نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. دى 1401 - 19:09
آنچه در نشست شورای فرهنگ عمومی گچساران گذشت؛
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام درگچساران
نشست شورای فرهنگ عمومی گچساران با دستور کار برنامه ریزی مراسم استقبال، تشییع و تدفین شهید گمنام با حضور اعضاء در دفتر امام جمعه شهرستان ‌برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست شورای فرهنگ عمومی گچساران با دستور کار برنامه ریزی مراسم استقبال، تشییع  و تدفین شهید گمنام با حضور اعضاء در دفتر امام جمعه شهرستان ‌برگزارشد.

 

سرهنگ محقق زاده، فرمانده سپاه ناحیه گچساران درابتدای این نشست گفت:ایام فاطمیه(س) را به همه عزیزان تسلیت عرض می کنم، این روز ها هم استان ما متبرک به حضور دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس است و شهرستان گچساران هم میزبان یکی از این شهدای والامقام خواهد بود که در دهستان لیشتر(اسلام آباد) نیز تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

وی افزود:غروب روز دوشنبه نیز این شهید خوشنام  میهمان مردم ولایتمدار گچساران خواهند بود و ویژه برنامه هایی برای این امر نیز درنظر گرفته شده است که همکاری سایر دستگاه ها و نهادها را می طلبد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران ادامه داد: شایسته است که تمامی مقدمات حضور گسترده مردم در این آیین ها(استقبال،تشییع و تدفین) هم فراهم شود، چرا که همه نسبت به خون شهداء مسئول هستیم، باید تمامی ادارات، دستگاه های اجرایی، مسئولین، رسانه‌ها و ...به جهت فضاسازی و  برپایی این برنامه نورانی پای کار باشند.

سرهنگ محقق زاده تصریح کرد:بنابراین از همه آحاد مردم شهید پرور گچساران به جهت حضور در مراسم تشییع این شهید خوشنام دوران دفاع مقدس دعوت به عمل می آید،هرچند رسانه ها باید اطلاع رسانی لازم را در این خصوص به عمل آورند.

وی در پایان هم تاکید کرد:با این وجود نیز وظایفی برای هرکدام از نهادها، ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان تعریف شده و انتظار هم این است که یک مراسم باشکوهی ان شاءالله در روز سه شنبه و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نیز داشته باشیم.

خمیسی یکی از اهالی دهستان لیشتر در این نشست هم افزود:امروز افتخار داریم که میزبان شهید گمنام هستیم و مردم منطقه این شهید را همچون فرزند خودشان در آغوش خواهند گرفت و امیدواریم همه پای کار بیایند تا میزبانی درخور شانی نیز داشته باشیم چرا که معتقدیم شهداء منشا خیر و برکت برای منطقه و سراسر کشورمان هستند.

روانگرد یکی ‌دیگر از اهالی دهستان لیشتر هم دراین آیین افزود:از همه عزیزانی که بانی این برنامه شدند کمال تشکر و قدردانی را دارم، افتخار بس بزرگی نصیب منطقه ما شده است.شهداء تمام وجود خود را برای دین مبین اسلام فدا کردند، حضور پیکر منور شهداء در استان باعث خنثی کردن توطئه‌های دشمنان می‌شود. علاوه بر این نیز بنا داریم روز ۱۳دی ماه همایش گرامیداشت شهدای مدافع حرم با محوریت شهید سلیمانی را در منطقه برگزار کنیم.

وی افزود:امروز ضرورت تبیین دستاوردهای ارزشمند انقلاب به جدیت احساس می شود،دشمن در چند ماه اخیر جنگ ترکیبی را علیه مردم کشورمان به راه انداخته که با تبیین اهداف و آرمان های شهداء و انقلاب اسلامی می توان با توطئه های دشمنان هم مقابله کرد.

رمضانی، مسئول موکب طریق الکربلا گچساران در ادامه هم گفت:خود افتخار بزرگی است که یک شهید گمنام به منطقه لیشتر بیاید و باید از این فرصت نیز به خوبی بهره برداری کرد.البته  ایجاد زیارتگاه شهداء، توفیق بزرگی برای مردم منطقه است که باید در طول سال برنامه‌های فرهنگی در این زیارتگاه‌ها اجرایی شود.

وی افزود:موکب دهستان لیشتر نیز همزمان با آیین تشییع شهید گمنام به مدت یک هفته تا سالروز شهادت "حاج قاسم سلیمانی" نیز فعال خواهد و به مردم خدمات ارائه می دهد،پس انتظار این است  که مدیریت و برنامه ریزی دست خود مردم باشد و نهادها و ادرات و سازمان ها نیز همکاری کنند.

حجت الاسلام حجازی،امام جمعه گچساران در ادامه هم گفت:ایام حزن و اندوه شهادت جانسوز  حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تسلیت و تعزیت عرض می کنم، توفیق است که بعد از دوران دفاع مقدس شهدای تازه تفحص شده می آیند و از دل هایمان زنگار زدایی می کنند، بنابراین به برکت خون شهداء از خواب غفلت بیدار می شویم و این نعمت بزرگی است که لازم است انسان بیشتر تامل کند.

وی افزود:شهید مطهری می فرمایند که گذشت زمان برخی مسائل را تفسیر می کند و الان هم متوجه می شویم که فلسفه شهادت و شهدای تازه تفحص شده به چه علت بوده است،نسل جوانمان باید آگاه شوند که فلسفه وجود انقلاب اسلامی چه بوده؟ چه آرمانی دارد و چه نقشی در ایجاد تمدن نوین اسلامی برعهده دارد؟.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:طبق برنامه ریزی انجام شده شامگاه روز دوشنبه پنجم دی ماه جاری پیکر منور یکی از شهدای گمنام وارد شهرستان گچساران خواهند شد که به تبع ویژه برنامه شبی با شهداء در ساعت 20شب در مسجد امام علی علیه السلام(500دستگاه بلوار بعثت) برنامه ریزی شده است .

حجت الاسلام حجازی بیان کرد:ساعت 9صبح روز سه شنبه (ششم دی ماه)همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، مراسم تشییع شهید گمنام از مرکز شهر گچساران (روگذر) تا گلزار مطهر شهداء بردستان مردم ولایتمدار گچساران تشییع خواهند شد.

وی افزود:بعد از اجرای آیین ها و برنامه های تدارک دیده شده در گلزار شهداء ادامه مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام نیز در دهستان لیشتر (روستای اسلام آباد)با ضور اقشار مختلف مردم نیز  ادامه خواهد یافت.

امام جمعه گچساران افزود: یادمان شهداء بایستی به مرکز و قطب فرهنگی تبدیل شود که مردم به بهترین وجه بهره ببرند و انتظار این است که نقشه جامع  و در خور شانی هم با همکاری مردم و هم مسئولین برای گلزار این شهید خوشنام طرح ریزی و احداث شود چرا که نسل جوان  مان باید از این منبع نور فیض ببرند و معرفت کسب کنند.

دیهمی خوب ،فرماندار گچساران در پایان هم گفت:افتخاری است برای شهرستان مان که میزبان شهیدی از شهدای دفاع مقدس است.اولا لازم است که همه دراین برنامه شرکت کنیم و همه مدیران ادارات و دستگاه ها به جهت برپایی هرچه باشکوه تر این آیین ضروری است که پای کار بیایند.

وی افزود: امروز جریان انقلاب به برکت خون شهیدان با عزت و اقتدار و به کوری چشم بدخواهان نظام و انقلاب ادامه دارد،یکی بودن ظاهر و باطن شهداء از خصوصیات بارز آنان بود بنابراین اگر سعی کنیم ذره ای از آن خصوصیات اخلاقی را در زندگی خودمان رعایت کنیم پس هیچگاه متضرر نخواهیم شد.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها