نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. دى 1401 - 11:10
همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مردم عزادار گچساران در قالب اجتماع بزرگ فاطمیون در سوگ بانوی آب و آینه اشک ماتم ریختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها اجتماع بزرگ فاطمیون با حضور روحانیان، خانواده‌های معظم شهداء و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله کانون جوانان بسیج گچساران برگزار شدو عزاداران فاطمی با نوحه خوانی و مرثیه سرایی در سوگ ام ابیها(س) اشک ماتم ریختند.

حجت الاسلام رشیدی کیا، امام جمعه موقت گچساران در جمع عزادران فاطمی این شهرستان هم گفت: سیره و سبک زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه تاریخ بشریت سرشار از خیر و برکت است.

وی افزود:حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها کمالات و فضایل بی شماری دارند که قابل وصف هم نخواهند بود، هرچند ایثار و فداکاری در راه ولایت از ویژگی های بارز ایشان به شمار می رود که در این راه هم به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت گچساران در بخش دیگری از سخنانش هم بیان کرد: اگر مسلمانان در آغاز راه امامت و ولایت امام علی علیه السلام به توصیه ها و سفارشات این بانوی عصمت و طهارت گوش فرا  می دادند، امروز وضعیت مسلمانان به شکل دیگری رقم خورده بود و استکبار جهانی نمی توانست با تفرقه انداختن بین مسلمانان دست به جنایات بی شماری علیه مسلمانان بزند.

طنین آوای سنج و دمام، نوحه سرایی و مداحی کربلایی "ایمان میرشکاری" همراه با سینه زنی عزاداران فاطمی بخش دیگری از این آیین در گچساران بود.

تصاویر و ویدئویی از این اجتماع فاطمی را شاهد باشید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها