نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. مهر 1401 - 18:08
نشست شورای فرهنگ عمومی گچساران با دستور کار موظف کردن ادارات در خصوص اعلام و مصرف اعتبارات فرهنگی درمیدان عمل و اجرا در دفتر امام جمعه گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست شورای فرهنگ عمومی گچساران با دستور کار موظف کردن ادارات در خصوص اعلام و مصرف اعتبارات فرهنگی درمیدان عمل و اجرا با حضور اعضاء در دفتر امام جمعه گچساران برگزار شد.

حجت الاسلام حجازی،امام جمعه گچساران در ابتدای این نشست گفت: امشب مصادف با شهادت جانسوز امام حسن عسکری علیه السلام است که تسلیت عرض می کنم.از طرفی نیز آغاز امامت امام عصر(عج)را نیز تبریک و تحنیت می گویم و ان شاءالله خداوند توفیق دهد که بتوانیم به وظایف مان به احسن وجه نیز عمل کنیم.

بهترین نوع ارث برای فرزندان

وی افزود:باید توجه داشت که مصوبات شورای فرهنگ عمومی در کل کشور به عنوان قانون محسوب می شوند.امام صادق علیه السلام در روایتی می فرمایند که انسان عاقل بهترین ارث را برای فرزندانش به جای می گذارد که همانا ادب، عقل ، اخلاق و علم بهترین نوع ارث هستند بنابراین دلیل این است که مال انسان روزی از بین می رود اما علم و اخلاق ماندگار است و لذا تلاش کنیم برای فرزندانمان ارث ابدی و مفید به جای بگذاریم.

امام جمعه گچساران ادامه داد:حضرت امام (ره) فرمودند که توجه کنید و کودکان و جوانان را به تربیت های اسلامی و دینی تربیت کنید تا کشور شما از آسیب ها هم مصون باشد.در بحث مسئولیت و وظایف اگر همه آحاد جامعه چه مسئول و چه غیرمسئول پای کار باشیم هیچ مشکلی در جامعه نخواهیم داشت و دشمن هم هیچ غلطی نمی تواند بکند.

عمل به وظایف گره گشای مشکلات جامعه

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:امروز در جامعه ما اگر هرکسی به وظیفه اش عمل کند بسیاری از مشکلات نیز مرتفع می شود به عنوان نمونه اگر مردم زکات و خمس بدهند این همه گرفتاری و فقر و بیکاری برای مردم وجود نداشت و علت هم بی توجهی برخی ها به انجام وظیفه است.

وی ادامه داد:درنظام جمهوری اسلامی باید تلاش کنیم که درهر جایگاهی که قرار داریم به وظایف مان عمل کنیم که دشمن بهانه ای برای توطئه هم نداشته باشد.امروز خود ادارات و نهادها می توانند چندین همایش فرهنگی را به مناسبت های مختلف در این شهرستان برگزار و یا حمایت کنند.

حجت الاسلام حجازی ادامه داد:از فرماندار گچساران چند تقاضا دارم که با نرمی و صداقت، مسئولین شهرستان را پای کار بیاورند که هر ماه از سال یک برنامه ویژه با سخنران مطرح کشوری برای جوانان و نوجوانان شهرستان داشته باشیم، برنامه ای که بتواند با نسل جوان ارتباط برقرار کند و نیز جاذبه داشته باشد.

نسل جوان دشمن شناس باشد

امام جمعه گچساران اظهارکرد:بنابراین نسل جوان ما باید با خطرات و فتنه های دشمن آگاه شود، اگرچه از اعتبارات فرهنگی برخی ادارات هم می توانند به صورت مشترک متولی برگزاری چنین همایشاتی در شهرستان باشند.

وی اظهارکرد:باید کمیته ای تشکیل شود که جوانان را شناسایی و سبک جذب جوانان را نیز در برنامه داشته باشند، هرچند باید یک مهندسی فرهنگی درشهرستان ایجاد کنیم و آسیب ها شناسایی و راهکارها نیز داده شود و نتیجه اینکه نسل جوان باید دشمن شناس و آگاه بار بیاید.

سرهنگ محقق زاده،فرمانده سپاه ناحیه گچساران در ادامه هم گفت:اهمیت کار فرهنگی برهیچکسی هم پوشیده نیست چرا که اگر سهل انگاری و کم توجهی در این عرصه نیز صورت بگیرد آثارش در عرصه های مختلف جامعه نمایان خواهد شد.

بسیج، میدان دار کار فرهنگی

وی افزود:براساس بوم منطقه ای می توان اقدامات فرهنگی هم انجام داد، نیروهای بسیجی معمولا درمناسبت های مختلف میدان دار برنامه های فرهنگی هستند،اما در بسیاری از برهه ها نیز نیازمند کار فرهنگی هستیم که بخشی از کار هم مربوط به بحث هزینه است.

 اثر کار فرهنگی باید در جامعه دیده شود

سرهنگ محقق زاده ادامه داد:بنابراین تشکیل کمیته ها به جهت پیگیری امورات بسیار ضروری است البته اثر کار فرهنگی باید در جامعه دیده شود در حالی که آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حتی نخبگان،نویسندگان، هنرمندان،ورزشکاران و ... جامعه می توانند در پیشبرد اهداف فرهنگی نیز گام بردارند.

رضایی،مسئول ستاد اقامه نمازگچساران گفت:بخشی از  بودجه ادارات به کارهای فرهنگی اختصاص دارد،هرچند باید ادارات پاسخگو باشندکه چقدر هزینه صرف کار فرهنگی می کنند.فصل بازگشایی مدارس است و می توان از این فرصت برای کار فرهنگی نیز بهره برد.

طلاب همچنان پای کارند

حجت الاسلام رشیدی کیا،مدیر حوزه علمیه گچساران در این نشست هم گفت:امروز ما نه فقط برای مباحث فرهنگی حتی برای مباحث دیگر هم با مشکلاتی مواجه هستیم ،طلاب همیشه در تمامی عرصه ها از جنگ سخت گرفته تا جنگ نرم و جهاد تبیین همیشه خالصانه و جهادگونه پای کار بوده اند.

مشکلات حوزه علمیه گچساران

وی افزود:حوزه علمیه گچساران از لحاظ مالی و شهریه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند اما طلاب همیشه در صحنه ها آماده اند و در راستای کار فرهنگی از هیچ کوششی نیز دریغ نخواهند ورزید.

شکوهی پور،رئیس شورای شهر دوگنبدان درادامه گفت:در بحث کار فرهنگی اگر از خود مدارس شروع کنیم بسیاری از مسیر را رفته ایم.شهرداری دوگنبدان نیز در راستای کار فرهنگی نزدیک به دو میلیارد فقط به ادارات دیگر کمک کرده است اما بایستی درمیدان عمل و اجرا کار فرهنگی انجام گیرد.

امام جمعه  گچساران در ادامه هم گفت: عرض بنده این است که برای برگزاری این همایشات فرهنگی که باید به صورت هر ماه یکبار برگزار شوند نیز متولی مالی پیدا کنیم که  درادامه هم یک تحول بزرگ فرهنگی در شهرستان ایجاد شود اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه و ...از لحاظ فرهنگی تقویت شود خوب است اما حرف بنده این است که چون صد آید نود هم‌پیش ماست.

شهرداری هزینه ها را تقبل می کند

رئیس شورای شهر دوگنبدان درادامه هم گفت:حقیقتا ادارات ازشهرداری بنر و ابزار تبلیغاتی تقاضا نکنند،قول می دهیم که شهرداری کل هزینه مالی برنامه ها درطول سال را برعهده بگیرد.

محسنی،رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز گچساران هم گفت:واقعیت امر این است که در بحث کمک های نقدی در شرکت نفت، قانون دست ما را بسته است اما در بحث کمک های غیرنقدی و اجرای خود برنامه ها می توانیم همکاری لازم را داشته باشیم و شرکت نفت و گاز گچساران خودش نیز می تواند از صفرتا صد بانی برگزاری چنین همایشات فرهنگی نیز باشد.

امام جمعه گچساران در ادامه هم اظهارکرد:کسی که قانون گذاشت که نفت اسلام خرج مسلمین نشود،پس بی جا کرده است! و اما شایسته این است که خود شرکت نفت به میدان بیاید و بانی چنین برنامه های فرهنگی در شهرستان باشد.چرا که برنامه از این قرار است که هرماه یکبار مراسمی ارزشمند در بحث مسائل فرهنگی با حضور چهره های مطرح کشوری برای جوانان شهرمان نیز داشته باشیم.

شرکت نفت باید بار شهر را بردوش بکشد

وی ادامه داد: شرکت نفت باید بار شهر را بردوش بکشد، بیکاری و فقر در این شهرستان بیداد می کند که باید این درد به نوعی رفع شود و باید نفت هم به کمک بیاید.

اداراتی که تُشمال براه می انداختند!

حجت الاسلام ادیبان، دادستان گچساران هم گفت:هیچ مدیری را به جهت هزینه درکار فرهنگی تاکنون متهم نکرده و یک مورد پرونده هم در این خصوص نداریم،اما چطور می شود برخی ادارات سابقا جهت برگزاری برخی برنامه ها ساز و نقاره(تُشمال دستمال بازی) در شهر به راه می انداختند و هزینه ها می کردند اما امروز مدعی هستند که هزینه ای برای کار فرهنگی وجود ندارد؟!.

کدام مدیر بازخواست شده است؟

وی افزود:هدف از برگزاری برنامه فرهنگی این است که جوان مومن انقلابی تربیت شود که در بزنگاه های مختلف از ارزش های نظام اسلامی دفاع کند.کجای این شهرستان  مشاهده کرده اید که مدیری برای اربعین خرج کرده باشد و اما محاکمه شده باشد! کجا مدیری بوده که برای ترویج فرهنگ قرآن، نماز و...هزینه کرده باشد و بعد بازخواست شده باشد؟!.

بنر تشکر از مدیر پایین کشیده می شود

دادستان گچساران ادامه داد:اما اینکه اداره ای بنر تشکر از انتصاب مسئولی بزند آنهم با پول بیت المال، اصلا قابل قبول نخواهد بود، اگر بنری در سطح شهر درخصوص تقدیر از شخص مسئولی بالا برود، آن بنر پایین خواهد آمد و با شخص مسئول هم برخورد خواهد شد.

خیلی از مدیران پای کار فرهنگی نیستند

دیهیمی خوب،فرماندار گچساران هم در پایان گفت: متاسفانه مدیران ما در مباحث فرهنگی زیاد ورود نمی کنند و چندین بار درجلسات شورای اداری نیز براین مهم تاکید شده است اما خیلی از مدیران پای کار فرهنگی نیستند.

وی افزود:بسیاری از ادارات بودجه فرهنگی دارند و فرمانداری گچساران هم ر اجرای چنین برنامه فرهنگی در شهرستان نیز همکاری لازم را خواهد داشت و این موضوع مهم را هم در دستور کار ادارات قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها