نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. اسفند 1401 - 14:59
ترنم آرزوها، جشنواره ای برای دانش‌آموزان نیازمند:
لبخندی که معلمان گچسارانی بر لبان دانش آموزان نشاندند+عکس
معلمین و خیرین گچساران در آستانه سال نو با برگزاری جشنواره ترنم آرزوها (جشن گل‌ریزان) در مدرسه شهدای صنعت نفت به یاری دانش‌آموزان نیازمند این شهرستان شتافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، قیطاسی، مدیر آموزش‌وپرورش گچساران در این آیین ضمن تبریک سال نو گفت: تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن را به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم. این حرکت خداپسندانه و ارزشمند را که به‌عنوان جشنواره «ترنم آرزوها» و یا به‌نوعی «جشن گل‌ریزان» برگزارشده است را پاس می‌داریم چراکه لبخند را بر لبان دانش‌آموزان نیازمند این شهرستان می‌نشاند.

وی افزود: بنابراین مردمان سخاوتمند این شهرستان با اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به یاری دانش‌آموزان بی‌بضاعت شتافتند و بار دیگر درس مشترک مهر، احسان و عاطفه را به‌خوبی پاس کردند.

مدیر آموزش‌وپرورش گچساران تصریح کرد: اگرچه احترام، کرامت و عزت‌نفس دانش‌آموزان بی‌بضاعت و خانواده‌هایشان در کنار برگزاری این جشنواره بسیار هم موردتوجه است و به‌نوبه خودم از همه عزیزانی که در برپایی این امر خداپسندانه و انسان دوستانه تلاش کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

خانم قنبری، مدیر مدرسه شهدای صنعت نفت گچساران در خصوص برگزاری این جشنواره هم گفت: با توجه به فرارسیدن عید نوروز و پاسداشت این آیین باستانی و همچنین در راستای تقسیم شادی در این ایام میان دانش‌آموزان شهرستان، جشنواره ترنم آرزوها در مدرسه ابتدایی شهدای صنعت نفت گچساران برگزار شد.

وی افزود: بنابراین با توجه به اهمیت اشاعه فرهنگ نیکوکاری و نوع‌دوستی و آموزش این مهم به دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان این مرزوبوم، از دانش‌آموزان یکی از مدارس محروم (با معرفی آموزش‌وپرورش) خواسته شد آرزوهای خود را نوشته تا در آستانه سال نو توسط «حاجی‌فیروز» برآورده شود.

قنبری ادامه داد: در ادامه نیز عکس آرزوها بدون نام و با کد و با حفظ شان و آبروی این دانش‌آموزان در اختیار اولیا قرار داده شد و از اولیا خواسته شد در صورت تمایل به شرکت در این کار خیر یک آرزو را به انتخاب خود برآورده کنند؛ به این صورت که اقلام خواسته‌شده در آرزو را تهیه و به مدرسه تحویل دهند یا هزینه نقدی در حد توان خود کمک کرده تا اقلام آرزوها خریداری شوند.

مدیر مدرسه شهدای صنعت نفت گچساران اظهار کرد: بااین‌وجود نیز این جشنواره به همت همکاران و مسئولین و استقبال اولیاء دانش‌آموزان برگزار شد و برای ۳۰ دانش‌آموز پکیج کاملی تهیه شد و ان‌شاءالله به‌زودی با باقی‌مانده هزینه، یک مدرسه روستایی یا یک مدرسه محروم دیگر معرفی‌شده از سوی آموزش‌وپرورش نیز موردحمایت قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: آموزش نوع‌دوستی و مسئولیت‌پذیری به دانش‌آموزان و اینکه بدانند در قبال هم نوعان خود مسئول‌اند، آموزش راه‌ها و اصول کار خیر به دانش‌آموزان، ترویج فرهنگ خیرخواهی در سطح مدارس و نهادهای شهر و برآورده کردن آرزوهای تعدادی از این دانش‌آموزان محروم به‌عنوان اصلی‌ترین اهداف جشنواره ترنم آرزوها در گچساران بود.

قنبری گفت: اقلام اهدایی به دانش‌آموزان نیازمند علاوه بر اهدای پول نقد، می‌توان به تهیه لباس، لوازم‌التحریر، مسواک و خمیردندان، عروسک و انواع اسباب‌بازی، لباس‌های محلی، درمان رایگان دندان و رفع برخی مشکلات زیرساختی مدارس اشاره کرد که امیدواریم با برگزاری این جشنواره دانش‌آموزان محروم دیارمان با مهربانی خیرین و اولیا نیز قامتشان در نوروز، نونوار شود.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها