نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. فروردين 1402 - 9:53
داریوش یزدی و شاگردانش در نفت و گاز گچساران نشان داده‌اند که شایستگی این رادارند که تنها با کسب چهار امتیاز دیگر به‌طورقطع به لیگ دسته اول فوتبال راه پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مردم گچساران از دیرباز علاقه بسیاری به ورزش داشته‌اند و ورزشکاران بسیاری نیز از این شهرستان در سطح ملی و بین‌المللی درخشیده‌اند؛ اما در میان همه رشته‌های ورزشی همچون هاکی، هندبال، واترپلو، تنیس روی میز و... طرفداران رشته پرهیجان فوتبال در این منطقه نیز از کثرت بالایی برخوردار بوده که تعصب و علاقه آن‌ها نیز موجب شده تا فوتبال به‌عنوان رشته پرطرفدار مردم دیار بام نفت ایران لقب بگیرد.

البته با توجه به نوع و میزان امکانات موجود، در حال حاضر تنها تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در لیگ دسته دوم فوتبال کشور حضور دارد که این مسئله نیز موجب شده علاقه‌مندان زیادی پیگیر نتایج تنها نماینده فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در این رقابت‌ها باشند. تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در دهه اخیر فرازوفرودهای بسیاری را تجربه کرد؛ از صعود به لیگ دسته اول در فصل 91 و سقوط به لیگ دو در فصل 93 گرفته تا رفتن به پلی‌آف در فصل 96 و سقوط به لیگ سه در فصل 99 را که موردتوجه قرار دهیم به‌جرئت می‌توان این تیم را کلکسیونی از اتفاقات تلخ و شیرین دانست.

با این تفاسیر امروز در فصل 1401_1402 نیز مدیریت باشگاه فوتبال نفت و گاز گچساران با کوله باری از تجربه، «داریوش یزدی» بازیکن اسبق استقلال تهران را باری دیگر در ابتدای فصل به خدمت گرفت و این تیم با جذب این مربی خوزستانی و نام آشنایی فوتبال کشورمان از همان ابتدا نشان داد که به دنبال ایجاد وضعیت متفاوتی برای فصل جاری است و داریوش یزدی باسابقه و تجربه فراوان برای دومین بار و پس از 6 فصل، مجدد هدایت آبی پوشان نفت را بر عهده گرفت.

ازاین‌رو «داریوش یزدی» همانند سال 95، «افشین کمایی» را به‌عنوان دستیار اول کنار خود می‌دید و در این فصل علاوه بر او، مربی کارکشته و خوش‌فکری همچون «شهرام مهر پیما» را هم به کادر خود اضافه کرده تا در کنار دو مربی جوان و خوش آتیه بومی یعنی «نبی‌الله اسدی» و «علی رعیت» و همچنین مکوندی که مربی دروازه‌بان‌ها است؛ بازهم کادر فنی خوبی تشکیل داده باشند که این اقدامات نوید روزهای خوبی برای نفتی‌ها شد.

بنابراین از ویژگی‌های بارز این سرمربی نیز سابقه درخشان در استعدادیابی فوتبال پایه است هرچند یزدی از مدرسان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در فوتبال پایه است که این می‌تواند یک امتیاز مهم برای باشگاه نفت و گاز گچساران که دارای استعدادهای بسیاری در رده‌های پایه فوتبال است به شمار آید. بااین‌وجود اهالی فوتبال و هواداران پرشور تیم فوتبال نفت و گاز گچساران، اندیشه بازگشت این تیم به‌روزهای اوج و صعود به لیگ دسته اول را در سر می‌پرورانند که رسیدن به این مهم هم دور از ذهن نبود درحالی‌که تنها یک گام تا صعود به لیگ دسته اول باقی‌مانده است.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در رقابت‌های فصل جاری لیگ دو فوتبال کشور، بازی‌های بسیار امیدوارکننده و پرانگیزه‌ای از خود به نمایش گذاشته و نگاه فوتبال دوستان هم استانی را به سمت خود معطوف کرده است. نفتی‌ها در چند فصل گذشته حال‌وروز خوبی نداشتند و از جمع تیم‌های مدعی صعود لیگ دو فاصله گرفته بودند، اما در این فصل با یک عملکرد خوب، مجدداً رنگ و بوی تازه‌ای به خود و لیگ دو کشور داده است.

اگرچه سرمربی نفت و گاز گچساران در گفتگو با رسانه‌ها به این مهم اشاره‌کرده و گفته بود: یک همدلی خوب بین اعضای تیم وجود دارد بین بازیکنان، بین کادر فنی و نفراتی که در خدمت تیم هستند و این همدلی باید در بین مسئولین شهرستان هم جریان پیدا کنید و مسئولین با تیم همدل شوند و نیاز است که به حمایت‌های که در چارچوب وظایف مسئولین تعریف‌شده است نیز عمل شود اگرچه توقع زیادی هم نیست و انتظار هم این است که همه مسئولین در چارچوب وظایفشان از تیم حمایت کنند.

وی نیز ادامه داده بود چه وقت گذاشتن برای تیم باشد و چه انرژی گذاشتن باشد و چه ازلحاظ امکانات شرایطی را فراهم کنند تا آن چیزی که در دل هواداران است اتفاق بیافتد و در پایان رقابت‌ها هم لبخند رضایت و شادی را با صعود به لیگ یک‌بر لبان مردم جاری کنیم.

بنابراین کسب 49 امتیاز ممکن از 21 بازی این فصل و اختلاف یازده امتیازی با تیم دوم جدول، نفتی‌های گچساران را در قامت تیمی مدعی به سایر تیم‌های حاضر در گروه دوم رقابت‌های لیگ دو معرفی کرد. شاگردان «داریوش یزدی» تا اینجای فصل از 21 بازی انجام داده‌شده خود، 15 پیروزی و 2 شکست و چهار تساوی به دست آورده‌اند و با 49 امتیاز بالاتر از داماش 38 امتیازی در صدر جدول گروه دوم این رقابت‌ها قرار دارند.

براین اساس نیز داریوش یزدی و شاگردانش در نفت و گاز گچساران نشان داده‌اند که شایستگی این رادارند که تنها با کسب چهار امتیاز دیگر از پنج دیدار باقی‌مانده فصل به‌طورقطع به لیگ دسته اول فوتبال راه پیدا کنند.

براین اساس در پایان تصمیماتی که مدیران باشگاه برای آینده و موفقیت هرچه بیشتر این تیم در نظر خواهند گرفت هرچه که باشد مورداحترام کارشناسان، اهالی رسانه و هواداران است و موفقیت تیم‌های ورزشی خصوصاً فوتبال آرزوی قلبی همه مردم گچساران به شمار می‌رود، اما تحلیل دقیق نقاط ضعف و قوت تیم  و بهره‌گیری از نظرات و تجربیات کارشناسان، پیشکسوتان، اهالی ورزش ، دلسوزان و هواداران همگی از مسائلی است که برای ترسیم یک نقشه راه جدید در ورزش گچساران مؤثر و حیاتی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها