نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. مرداد 1401 - 15:13
امام جمعه گچساران گفت:آقایان مسئول خوب حواس شان را جمع کنند و اگر رسید به آنجایی که بیش از این به خانواده شهداء و قبور مطهر شهداء بی حرمتی شود، بسیار شدیدتر برخورد خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران ظهر امروز درخطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:۲۶مردادماه سالروز بازگشت پیروزمندانه آزادگان سرافراز کشورمان به میهن اسلامی درسال ۶۹ است و این مناسبت بزرگ را گرامی می داریم.رهبرانقلاب خطاب به آزادگان فرمودند که صبر و استقامت شما آزادگان به اسلام آبرو بخشید وخانواده های شما با صبرخود اسلام‌ را روسفید کردند و به نظام اسلامی هم درعالم آبرو دادند، پس اسلام هم مدیون شما آزادگان خواهد بود،بنابراین این پیام حضرت آقا خیلی ارزشمند و مهم است.

وی افزود:ازفرماندهی سپاه ناحیه گچساران و سایر عزیزانی که روزگذشته  مراسم بزرگداشت آزادگان را برگزارکردند، صمیمانه تشکر می کنم.با توجه به مناسبت روز خبرنگار در 17مرداد نیز از همه خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز به نوبه خودم تشکر می کنم،خبرنگاران باید حامی ملت و مشاور دولت باشند و درجهت توسعه و پشبرد اهداف نظام اسلامی همت کنند و اما توصیه می کنم که واقع نگاری و بیان حقایق را در نشر مطالب داشته باشیم تا مسئولین درست بتوانند تصمیم گیری کنند.

حجت الاسلام حجازی ادامه داد:نیروهای عزیز امنیتی و مسلح ما حقیقتا افتخار بزرگ این مملکت به شمار می روند و امروز دشمن در رعب و وحشت به سر می برد هرچند ملت بزرگ ایران اسلامی قدردان این عزت و اقتدار هم هستند اما هوشیاری مردم در هر عرصه ای نیز ضروری است.

امام جمعه گچساران گفت:یکشنبه ۳۱مرداد روز صنعت دفاعی است و چند وقتی است تحلیلگران نظامی آمریکا فریاد برآورده اند که پهبادهای ایران برای جهان خطرناک است و این درحالی است که صنعت دفاعی ایران و پیشرفت های ایران در عرصه نظامی برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستان نیز عزت آفرین خواهد بود.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:دوم شهریورماه آغاز هفته دولت است که  این هفته را به همه دولتمردان تبریک عرض می کنم و به روح همه شهدای دولت سلام و درود می فرستم و برای موفقیت دولتمردان نیزآرزوی موفقیت دارم. رهبر معظم انقلاب خطاب به هیات دولت فرمودند که زمان شتابان می گذرد و این دوره چهارساله زود سپری می شوند لذا از هرساعت و فرصتی بهره ببرید و نگذارید این وقتی که متعلق به مردم و اسلام است نیز تضییع شود و هدر برود.

وی افزود:اقدام شجاعانه آن فرد مسلمان در به درک واصل کردن "سلمان رشدی" را تحسین و از چنین رفتاری هم حمایت می کنیم وحرف های بی منطق دراین خصوص را هم قبول نمی کنیم. اما جنگ اخیر سه روزه غزه موجب شکست ذلت بار رژیم صهیونیستی بود و خود دشمن احساس سقوط و اضمحلال را دارد.

حجت الاسلام حجازی در ادامه داد:بارها بیان کردم چون می خواهم جایگاه و قداست تریبون نماز جمعه حفظ شود از بیان برخی مسائل نیز اجتناب می کنم،بنابراین گلایه داریم از مسئولین ناکارآمد و ناتوان؛ که حالت خوشبینانه این است که فقط ناتوان باشند و اگر خدای ناکرده تعمدی هم در مسئولیت شان داشته باشند که خود به نوعی خیانت محسوب می شود.با این وجود قرار‌ بود دولت بشود یک دولت جهادی و انقلابی، اما وضعیت گلزار شهدای والامقام گچساران که همه به نوعی مدیون شهداء هستیم پس تا کی باید اینگونه باشد؟ چندبار بیان و پیگری کردیم که به خطبه ها هم نکشد اما متاسفانه هم هیچ جوابی نگرفتیم.

امام جمعه گچساران گفت:پس بدانید این دولت و آن دولت هم برای مان فرقی ندارد آنچه که مهم است اسلام و مکتب تشیع و حرمت خانواده های سرفراز شهیدان است اینکه کسی فلان پست را داشته باشد مهم نیست و بدهکار کسی هم نیستیم و لذا آقایان مسئول خوب حواس شان را جمع کنند و اگر رسید به آنجایی که بیش از این به خانواده شهداء و قبور مطهر شهداء هم بی حرمتی شود بسیار شدیدتر برخورد خواهیم کرد.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:پس اگر نمی دانند، بدانند که گچساران یک شهر گرمسیری و در فصل تابستان قرار داریم و اکثرمردم به زیادت قبور شهداشان می روند، کی باید این مشکل حل شود؟، پیمانکار ظرف 10روز پیگری و مشکل را حل کند و اگر نشد به کلی مسئولین حق مداخله ندارند بنابراین اگر تا ده روز مشکل گلزار شهداء حل نشد با خانواده محترم شهدا جلسه میگیریم و با عنایت امام زمان(عج) و کمک مردم و خانواده های معظم شهداء مشکل را حل خواهیم کرد. چرا که برخی مسئولین ناکارآمد هستند و کسی هم نصیحت نکند.

وی افزود:با این وجود نیز دربحث مصلی هم به دولت قبل بیان کردیم و دراین دولت هم بارها مطرح شد اما کاری انجام نشد بنابراین یا صاحب الزمان(عج) می گوییم که با عنایت امام زمان (عج)نیز مشکل حل شود اگر مسولین می توانند عملا کار کنند پس جهادی پای کار بیایند و نه اینکه فقط وعده  های توخالی باشد.

حجت الاسلام حجازی ادامه داد:روز گذشته به مدیرکل بنیاد شهید نیز بیان کردم که آقای مدیر کل مشکل را مرتفع کنید که متاسفانه بیان کردند که به شرکت نفت و شهرداری بگویید تا مشکل را مرتفع کنند!! به نظرم کمتر آدم صبوری مثل بنده پیدا می شود گرچه برخی هم می گویند امام جمعه تند، اما به خاطر عدم حل این مشکلات انگار دارم در آتش می سوزم، وقتی چند بار می گوییم و فریاد می زنیم و کسی هم اقدامی نمی کند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: همه ما مدیون شهداء و خانواده های شهدا هستیم پس کی قرار است این مشکلات مرتفع شود که اگر شهداء نبودند الان این شرایط امنیت ،عزت و افتخار را نداشتیم والله قیامت باید پاسخگو باشید.اما اینکه به خانواده شهداء، ایثارگران، جانبازان و ... بی توجهی کنیم شایسته دولت انقلابی و جهادی نخواهد بود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها