زمینی تهران، شهدای بابلسر، مس نوین کرمان، شهرداری نوشهر، شهرداری بم، آریو اسلامشهر، داماشیان رشت و پیام توس مشهد هم‌گروه بود. نفت و گاز گچساران صعود مستقیم خود به رقابت‌های فصل آینده لیگ یک را قطعی و به لحاظ کسب افتخارات باشگاه گچسارانی، دومین صعود به این رقابت‌ها را تجربه کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها