نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. مرداد 1401 - 11:57
نماینده ولی فقیه درسپاه فتح استان گفت:عاشورا ماندگار، دارای قداست و بعد معنوی و ارزشی است در حالی که استکبار ستیزی و ولایتمداری مهمترین پیام عاشورا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آیین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه گچساران با حضور حجت‌الاسلام حکمتی نیک مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در گچساران برگزار شد.

در این آیین حجت‌الاسلام "محمد هادی عرفانی" به‌عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه گچساران معرفی و از خدمات هفت ساله حجت‌الاسلام "سید الله بخش موسوی" قدردانی شد.

حجت الاسلام‌ سیروس حکمتی نیک،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت:مقام معظم رهبری جهاد تبیین را به عنوان امری واجب برشمردند، یکی از عرصه های جهاد تبیین که بسیار هم ضرورت دارد، بحث تبیین زوایای مختلف فرهنگ و جریان عاشوراست که در این خصوص هرچه بگوییم کم گفته ایم و از باب جهاد تبیین لازم است این عرصه ارزشمند نیز بیان شود.

وی افزود:براساس آیات قرآن کریم دوخطر عمده درکمین اسلام بوده اگرچه راه های مقابله هم تبیین شده است. لذا هوشیاری نخبگان، خواص و آحاد جامعه اقتضا می کند که این خطرات را بشناسیم و به درستی هم مقابله کنیم.

حجت الاسلام حکمتی نیک ادامه داد:بنابراین اولین خطری که متوجه نظام اسلامی است، خطر دشمن بیرونی خواهد بود. کفار و منافقین دشمنانی خارج از مرزهای اسلامی به شمار می روند و اما خطر دیگر که بسیار هم خطرناک تر است بحث اضمحلال درونی نظام اسلامی است که به دلیل اشتباه در پیمودن راه درست،فقدان بصیرت و بینش و نیز عدم تشخیص به موقع به وجود می آید.

نماینده ولی فقیه درسپاه فتح استان گفت:با این وجود نیز اگر کاری کنیم که ارزش ها مورد بی مهری قرارگیرند و ناهنجاری ها جایگزین هنجارها شود، پس منجر به فروپاشی درونی خواهد شد که راه مقابله هم از نگاه قرآن همان جهاد، مقاومت و اسقامت است.

وی تصریح کرد:درنهج البلاغه در خطبه ها ،نامه ها و کلملات قصار امام علی علیه السلام هم جهاد نظامی و هم جهاد تببین و معنوی بیان شده است،و تنها راه مقابه با دشمن جهاد و مقاومت است. وضعیت جهان اسلام در سال ۶۱هجری به گونه ای بود که هم منافقین، هم معاندین و هم کفار به دنبال نابودی اسلام بودند که ابا عبدالله الحسین علیه السلام نیز قیام کردند تا اسلام بماند.

حجت الاسلام حکمتی نیک بیان کرد:در آن زمان خطر اضمحلال درونی اسلام را تهدید می کرد و عدم بصیرت خواص موجبات این شرایط را فراهم کرده بود که فردی فاسد و بوزینه باز به نام یزید بن معاویه حاکم جامعه اسلامی شود.اما اباعبدالله(ع) در روز عاشورا راه شهادت را انتخاب کردند و هرگز تسلیم دشمن هم نشدند.

نماینده ولی فقیه درسپاه فتح استان گفت:عاشورا ماندگار، دارای قداست و بعد معنوی و ارزشی است در حالی که مبارزه با ظلم ، استکبار ستیزی ،ولایتمداری ، اخلاق مداری، ایثار، شجاعت و... گل واژه های ارزشمند قیام عاشورا هستند.

وی بیان کرد:افتخار داریم که پیرو مکتب عاشورا هستیم چرا که عاشورا یک جریان ماندگار است و امروز هم سرزمین اسلامی ما مثل کربلا و روزهای ما هم همانند عاشورا است و جریان مقابله و ایستادگی مقابل دشمنان همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام حکمتی نیک در ادامه هم اظهارکرد:اما بحث مدیریت و فرماندهی دراسلام جایگاه خاصی دارد و از نگاه اسلام مدیر موفق اصول و ویژگی هایی دارد که درقرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام نیز به خوبی بیان شده است.

وی افزود:بنابراین یک مدیر خوب کسی است که حتما از علم و دانش لازم  و کافی برخوردار باشد و علم تخصصی آن مسئولیت را داشته باشد و در یک کلمه کاردان باشد.یک مدیر و فرمانده موفق کسی است که از تجارب ارزشمندی در انجام ماموریت ها و اخلاق ناب مدیریتی نیز برخوردار باشد.

نماینده ولی فقیه درسپاه فتح استان گفت:امانتدار بودن از خصوصیات بارز مدیران است وگاهی مواقع آسیب هایی هم وجود دارد که مدیران را تهدید می کند در این صورت یک مدیر و فرمانده موفق نباید اجازه دهد و باید آسیب ها را بشناسد و مقابله کند.

حجت الاسلام حکمتی نیک ادامه داد:مدیر و فرمانده خوب کسی است که آرا و نظرات دیگران را بگیرد و بهترین نظر را انتخاب کند.بنابراین یک مدیر موفق مدیری است که اهل عبرت گرفتن باشد.هرچنداز دیگر آفت های یک مدیر این است که بخاطر اشتباهاتش زیاد عذرخواهی کند و این درست نیست و یک مدیر نباید اهل ریخت و پاش باشد و باید حسن تدبیر نیز داشته باشد.

 

تصاویری از این آیین را شاهد باشید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها