نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. فروردين 1402 - 22:49
گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی گچساران و باشت در روزهای که می‌گذرند همچنان باجان و دل پای‌کار مردم هستند و جهادگران درصحنه دستگیری از نیازمندان، مقاوم‌تر از همیشه ایستاده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، امروز بسیج دانشجویی دیگر در دانشگاه خلاصه نمی‌شود و عضو بزرگی از جامعه ۸۵ میلیونی ایرانی است. عضوی که رد پای مهربانی‌اش از علم و دانش گرفته تا فعالیت‌های جهادی، مشهود است و آوازه مطالبه گری‌اش حالا به گوش کمتر کسی نرسیده است. بسیج دانشجویی طی پیامی از سوی حضرت امام (ره) دوم آذرماه سال 67 تشکیل شد، ایشان وظایف عمده بسیج دانشجویی را دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و ارائه چهارچوب‌های اسلام ناب محمدی (ص) بیان داشتند که درواقع با این پیام می‌توان به فلسفه وجودی و هدف بسیج دانشجویی پی برد.

بنابراین جهادگران بسیج دانشجویی تا جایی که ممکن بود، بسیاری از مناطق محروم کشورمان را با اقدامات جهادگرانه خود آباد کردند. سیل که می‌آمد به دورترین نقاط کشور می‌رفتند، دست مردم را می‌گرفتند و خانه‌هایشان را از نو می‌ساختند. زلزله که می‌آمد بازهم پای‌کار مردم می‌شدند و یاری گر بودند. اگر روستایی هم آب نداشت، برای مطالبه گری تلاش کردند اگر دیاری مشکل دیگری هم داشت با مسئولین نشست‌ها برگزار می‌کردند و به بیان حرف محرومان می‌پرداختند.

بااین‌حال وقتی صحبت از خدمت به محرومین می‌شود اولین گروهی هم که به ذهن می‌آید، همین گروه‌های جهادی دانشجویی است که باوجوداینکه بیشتر جهادگران در سن و سال جوانی هستند اما یاری به هم‌وطنان نیازمند و محروم را در اولویت برنامه‌هایشان جا داده‌اند. 

شاید در دهه‌های گذشته که این گروه‌های جهادی شکل گرفت، مردم چندان شناختی بر روی آن‌ها نداشتند؛ اما در حال حاضر فعالیت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی به‌قدری گسترش پیداکرده که به محروم‌ترین و دورترین نقاط کشور نیز برای خدمت‌رسانی می‌روند.

فعالیت‌های جهادی که بعضاً در طول ایام سال نیز با شور و حال و هوای خاص خود همراه است؛ به‌نوعی روحیه‌ تلاش و همت جهادگران را زنده کرده و علاوه بر چشیدن طعم محرومیت، آن‌ها را بیش‌ازپیش با سختی‌های مردم دیار محروم آشنا می‌کند، همان جوانانی که لبخند رضایت مردم را به خوشی‌های جوانی ترجیح می‌دهند.

باید گفت که اردوهای جهادی در فصل بهار هم با جدیت و تلاش در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد و در آن بسیجیان جهادگر با انجام خدمت بدون منت در مناطق محروم این دیار در تلاش هستند تا از میزان محرومیت‌ها بکاهند؛ همان اردوهایی که با اخلاص و خدمت‌رسانی و بدون هیچ هیاهویی انجام می‌شود.

با این تفاسیر نیز قرارگاه جهادی شهید سلیمانی بسیج دانشجویی گچساران و باشت متشکل از پنج گروه جهادی با حضور ۵۰ جهادگر به منطقه «پشت کوه» شهرستان باشت عزیمت کردند که به مدت ۹ روز از 23 اسفندماه سال گذشته تا دوم فروردین امسال درزمینهٔ های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، جهاد تبیین و همچنین سلامت به مردمان آن سامان خدمت‌رسانی کردند.

براین اساس هدف و شعار اصلی گروه‌های جهادی این است که وقتی منطقه‌ای را انتخاب می‌کنیم تا زمانی که به‌طور کامل وظیفه‌مان را در قبال محرومیت‌زدایی آنجا به اتمام نرسانده‌ایم، از آن منطقه خارج نخواهیم شد.

ادامه تصاویر را مشاهده کنید.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها