نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. تير 1401 - 18:17
جلسه شورای فرهنگ عمومی گچساران با حضور اعضاء در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،جلسه شورای فرهنگ عمومی گچساران با حضور اعضاء  و با موضوعات دهه ولایت،دهه اول محرم،اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب و نیز هفته عفاف و حجاب در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام حجازی،امام جمعه گچساران در این جلسه گفت:قرار است جلسات شورای فرهنگ عمومی متفاوت از سال های قبل برگزار شود که انشاءالله مصوبات نیز اجرایی شود،چرا که مصوبات شورای فرهنگ عمومی قانون است و حتما بایستی اعمال شود.

وی افزود:بنابراین هدف از اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی مچ گیری نیست بلکه رعایت قانون است، همه می دانیم که دشمن بیش از بیش علیه عفاف و حجاب هجمه به راه انداخته است به هرحال انتظار این است که تک تک افراد و مسئولان خودشان نیز آمران به معروف و ناهیان از منکر بشوند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:بنابراین حجاب درلغت به معنای ایجاد یک مانع است و ربطی هم به سیاست ، باند و گروه ندارد و دستور خداوند است و به بحث عزت زنان اشاره دارد. انتظار این است که در ادارات و سایر دستگاه های دولتی به مسئله حجاب و عفاف نیز توجه ویژه شود، اگرچه باید در فضای مجازی نیز مقابل ترفندها و توطئه های دشمنان هم قرص و قوی مقابله کرد.

حجت الاسلام حجازی ادامه داد:اما در بحث محرم مراسمات عزاداری ها طبق رسوم گذشته نیز به قوت خودش باقی است و هیات ها نیز بایستی حمایت شوند، هرچند جلسه ویژه خودش را می طلبد که برنامه ریزی شایسته ای در این خصوص نیز داشته باشیم.

وی اظهارکرد:دربحث عید غدیر نیز  می طلبد که جشن بزرگی  در سطح شهرستان نیز داشته باشیم ، امیدوارم در آینده نزدیک تحول بزرگ فرهنگی درشهرستان بوجود بیاید.با توجه به امور نماز جمعه نیز مردم باید به نوعی ثمرات نماز جمعه را بدانند و مصلی از آن عموم مردم است هرچند دربحث مشکلات تکمیل مصلای گچساران نیز گلایه ها داریم.

حجت الاسلام خادمی، رئیس سازمان تبلیغات گچساران در این آیین هم گفت:متاسفانه این روزها دچار پدیده بی حجابی درجامعه هستیم که باید فکری کرد ،کار فرهنگی درکنارش هم خوب است هرچند هزینه هایی هم دارد،اما ضمانت اجرایی باید وجود داشته باشند.

وی افزود:متاسفانه گاهی اوقات در بنرها و پوسترهای ترحیم عکس مرحومه به شکل بی حجاب نقش بسته است که در فضای مجازی هم منتشر شود که خودش یک معضل جدید است. درجایی دیگر هم برخی افراد به عنوان مداح به شمار می روند و درمراسماتی هم به عنوان خواننده فعالیت دارند و مبالغ هنگفتی هم در مراسمات دریافت می کنند و این موضوعات هم باید مشخص شود بنابراین ما درسازمان تبلیغات حریف چنین افرادی نشدیم .

حجت الاسلام خادمی ادامه داد:تعزیه ماه محرم درگچساران به صورت صحیح متولد نشده است و این برنامه ها نیز سناریوی دقیق  خود را می طلبد .

نارکی،رئیس فرهنگ و ارشاد گچساران ادامه داد:متاسفانه برخی هیات ها به آن دلیل که می خواهند عده ای بیشتررا جذب کنند دست به برگزاری چنین آیین هایی می زنند که  در این صورت کلیه هیات ها بایستی به سازمان تبلیغات اعلام کنند و نسخه های تعزیه خوانی نیز بررسی شوند و باید توجه داشت که چیزی به عنوان تعزیه خوانی زن وجود ندارد.

حجت الاسلام خادمی درادامه تصریح کرد: تصاویر شهداء را در مرکز شهر و دیواره ها نداریم و شهر باید متضمن فرهنگ شهداءباشد هرچند تابلوی تصاویر شهداء دربرخی معابر نیز پوسیده شده اند.

حجت الاسلام شکوهیان،دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر هم گفت:انتظارداریم مباحث مربوط به حجاب و عفاف به درستی شکل بگیرد اگرچه بایستی از ادارات و دستگاه ها شروع کرد.تکریم ارباب رجوع در ادارات قانون است ولی متاسفانه تکریم ارباب رجوع را در برخی ادارات شاهد نیستیم.

وی افزود:استفاده شخصی از خودروهای دولتی در ساعات غیر اداری بسیار مشاهده شده است که طبق قانون باید برخورد شود و نکته دیگر اینکه از ورود افرادی که سگ به همراه خود دارند در اماکن عمومی و پارک ها نیز جلوگیری شود.

خردمند،رئیس میراث فرهنگی هم گفت:بخش اعظمی از حجاب مربوط به مردان هم می شود،تیم های مختلفی متشکل از زن و مرد برای کوهپیمایی می روند و دربحث تورهای گردشگری نیز برخی تورها تذکراتی نیز دریافت کرده اند هرچند انتظار است برخوردهای قانونی نیز اعمال شود.

وی ادامه داد:روگذر تبدیل به جایگاهی برای خودکشی شده است درصورتی که از این مکان می توان به جهت نصب بنرهای تبلیغاتی فرهنگی استفاده کرد.

خانم موحود از حوزه علمیه خواهران در این آیین هم گفت:پیشنهاد این است که ایستگاه فرهنگی به صورت ثابت با توجه به مناسبت های مذهبی و فرهنگی در بسیاری از پارک ها وجود داشته باشد.

خلیلی،رئیس بنیاد شهد گچساران در ادامه با اشاره به مشکلات گلزار شهدای گچساران گفت:کولرهای گلزار مطهر شهداء مشکل دارند گرچه هزینه چندانی برای راه اندازی هم ندارد .اما چرا نصب نمی شوند، نمی دانم.

سرهنگ‌محقق زاده،فرمانده سپاه ناحیه گچساران در این جلسه هم گفت:گچساران از ظرفیت های خوبی برخوردار است اما اقداماتی که بایستی متولیان امر فرهنگی در شهرستان انجام دهند باید نیز کاربردی باشد.

وی افزود:امروز ما شاهد ولنگاری در فضای مجازی هستیم،در سال های اخیز نیز با گسترش شبکه های اجتماعی بستری فراهم شده که دامنه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان نیز به خانواده ها سرایت کند که بایستی در مقابل جولان دشمنان در فضای مجازی نیز هوشیار بود.

سرهنگ محقق زاده ادامه داد:یکی از عوامل تاثیرگذار فضای مجازی برجوانان و نوجوانان،محتوای نامناسبی است که براحتی در اختیار  این قشر آسیب پذیر قرار می گیرد و امنیت اخلاقی کاربران و به ویژه خانواده ها را به مخاطره می اندازد بنابراین مقابله با جنگ نرم دشمنان از وظایف مهم مسئولان و دغدغه مندان این عرصه خواهد بود.

دیانت،رئیس دادگستری گچساران هم در این آیین به ذکر مواد قانونی در بحث عفاف و حجاب پرداخت وگفت:در شهرستان نیازمندم سند تحول هستیم،تدابری خاص با ضمانت اجرای خاص نیز مهم است.

وی افزود:باید توجه داشت که حجاب فقط مختص به بانوان نیست و حتی آقایان هم باید نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند هرچند معتقدم که توجه مردم به امر به معروف و نهی از منکر نیز در جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات نیز کارساز خواهد بود.

خانم اکبری،رئیس حوزه علمیه خواهران گچساران هم در این آیین گفت:تقاضایی از مسئولین دارم که حداقل به داد مصلای گچساران برسید چرا که مشکلات بسیاری دارد و این وضعیت مصلای شهر به هیچ وجه در شان مردم گچساران نیست.

فرماندار گچساران هم در ادامه گفت:دغدغه همه عزیزان موضوعاتی است که در شهرستان می بینیم، در بث های فرهنگی نباید هم انتظار داشت که به صورت آنی نتیجه گرفت و معمولا اقدامات فرهنگی هم زمان بر هستند هرچند معتقدم بایستی نقاط مثبت هم دیده شوند.

دیهیمی خوب ادامه داد:گچساران شهرستان بافرهنگ و ریشه داری است.اما بحث پیروی از سبک زندگی غربی و دین زدایی از موضوعات است که دشمن برنامه ریزی دقیقی بروی آن انجام داده است و تلاش دارد که نسل جوان را از زندگی و تربیت اسلامی دور کند.

وی افزود:اما در خصوص استفاده شخصی از خودروهای دولتی نیز، دستور داده ام در صورت مشاهده قاطعانه برخورد شود،دربحث تمثال شهداء نیز همکاری لازم را خواهیم داشت.اما در خصوص مصلای شهر نیز از استاندار قول 100درصدی گرفته ایم که مشکلات مصلی نیزحل شود و قول می دهم  که دربحث اعتبار به صورت ویژه مصلی را ببینیم.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها