نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. مهر 1401 - 17:08
رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد از حادثه انحراف خودرو پژو ۴۰۵ و فوت راننده در گچساران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،وحدت نژاد ،رئیس اورژانس ۱۱۵ استان در شرح این حادثه گفت: حادثه انحراف خودروی پژو ۴۰۵ در حوالی منطقه انجیر سیاه گچساران در ساعت ۱۰ و ۲۳ دقیقه به مرکز پیام اورژانس گچساران اعلام شد.

 

رئیس اورژانس استان با بیان اینکه بلافاصله پایگاه شماره ۱ شهری گچساران به محل حادثه اعزام شد؛ افزود: متاسفانه راننده خودرو به علت شدت جراحات در دم فوت کرد.

 

این درحالی است که بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سنوات گذشته رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

 

هرچند بر اساس پرونده های ارجاعی به پزشکی قانونی، تصادفات رانندگی پنج ماهه ابتدایی امسال در استان، ۱٠۱ فوتی برجای گذاشته که این آمار فوتی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

 

این استان با داشتن کمتر ازیک هزارو ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی بوده که بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.

 

براین اساس نیز کهگیلویه و بویراحمد همچنان در احداث و بهسازی جاده‌های روستایی مانده و روزانه خانواده‌های زیادی در جاده‌های ناایمن داغدار می‌شوند و بررسی‌ها نشان می‌دهد ۱۶۸ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد که باید برای اصلاح آنها برنامه‌ریزی کرد.

 

 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت