نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. خرداد 1401 - 11:34
ستاد امر به معروف و نهی از منکر طرحی در 14 بند و با رویکرد اجرایی و فرهنگی تدوین کرده که عرصه اول آن با ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب به دستگاه دولتی وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت الاسلام شکوهیان،دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به چگونگی اجرای طرح عفاف و حجاب در این شهرستان گفت: رئیس کل محترم دادگستری استان با توجه به دغدغه ها و آسیب های موجود ، طرحی برای اجرای قانون عفاف و حجاب  در 14مصوبه(بند) با رویکرد اجرایی و فرهنگی تدوین کرده است که عرصه اول آن با ابلاغ شاخص‌های حجاب به ادارات،نهادها و سایر دستگاه دولتی وارد فاز اجرایی شده است.

وی افرود:بنابراین با توجه به دغدغه نماینده ولی فقیه در استان و در راستای صیانت از ارزش های اسلامی_ایرانی در کهگیلویه و بویراحمد و با توجه به ضرورت ورود غیر منفعلانه حکومت به مقوله پوشش و حجاب آقایان و خانم ها در سطح ادارات، جامعه، اماکن عمومی، مراکزگردشگری و بازار این طرح از 21خرداد ماه با جدیت هرچه تمامتر در این شهرستان عملیاتی شده است.

حجت الاسلام شکوهیان ادامه داد:باید توجه داشت که وظایف همه ادارات و دستگاه ها در بندهایی کاملا مشخص شده است که بایستی در بحث رعایت عفاف و حجاب اقدامات و دستورات لازم را عملی کنند و در مدت تعیین شده نیز گزارش و نتیجه اقدامات انجام شده نیز به متولیان امر در سطوح بالاتر نیز ارسال گردد.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گچساران گفت:در این بخشنامه از طرف مدیر کل محترم دادگستری استان نیز تاکید شده که هرگونه قصور و یا کم کاری در اجرای مصوبات مصداق ترک فعل مدیران خواهد بود که از مجاری قانونی نیز برخورد می شود،اگرچه یکی از بندهای این طرح به این نکته اشاره دارد که کلیه ادارت دولتی مکلفند الزامات شرعی را در خصوص عفاف و حجاب کارکنان خود و رعایت براین موضوع شخصا یا از طریق مقتضی نظارت میدانی کنند.

وی اظهارکرد:بنابراین ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر، ظرف مدت یک ماه نسبت به نظارت و بازرسی محسوس و نامحسوس در ادارات و شرکت های دولتی و نهادهای نیمه دولتی و اعضای شورای ادارای اقدام و نتیجه را به نماینده ولی فقیه و رئیس کل دادگستری در استان اعلام کند.


حجت الاسلام شکوهیان تصریح کرد:با این وجود امیدواریم دستگاه های دولتی در بحث رعایت عفاف و حجاب  اقداماتی انجام دهند که شایسته و زیبنده نظام جمهوری اسلامی باشد. با توجه به اینکه در جامعه ای زندگی می کنیم که ثمره خون هزاران شهید است پس باید موازین شرعی اجرایی و رعایت شود.

وی ادامه داد:بنابراین وضعیت فعلی زیبنده آرمان های شهداء نیست و لذا بنا داریم با همکاری سایر نهادها و دستگاه ها، حرکت ارزشمندی نیز شکل بگیرد که مردم و مسئولین به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و فریب هجمه های فرهنگی غرب عیله دین و مقدسات را نخورند.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گچساران گفت:هرچند این طرح از ادارات و دستگاه های گچساران آغاز شده است که بازرسی ها و نظارت ها هم به صورت محسوس و نامحسوس توسط گشت های ویژه ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار خواهند گرفت که در وقت صبح بازرسی از ادارات و در وقت بعد از ظهر نیز بازرسی و نظارت بر سطح اماکن عمومی، بازار و مراکز گردشگری خواهد بود.


وی در پایان نیز گفت:ایجاد بستر مشارکت مردمی در اجرای طرح ،جهت دهی و جریان سازی مطالبه گری عفاف و حجاب، و نیز اطلاع رسانی و تبیین طرح جامع حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای همه دغدغه مندان در جامعه هم از اهداف مدنظر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها