نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. آذر 1401 - 8:32
سرپرست جهاد کشاورزی گچساران گفت:روزانه 9 تا11 تن نیاز گوشت سفید بازار گچساران است که معمولا بیش از نیمی از آن از طریق مرغداری های شهرستان تامین می گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید علی دستلاف، سرپرست جهاد کشاورزی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی درخصوص آخرین وضعیت بازار مرغ در این شهرستان گفت: قیمت مرغ اکنون از قیمت مصوب نیز تا حدودی کمتر می باشد و در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در این شهرستان نداریم.

وی افزود:به هر حال وقتی بحث کمبود هم مطرح شود در حالت کلی و برای کل کشور  این موضوع بیان می شود. حدود ۱۴ مرغداری در شهرستان در حال حاضر جوجه ریزی دارند که پس از پایان دوره و طی روزهای آینده، مرغ تولیدی این مرغداری ها وارد بازار خواهند شد.

دستلاف ادامه می دهد: مرغداران گچساران تقاضا دارند که واحد پشتیبانی امور دام در بحث خریداری مرغ مازاد بر مصرف مرغداران حمایت بیشتری نماید تا قیمت فروش مرغ با قیمت مصوب کشور تفاوت زیادی نداشته باشد، هم اکنون پشتیبانی امور دام فقط خرید مرغ مازاد نژاد گوشتی آرین را در برنامه خود دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت مرغ در سطح بازار گچساران ۵۷هزار تومان و کمتر از قیمت مصوب  ۶۰ هزارتومان است.

وی در ادامه بیان کرد:باید توجه داشت که عمده مرغ توزیعی از داخل استان تامین می شود، هرچند عاملین توزیع مرغ شهرستان از دیگر نقاط کشور نیز کمبود مرغ را تامین می کنند، به صورت کلی این روزها عرضه مرغ به دلیل فراوانی جوجه ریزی در سطح کشور زیاد شده است و به همین دلیل قیمت مرغ کمی پایین تر از نرخ مصوب به دست مصرف کننده می رسد.

دستلاف ادامه داد:به طور مثال حدود دوماه پیش با کمبود مرغ در شهرستان مواجه شدیم که به طور طبیعی نیز قیمت ها با افزایش مواجه شدند، اما بازهم تلاش براین بود که از قیمت مصوب دولتی فراتر نرود.

سرپرست جهاد کشاورزی گچساران گفت:۲۹ واحد مرغداری در سطح شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۲ واحد مرغداری در طول امسال فعال بوده اند، و آن تعداد از مرغداری های شهرستان که راکد هستند به علت تخریب ساختمان و فرسودگی تجهیزات از چرخه تولید باز مانده اند.

دستلاف در ادامه تصریح کرد:روزانه 9تا11تن نیاز گوشت سفید بازار گچساران است که معمولا بیش از نیمی از آن از طریق مرغداری های شهرستان و مابقی از شهرستانها و استان های مجاور تامین می گردد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها