نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. اسفند 1401 - 11:33
به گفته شهروندان گچسارانی طی سالیان اخیر مشکلات متعددی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا آسفالت، بهسازی و ترمیم برخی خیابان‌ها و معابر این شهر به یک معضل همیشگی تبدیل‌شده و روزبه‌روز به وخامت این مسئله افزوده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،وضعیت مطلوب معابر و خیابان‌های شهری یکی از عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی و یکی از شاخص‌های رضایت شهروندان از عملکرد متولیان امر به شمار می‌رود،  اما در سال‌های اخیر مشکلات فراوانی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا وضعیت نامناسب آسفالت در برخی معابر گچساران به یک معضل همیشگی تبدیل‌شده و باگذشت زمان نیز وخامت این موضوع بیشتر نمایان شود.

اگرچه بارها شاهد ارائه دادن خدمات شهری مطلوب به شهروندان از سوی متولیان امر بوده‌ایم، اما هنوز در برخی مناطق شهری گچساران شاهد نبود آسفالت مناسب، حفاری و کنده‌کاری، خرابی و آسیب‌دیدگی‌های معابر و خیابان‌هایی هستیم که به‌تبع هم گلایه‌هایی را در آن منطقه ایجاد کرده و مشکلات فراوانی نیز در رفت‌وآمد، پاکیزگی و بهداشت محیط برای شهروندان هم به وجود آورده است.

بااین‌وجود نیز برخی از خیابان‌ها و کوچه‌های حدفاصل مناطق 108 دستگاه، کوی محلاتی، کوی رزمندگان گچساران همچنان تشنه آسفالت و بهسازی هستند که به‌نوعی با گلایه و اعتراض شهروندان هم روبرو شده، به‌طوری‌که آن‌ها می‌گویند بیش از چند سال است که این معابر توسط آبی‌ای شهری به جهت لوله‌گذاری فاضلاب حفاری و کنده‌کاری‌شده اندا ما همچنان اقدام مناسبی به جهت بهسازی این‌گونه مناطق از سوی متولیان امر انجام‌نشده است.

وجود چاله‌های فراوان در خیابان‌های کوی 108 دستگاه و کوی رزمندگان و کوی محلاتی و عبور و مرور مردم به‌خصوص رانندگان و تاکسی‌داران را با مشکلات بسیاری مواجه کرده و شهروندان از ادامه این روند کلافه شده‌اند. آن‌ها می‌گویند: بیشتر خیابان و معابر این مناطق دچار فرورفتگی یا شکستگی آسفالت با چاله‌های کوچک و بزرگ هستند، بااین‌حال چند سالی است که خیلی از معابر برای اجرای طرح‌های فاضلاب و...حفاری‌شده که متأسفانه هنوز که هنوز است بدون ترمیم آسفالت رهاشده‌اند.

به گفته شهروندان، چاله‌های ایجادشده در سطح برخی خیابان‌ها و همچنین حفاری‌های انجام‌شده از سوی شرکت‌هایی همچون آب و فاضلاب مدتی است بدون ترمیم رهاشده است و خود نیز به عامل خسارت و آسیب به خودروها تبدیل‌شده‌اند و مردم بایستی برای تعمیر خودروهای آسیب‌دیده ناشی از چاله‌ها و حفاری‌ها هزینه بالایی بپردازند.

بانویی که در کوی رزمندگان ساکن است ادامه می‌دهد: متأسفانه وضعیت بیشتر کوچه‌ها و خیابان‌های این منطقه افتضاح است و معلوم نیست آسفالت خیابان است یا لحاف چهل تیکه! از ورودی کوی 108 دستگاه تا برسد به کوی رزمندگان، کوی محلاتی و نهایتاً منازل خندق‌ها که نگاه می‌کنیم یک خیابان دارای آسفالت سالم هم پیدا نمی‌کنید، حقیقتاً از وضعیت نامناسب و پر از چال و چوله‌های کدام خیابان حرف بزنم؟

وی می‌افزاید: هرچند معتقدم که مسئولین شهری گچساران نسبت به مناطق محروم و حاشیه شهر توجه کمتری دارند و اگر اقداماتی هم انجام دهند به‌نوعی در مناطق خوش‌نشین شهر انجام می‌دهند که باید برای حل این معضل نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

یکی از ساکنین کوی محلاتی هم می‌افزاید: متأسفانه معابر خاکی بسیاری را در این نقطه از شهر شاهد هستیم که انتظار می‌رود مدیران شهری گچساران اقدامات لازم را هرچه زودتر در این خصوص انجام دهند تا مردم هم با آرامش خاطر بیشتری به زندگی‌شان ادامه دهند.

یکی دیگر از ساکنین می‌گوید: باید پرسید که مگر مسئولین در این نقطه از شهر رفت‌وآمد ندارند که متوجه این مشکلات هم نمی‌شوند؟! پس چرا اقدام مؤثری درزمینهٔ آسفالت کوچه‌های این منطقه انجام نمی‌دهند؟ ما از مسئولین انتظار داریم تا برای آسفالت برخی کوچه‌های این منطقه تدبیری اساسی کنند. 

 با این تفاسیر نیز «محمود زارعی» رئیس آبفا گچساران آذرماه امسال در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص آسفالت برخی معابر در این مناطق گفته بود: قبل از هر چیز باید یک عذرخواهی از مردم و اهالی خیابان شهید حججی و کوچه‌های دوم و چهارم شاهد رزمندگان داشته باشم، اما با توجه به وقفه‌ای که در این پروژه به وجود آمده بود اما موارد و مشکلات را پیگیری کردیم و امیدواریم تا پایان همین آذرماه بحث آسفالت این معابر نیز عملیاتی شود.

وی ادامه داد: بنابراین به دنبال این هستیم تا هرچه زودتر مشکل را مرتفع کنیم، تأکید داشته‌ایم که در اسرع وقت پیمانکار به همراه مشاور طرح در این نقطه حاضر و بازدید میدانی داشته باشند، اگرچه تلاش می‌کنیم که با جدیدت هرچه‌تمام‌تر این مشکل را مرتفع و رضایت مردم را برگردانیم. بااین‌وجود بعد از گذشته حدود سه ماه از این اظهارات، گویا این وعده مدیر آبی‌ای گچساران محقق نشده است و همچنان مردم کوی رزمندگان در انتظار عملی شدن این وعده هستند.

براین اساس، انتظار می‌رود شهرداری و آبفای دوگنبدان و دیگر متولیان امر نسبت به آسفالت، ترمیم و بهسازی برخی از معابر و کوچه‌های مناطقی همچون کوی رزمندگان، 108 دستگاه و محلاتی (خندق‌ها) اقدام کنند تا به گفته اهالی این مناطق با آرامش خاطر و نیز دغدغه کمتری به زندگی‌شان ادامه دهند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها