نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. خرداد 1401 - 21:28
مراسم ترحیم و بزرگداشت جانباختگان حادثه ریزش ساختمان "متروپل" آبادان عصر امروز در حسینیه حضرت قاسم علیه السلام آبادانی های مقیم گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، در این مراسم که اقشار مختلف مردم گچساران به همراه جمعی از مسئولان شهرستانی حضور داشتند، یاد و خاطره جانباختگان ساختمان متروپل آبادان گرامی داشته شد.

حجت الاسلام رشیدی کیا،امام جمعه موقت گچساران دراین آیین در سخنانی با اشاره به اینکه ملت ایران در سوگ جان باختن جمعی از هموطنان آبادانی است بر برخورد با عوامل دخیل در بروز این حادثه تاسف بار نیز تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به خطبه هایی از نهج البلاغه افزود:درد است که امروز اگر هم به زبان نیاوریم اما در ذهنیت مان این باشد که" به من چه" که دردی است فوق العاده جانکاه، اگر قرار است اوضاع تغییری بکند نه تنها مسئولین خوزستان، مسئولین کل کشور و نیز مسئولین دنیای اسلام؛  پس باید دو شعار را از قاموس زندگی خط زد.

رشیدی کیا ادامه داد:بدانید که آنها شعارهای اسلامی نیستند و استادم حضرت آیت الله جوادی آملی فرمودند که ما دو جمله در اسلام نداریم اول اینکه "به من چه" و دوم اینکه "به تو چه". اما کسی هم نگفته است به من چه، اما طرز رفتار اینگونه نشان می دهد.

وی تصریح کرد:نمی دانیم دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را. درحالی که  آنقدر در این چند روز حادثه آبادان در این فضای خاکستری نه، بلکه سیاه مجازی؛ برخی ها برای آبادان یقه دریدند اما دریغ از حضور یک نفر در این مجلس؟!!،البته گله مندیم و به شدت هم گله مندیم و توقع مان هم بجا خواهد بود.

رشیدی کیا افزود:مسئولی که از مال و جان مایه نگذارد خداوند با وجود تمام بی نیازی به او نیازمند نیست، هرچند نیازمند بی نیاز دست نیاز دراز کرده است پس کجای کاریم.هرچه می کشیم از همین نکته است که می گوییم که فقط و فقط فعلا مامورم به آنچه که برایم بخشنامه شده در صورتی که نباید اینگونه رفتار کرد چراکه در وجود انسان ها یک دنیا عظمت و ظرفیت خوابیده است و این جملات خطاب به آن مسئولی است که امروز خودش را مسئول نمی داند.

وی ادامه داد:بنابراین همه آحاد جامعه چه مسئول و چه غیر مسئول در برابر هم مسئولیم و هر کسی در هرجایگاهی که دارد بایستی احساس مسئولیت کند، هرچند این هم نهایت بی وجدانی است که کسی زندگی را برای عده ای زهر کند برای اینکه دو ریال در این دنیا بیشتر هم داشته باشد.  

این آیین با مداحی،نوحه خوانی، قرائت فاتحه و نیزبرگزاری آیین "سنج و دمام" برای جان باختگان این حادثه تاسف بار و همچنین طلب صبر برای خانواده و بازماندگان آنها همراه بود.

همچنین در این آیین نیز مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به یاد شهیدان دشت کربلا ،ابا عبدالله الحسین علیه السلام به ذکر عزاداری و سوگواری پرداختند .

گفتنی است ساعت ۱۲.۴۰ روز دوم خرداد۱۴۰۱ بخشی از برج ۱۱ طبقه متروپل آبادان به علت رعایت نکردن اصول فنی و مهندسی دچار ریزش شد.

تصاویر این آیین را مشاهده کنید.

 
انتهای پیام/
تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

چرا سایت شما اینستاگرام نداره؟

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها