نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. خرداد 1401 - 21:31
حجت الاسلام حجازی گفت: کار فرهنگی نیاز به تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر دارد، لذا بنیاد مهدویت باید کار علمی مؤثر ،کاربردی، مستند و جذاب در این حوزه انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آیین معارفه مدیر بنیاد مهدویت گچساران با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در دفتر امام جمعه گچساران برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی اعظم ، مسئول بنیاد مهدویت کهگیلویه و بویراحمد  در این آیین گفت:امام سجاد علیه‌السلام در حدیثی فرموده اند که بهترین افراد جامعه بشری در دوران غیبت کسانی هستند که اهل اعتقاد، باور و قائل به امامت امام عصر(عج) و منتظر آمدن حضرت هستند.

وی افزود:لذا ما خودمان را شیعه و تابع پیامبر(ص) می‌دانیم چرا که پیامبراکرم (ص) سفارش کردند به تمسک به کتاب قرآن و اهل‌بیت علیهم السلام. بنابراین اگر روایات و دستورات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نباشند از دین چیزی نمی‌دانیم.

حجت الاسلام موسوی اعظم تصریح کرد:مشکلات جامعه بشری فاصله گرفتن و نداشتن معنویت است که با این دو رکن اساسی یعنی کتاب قرآن و اهل‌بیت علیهم السلام  به دست می‌آید.

وی بیان کرد:بنیاد مهدویت نباید تحت تاثیر احزاب و جناح‌ها قرار بگیرد و از انحراف‌های فکری و جناحی باید به دور باشد برای جلوگیری از انحراف و اعمال سلیقه‌، بنیاد مهدویت تحت نظر امام‌جمعه شهرستان است .تمام افراد و کسانی که در این بنیاد مشغول انجام‌وظیفه هستند به‌صورت قربةالی‌الله و بدون هیچ حقوق و دستمزدی کار می‌کنند و در واقع این کار، کار عاشقانه‌ای است برای امام‌زمان (عج) و ما باید بدانیم در مقابل نیز چه وظایفی داریم.

حجت الاسلام حجازی،امام جمعه گچساران در این آیین هم گفت:کارهای اساسی جذب جوانان جهت مهارت افزائی درخصوص مهدویت و امام زمان‌شناسی باید به‌ صورت هدفمند و منظم صورت گیرد، و ما حقیقتاً در حوزه‌ معرفتی کم‌کاری کردیم و برای حل مشکلات و برداشتن موانع باید به سمت سیره معصومین علیهم السلام حرکت کنیم و توجه به امام عصر(عج)نیز داشته‌باشیم.

 وی افزود:بر طبق آیات الهی اگر ما تقوا را رعایت کنیم برکات آسمان و زمین بر ما نازل خواهد شد در این خصوص باید رده‌های مسئولیتی پای کار فرهنگی بیایند و به تکلیف وظایف شرعی عمل کنند.

امام جمعه گچساران ادامه داد:جهت پرورش نیروهای متعهد مؤمن و جوان بایستی دوره‌ها ، کلاس‌ها و جلسات مختلف تشکیل شود، انتظار هم این است که مسئول بنیاد مهدویت برای این کار بزرگ، ماندگار و پرخیرو برکت وقت و زمان کافی را در نظر داشته باشد و از انسان‌های مؤمن و انقلابی و جهادی و به‌ویژه جوانان و به طور عمده از ظرفیت‌ نیرویی انسانی موجود استفاده کنند.

حجت الاسلام حجازی گفت: کار فرهنگی نیاز به تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر دارد، لذا بنیاد مهدویت باید کار علمی مؤثر ،کاربردی،مستند و جذاب در این حوزه انجام دهد و لذا باید در حوزه معارف ،دین ، احکام و دستورات الهی بیشتر وارد بشویم و کارهای ارزشمندی را انجام بدهیم و از ظرفیت عظیم و بی‌پایان نیروی انسانی جوان  متعهد در این عرصه نیزاستفاده کنیم.

گفتنی است در پایان این آیین "حجت الاسلام رشیدی کیا"،به عنوان مدیر بنیاد مهدویت شهرستان گچساران معارفه شد.

تصاویری از این آیین را مشاهده کنید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها