نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. شهريور 1401 - 9:06
فرماندار باشت گفت: وزش باد شدید و خشک بودن پوشش گیاهی متراکم در منطقه حفاظت شده کوه خامی کار مهارآتش سوزی را با سختی روبرو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نادر گرامی،فرماندار باشت در گفتگو بااین پایگاه خبری تحلیلی؛ در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه خامی هم گفت: با توجه به اینکه دامنه آتش از ساعت ۲۰ روز دوشنبه به منطقه حفاظت شده خامی در شهرستان باشت ادامه پیدا کرده، که بلافاصله کمیته بحران تشکیل و تمهیدات لازم نیز برنامه ریزی شد.

وی افزود:امروز ساعت ۵ صبح نیز در روستای "برمامیون" تجمع نیروهای مردمی و اداری را داشتیم  پس از دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمدبا این عزیزان، قریب ۳۰نیروی امدادی به صورت پیاده به طرف محل آتش سوزی حرکت کردند

گرامی تصریح کرد:در حال حاضر هم ما در روستای "آبکنارو خان احمد" با جمعی از نیروهای امدادی منتظر بالگرد هستیم تا بتوانیم زودتر به محل آتش سوزی صعود کنیم.

فرماندار باشت در ادامه هم گفت:بنابراین به خاطر گسترش آتش سوزی در این منطقه سخت گذر نیز درخواست بالگرد کرده ایم تا کار مهار آتش و همچنین هلی برن نیروها به ارتفاعات با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به سخت گذر بودن ،وزش بادهای شدید و مهمتر اینکه پوشش جنگلی و متراکم این منطقه کار مهار با سختی هایی هم همراه شده است،متاسفانه تاکنون چندین هکتار از جنگل های این منطقه هم طعمه حریق شده اما برآورد دقیق خسارت بعد از مهار کامل آتش، تحت بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت.

براین اساس نیز احمد زاده،استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ساعات اولیه وقوع آتش سوزی در کوه خامی؛ در شهرستان باشت نیز حضور یافت تا با بسیج همه امکانات و تجهیزات و آماده باش ستاد مدیریت بحران و اعزام نیروها برای مهار آتش ،فرماندهی این عملیات را برعهده بگیرد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها