نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. آذر 1401 - 15:31
پژوهش‌های زیادی وجود دارند که خواص آویشن را برای کاهش یا از بین بردن باکتری‌های موجود در غذاها، بهبود سلامت قلب و کاهش التهاب و بیماری‌ها در بدن تأیید می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،گیاه دارویی آویش متعلق به تیره نعناعیان و دارای طبع گرمی است،هیچ چیز به اندازه داشتن یک سیستم ایمنی قوی نمی تواند از انسان در مقابل بیماری ها محافظت کند و خاصیت آنتی اکسیدانی  و ضدالتهابی آویش در این زمینه نقش ویژه ای را برعهده دارد به گونه ای که جلوی رشد و تکثیر عوامل عفونی در بدن را می گیرد.

آویشن علاوه بر اینکه به عنوان یک گیاه دارویی به شمار می رود به عنوان یک ادویه خوش طعم در آشپزی نیز کاربرد زیادی دارد، و در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.آویشن دارای مواد موثر مختلفی بوده که می توان به تیمول و کارواکرول اشاره کرد که ترکیبات ضدعفونی کننده و بسیار مفیدی مسوب می شوند.

گیاه آویش به دلیل خاصیت غلط آور بودن آن در درمان سرفه بسیار مفید است و تا حدود زیادی چرک و عفونت گلو را از بین می رود، علاوه براین خاصیت ضد قارچی، ضد میکروبی و ضد انگلی این گیاه هم به اثبات رسیده است.

آویشن سرشار از ویتامین‌‌های A و C، مواد معدنی، روغن تیمول و آنتی اکسیدان‌ها است. آویشن از سطح بالای پتاسیم برخوردار است در حالی که می‌تواند فشار خون و ضربان قلب را کنترل کند، در نتیجه نوشیدن چای آویشن برای کنترل فشار خون نیز موثر است.البته بخور آویشن از دیگر راه هایی است که می تواند سرماخوردگی را التیام بخشد.

به گفته کارشناسان طب سنتی تاثیر روی چربی‌های ناحیه‌ شکم، از دیگر مزیت های گیاه شگفت‌انگیز آویش به شمار می رود چرا که می تواند به فرآیند لاغری انسان سرعت بخشد اگرچه  هضم سریع غذا، درمان یبوست و بهبود عملکرد دستگاه گوارش از دیگر فواید آویشن در این زمینه خواهد بود.

 براین اساس نیز آویشن یک داروی شگفت‌انگیز برای سلامت روح و روان است و دمنوش آویشن با خواص آرام‌بخشی که دارد، خلق‌و خوی انسان را بهبود می‌بخشد و خوابی آرام را هدیه می‌دهد.پس بهتر است برای تضمین سلامتی، آویشن را حتما وارد سبد غذایی خود کنید.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها