نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. دى 1401 - 15:16
اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت:نارضایتی مردم بخشی از پازل دشمن است که با مدیریت عملیات"رمز آشوب" در کشورمان به نوعی شلیک مستقیم به اقتصاد و معیشت مردم را کلید زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، دکتر یعقوب زراعت کیش، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگوی اختصاصی با صبح زاگرس ؛در خصوص تاثیر اغتشاشات اخیر بر حوزه های مختلف بویژه اقتصاد کشورمان گفت:گفت:دشمن در ماه های اخیر از یک جنگ ترکیبی پیچیده علیه کشورمان استفاده کرد و این جنگ ترکیبی ابعاد مختلف و متفاوتی را در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، بین المللی با اعمال تحریم ها و ایجاد اغتشاشات خیابانی در برگرفت.

وی افزود:بنابراین یکی از ابعاد مهم این جنگ ترکیبی دشمن، ضربه به حوزه اقتصاد کشورمان بود که در این خصوص دشمن از چند مکانیزم برای ضربه زدن به ملت ایران بهره می برد، یکی اعتصاباتی بود که دشمن طرح ریزی می کرد و به عنوان نمونه می توان به تلاش برای تعطیلی فعالیت کسبه، مغازه داران، اعتصابات کارگری، اعتصابات کامیون داران، اعتصابات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یاد کرد..

دکتر زراعت کیش تصریح کرد:باید یادآور شد که هدف دشمن از تعطیلی این مراکز ضربه زدن به زیرساخت های اقتصادی کشور به منظور اختلال در تامین مواد اولیه و به تبع مایحتاج زندگی مردم بود و چرایی این توطئه دشمن نیز ایجاد ناامیدی بین مردم و در نتیجه القای ناکارآمدی نظام اسلامی بود.

اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی درادامه گفت:با این وجود جهان استکباری از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به ثبات اقتصادی کشورمان فروگذار نشد، نارضایتی مردم بخشی از پازل دشمن در این زمینه بود و حتی با سازماندهی و مدیریت عملیات"رمز آشوب" و به تبع ایجاد ناامنی در کشورمان به نوعی شلیک مستقیم به اقتصاد و معیشت مردم را کلید زد.

وی افزود:از این رو در این جنگ اقتصادی شاهد بودیم که دشمن از هر حربه ای برای تحریک  و حتی تهدید مردم به اعتصاب استفاده کرد، اما کسبه، کارگران، کامیون دارن و...با اعتصابات و تعطیلی کارخانجات و مغازه ها همراهی نکردند که نهایتا دشمن توسط آشوبگران و فریب خوردگان داخلی دست به اقدامات ساختار شکنانه ای زد.

اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی تصریح کرد:البته ذکر این نکته هم حائز اهمیت است و دلایل همراهی نکردن مردم همان بصیرت همیشگی شان بود  چرا که دشمن اینگونه تصور می کرد که با به کار انداختن چرخ کارخانه ها و وادار کردن کسبه به تعطیلی مغازه هایشان به اهداف شوم خود برسد که خلاف این موضوع نیز اثبات شد و مردم باز هم فتنه های دشمن را به خوبی تشخیص دادند.

دکتر زراعت کیش در پایان هم گفت:دشمن وقتی که دید که نمی تواند در این موضوعات کاری از پیش ببرد به فکر انتقام از ملت بزرگ ایران افتاد در حالی که اتحادیه اروپا و جهان استکباری در همراهی با اغتشاشات و ضربه زدن به اقتصاد کشورمان، تحریم ها و در نتیجه اثرات روانی تحریم را بیشتر کردند تا از طریق نوسات نرخ ارز ضربه سختی برپیکر اقتصاد کشورمان وارد کنند که در این زمینه هم موفق نخواهند شد.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها