نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. مهر 1401 - 10:37
فعال سیاسی گچساران گفت:امروز دشمن،جوانان را با آتشی از دروغ و بمبارانی از شایعات به طور روزانه آماج حملات تبلیغاتی می کند تا احساسات آنها را تحریک و راهی خیابان کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب؛سید جواد فدایی،فعال سیاسی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص ابعاد فتنه جدید دشمن گفت:ببینید فتنه ها در همه دوران ها و مناطق مختلف دنیا یک سری اشتراکات دارند، اشتراکاتی که باید آنها را اجزای آن فتنه نامید.اجزایی چون هدف گذاری، برنامه ریزی، نقطه شروع و نتیجه گیری؛ اما هدف از فتنه در نظام های سیاسی می تواند براندازی باشد که در صورت توفیق به عنوان یکی از راه های تغییر و دگرگونی درحاکمیت شناخته می شود.

وی افزود:البته هدف دیگری که در فتنه ها وجود دارد ایجاد اختلال در عملکرد نظام سیاسی بعد و یا قبل از ایجاد موفقیت های بزرگ است که یا مانع آن موفقیت شود و یا آن موفقیت را به پشت غبار فتنه برده و از دیده شدن آن موفقیت جلوگیری کند. اگرچه نیز هدف دیگر فتنه ایجاد انحراف افکار عمومی برای رسیدن به یک خرابکاری و یا اتفاق بزرگ دیگر است که با مشغول کردن  اذهان به موضوعات فرع، کار اصلی خود را پیش ببرند.

فدایی ادامه داد:بنابراین بعد از هدف، شاخصه دیگر فتنه ها در نظام های سیاسی، برنامه ریزی برای دوران فتنه است. اینکه در فتنه چه کارهایی توسط چه افراد و نهادها و اقشاری باید انجام بشود و وظیفه هر عضو هم در قبل و حین و پایان فتنه چیست.پس نقطه شروع نیز بخش دیگری از فتنه هاست که غالبا به عنوان بهانه یا جرقه ایجاد ناآرامی و اغتشاش از آن استفاده می شود و آن نقطه شروع تبدیل به اسم رمز و کلیدواژه می شود.

فعال سیاسی گچساران تصریح کرد:از این رو با توجه به موضوعات عنوان شده نیز ذیل همان بخش هدف گذاری نهفته است منتها اگر هر کدام از هدف های مورد نظر تحقق پیدا نکند برنامه ریزان این فتنه را چون آتشی زیر خاکستر حفظ می کنند آنهم برای زمان دیگر. اما تا اینجا بخش مربوط به ایجاد کننده فتنه ها گفته شده است ولی هر فتنه بر روی گسلی از مشکلات اجتماعی اتفاق می افتد که موضوع بسیار مهمی است.

وی درادامه اظهارکرد:یک جامعه وقتی همچون یک فرد با بیماری زمینه ای واقع شد می تواند در اثر ویروس ها و علل مختلف زمین گیر و درگیر فتنه شود. هرچقدر هم مشکلات اجتماعی و خصوصا اقتصادی در یک نظام سیاسی بیشتر باشد به تبع آسیب های فتنه نیز بیشتر خواهد بود و دفع آن زحمت بیشتری می طلبد.

فدایی افزود:با این وجود در نظام اسلامی ایران طی دهه های مختلف فتنه های بزرگی شکل گرفت اما در هر فتنه به میزان کم یا زیاد بودن مشکلات اجتماعی، آسیب ها کم و زیاد شده است.فتنه های اول انقلاب با وجود نوپا بودن انقلاب ، جنگ و ترورهای سران انقلاب به عنوان مهره های کارآمد و اصلی، هیچگاه منجر به براندازی و سقوط نشد چون اختلاف طبقاتی و بی عدالتی و تبعیض و رانت آنچنان نبود که قابل رویت باشد.

فعال سیاسی گچساران گفت:با این وجود نیز در فتنه ۷۸ نیز چون اعتقادات و باورهای مردم نسبت به انقلاب و اسلام همچنان قوی بود و خسارت چندانی متحمل نظام نشد.اما فتنه یا به عبارتی کودتای مخملی ۸۸ نیز به این دلیل منجر به نتیجه نشد که هم دست خارجی در کار بود و هم بین خود سران فتنه گرفته تا معترضین این یقین وجود داشت که امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد. (عدم باور بهانه از سوی خود سازندگان، دیدن دست بیگانه توسط جامعه).

وی افزود:اما دو فتنه ۹۶ و ۹۸ که عملا از بی تدبیری دولت مستقر و فشارها و تبعیض های فراوان نشات گرفته بود و اقشار تحت فشار را نیز به خیابان کشانده بود نه تنها تلفات انسانی بیشتری نسبت به قبل به وجود آمد بلکه زمینه ایجاد شکاف های اجتماعی و همینطور امیدوار شدن دشمن به کارساز بودن فشارها و سفت تر شدن پیچ تحریم ها شد.

فدایی در ادامه اظهارکرد:اما فتنه اخیر که اتفاقا از جنبه های مختلف ضعیف تر از فتنه های قبل ولی اثر تبلیغی و رسانه ای بزرگ تری دارد که هدف طراحان که طبق معمول علاوه بر ایجاد اختلال در سیستم و تحت شعاع قرار دادن موفقیت های اخیر بین المللی ایران در مجامع جهانی و عضویت در سازمان شانگهای بوده بلکه یک شاخه جدید نیز در خود دارد که بی اعتبار کردن احکام شرعی و اسلامی در پی ایجاد مشکلات اقتصادی و شرایط سخت ناشی از تحریم های خارجی و بعضا بی تدبیری های داخلی است.

فعال سیاسی گچساران ادامه داد:بنابراین در این بین پیاده نظام فتنه دشمن نیز برخی بانوان و جوانان هستند،دو قشری که نظام باید با آنها در نهایت حساسیت و دقت برخورد کند ولو جمعیت کف خیابان در اجتماع کوچکی از مردم باشد. همانطور که در هر فتنه از ابتدای بشر تا کنون در همه نقاط دنیا مشاهده می شود عنصر تبلیغات و رسانه حیاتی ترین شاهراه فتنه گران است و در فتنه ها علیه جمهوری اسلامی دشمنان با همه ظرفیت های تبلیغاتی از ماهواره و فضای مجازی گرفته تا سلبریتی های کم سواد و بی تحلیل به میدان آمدند.

وی افزود:البته دشمن در فتنه اخیر نیز برنامه هایی دارد که با ایجاد موج احساسی خصوصا درباره برخوردهای خشن و محدودیت ها برای دختران، روی سیگنال های احساسی و عاطفی مردم تاثیر می گذارد و افراد بدون تحلیل را با پیش زمینه های مشکلات اقتصادی به خیابان می کشاند و با کشتن و کشته سازی خون آنها را به جوش می آورد آنگاه آنها را در خیابان تنها می گذارد و به پشت پرده می رود.

فدایی تصریح کرد:امروز دشمن،جوانان را با آتشی از دروغ و بمبارانی از شایعات ، ابهامات و سوالات به طور روزانه آماج حملات تبلیغاتی می کند تا احساسات آنها را تحریک و راهی خیابان کند.بنابراین خصوصیت فتنه ها اینگونه است اگر چشمی فراتر از دید معمولی نداشته باشید اسیر فضای غبارآلود فتنه می شوید و فرقی نمی کند در چه مسئولیت و جایگاهی در این کشور هم حضور داشته باشید.

وی در پایان گفت:اما سوال اینجاست که بعد از فتنه ها چه می ماند؟ جوانان فریب خورده و پرونده دار، خسارت های بی شمار انسانی و مالی، دو قطبی های فراوان درون جامعه و نهایتا دشمنی امیدوار با دسیسه های بیشتر،که جلوگیری از چنین خسارت هایی هوشیاری مردم را می طلبد هرچند نباید از جهاد تبیین نیز غافل شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها