نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. ارديبهشت 1402 - 9:31
بازخوانی پرونده شکست هیمنه آمریکا درطبس، این نوید را به ما می‌دهد تا زمانی که مطیع فرمان ولی‌فقیه باشیم هرگز خللی به‌نظام و کشورمان وارد نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،واقعه طبس یک ماجرای شگفت تاریخی است که شکست هیمنه و ابهت نظامی آمریکا را در برابر امواج اقتدار الهی انقلاب اسلامی در هماره تاریخ به یادگار نهاده است و بزرگداشت آن، به‌طور یقین اقتدار نظام اسلامی و همچنین ذلت و خواری سردمداران آمریکایی را به دنبال دارد.

حادثه پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹، یادآور معجزه قرن در صحرای طبس است که مصداقی دیگر از سوره فیل را به رخ جهانیان و نیز ازخدابی‌خبران، کشاند تا آن ملحدان ازخدابی‌خبر به خود آیند و دست از شرارت‌ها و خباثت‌های خود بردارند. زمانی دور سپاه ابرهه با فیل‌های بزرگ برای تخریب کعبه راهی مکه شدند تا در این سرزمین امن، جنایتی وحشتناک را رقم بزنند مردم شهر که توان مقابله با این سپاه را نداشتند برای حفظ جان خود شهرها را خالی کردند و به کوه‌ها پناه بردند و اراده خداوند به گونه دیگری محقق شد. انبوه پرندگان در آسمان ظاهر شدند و با سنگ‌هایی ریز ابرهه و سپاهش و نیز فیل‌های بزرگ را از پای درآوردند: «مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین».

 از همان آغازین روزهای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام سردمداران آمریکایی به دنبال راهی بودند تا ضمن مقابله با این حرکت انقلابی گروگان‌ها را آزاد کنند. ازاین‌رو طرح حمله نظامی به طبس را آماده کردند. سردمداران کاخ سفید برای گریز از فشار روزافزون داخلی عملیاتی را با عنوان «پنجه عقاب» تدارک دیدند و با اعزام ۹۰ نفر از کماندوهای زبده سعی کردند ضمن کاهش فشارهای داخلی گروگان‌ها را از تهران آزاد و به کشورشان منتقل کنند. آن‌ها همچنین برای پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری، نیازمند در دست داشتن این برگ برنده بودند، اما تیرشان به سنگ خورد و در این توطئه شیطانی شنزار طبس محل هلاکشان شد و جز شکست خفت‌بار حاصلی از این رهگذر نبردند.

بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران درباره تهاجم نظامیان آمریکایی در صحرای طبس فرمودند: کارتر باید بداند که با این عمل بسیار ناشیانه حیثیت سیاسی خود را به صفر رساند و از ریاست جمهوری باید قطع امید کند کارتر با این عمل ثابت کرد که قدرت تفکر را ازدست‌داده است و از اداره یک کشور بزرگ مثل آمریکا عاجز است... اکنون‌که شیطان بزرگ دست‌به‌کار احمقانه زده است، ملت شریف و رزمنده ما باید برای خدای تبارک‌وتعالی با تمام توان خود و با اتکال به قدرت خدای متعال مهیا شود و آماده نبرد با دشمنان خود گردد.

همچنین در ادامه حضرت امام تأکید کرده‌اند: آن‌هایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاورده‌اند نباید بیدار شوند؟ کی این بالگردهای آقای کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند شن‌ها مأمور خدا بودند باد مأمور خداست، قوم عاد را باد از بین برد. این باد مأمور خداست این شن‌ها همه مأمورند، تجربه بکنند.

به‌واقع از حادثه صحرای طبس نباید به‌سادگی و سهولت گذشت و فرمایش حضرت امام (ره) هم مؤید همین موضوع است؛ آن دانه‌های شن مأمور خداوند بود و امدادهای غیبی الهی با خنثی کردن توطئه‌های آمریکا بقا و استمرار انقلاب اسلامی را تضمین کرد. لذا متولیان و تأثیرگذاران جامعه باید با واکاوی موضوع و زوایای آن تحلیلی درست را به آیندگان ارائه دهند تا نقش سردمداران آمریکایی در این توطئه برای همگان بازگو شود.

واقعه طبس یک رویداد عبرت‌انگیز برای همه اعصار بوده است و خواهد بود و پیامی را هم برای مرعوبانی که دل درگرو بیگانگان دارند به دنبال دارد؛ زیرا نمی‌خواهند پند بگیرند که خصومت آمریکا با ایران یک توهم نیست بلکه یک واقعیتی انکارناپذیر است و کمرنگ کردن این موضوع در افکار عمومی خیانتی بس بزرگ به آرمان‌های انقلاب و امام و نظام اسلامی به شمار می‌رود.

از سوی دیگر بازخوانی پرونده شکست هیمنه آمریکا در طبس، این نوید را به ما می‌دهد که تا زمانی که مطیع فرمان ولی‌فقیه باشیم هرگز خللی به‌نظام و کشور وارد نخواهد شد. چراکه «ان تنصر الله ینصرکم» پیامی که همواره باید آویزه گوش همه حق‌طلبان قرار بگیرد که تبلور آن را باید در طول تاریخ انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس یا فتنه ۸۸ دید.

بی‌تردید تا زمانی که ملت در مسیر الهی و گوش‌به‌فرمان ولی‌فقیه جامعه حرکت کنند بدون شک آسیب‌ناپذیر خواهد بود؛ لذا برخی عناصر کم‌توان که گاه دچار اعوجاج می‌شوند و از مسیر پیروی از خط رهبری زاویه می‌گیرند به خود آیند که بیراهه رفتن جز سقوط حاصلی در بر نخواهد داشت.

براین اساس باید باور داشت که ایستادگی در برابر سیاست‌های مزورانه سردمداران کاخ سفید باید جزء لاینفک سیاست‌های اصولی کشور باشد چراکه اقتدار و عزت ایرانیان جز بدان محفوظ نمی‌ماند ازاین‌رو زنده نگه‌داشتن این‌گونه مناسبت‌ها ازجمله حماسه دفاع مقدس یا واقعه طبس و ... و انتقال این تجربه‌ها برای نسل‌های آینده با زبان همه‌گیر در قالب کتاب، داستان، فیلم و ... امری اجتناب‌ناپذیر است؛ چراکه این‌ها جزو افتخارات نظام‌اند و طعم تلخ شکست را بر سردمداران آمریکایی چشانده‌اند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها