نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. ارديبهشت 1401 - 15:12
مراسم گرامی داشت روز کارگر با حضور جمعی از مسئولین به همراه تجلیل از کارگران نمونه در سد چمشیر گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،به مناسبت هفته "کار و کارگر" مراسم جشنی در راستای تکریم جایگاه کارگران و تلاشگران عرصه خدمت با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن مجموعه ورزشی سد و نیروگاه چم شیر گچساران برگزار شد.

حجت الاسلام سجادی، مسئول امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این آیین گفت:بدانید خداوند خودش هم کارگر است و هم کارفرما، همه اعضاء و جوارح بدن مان شب روز در کار و تلاشند.آسمان ها و کهکشان ها از آن خداست و خداوند هم کارفرماست.

وی افزود:در حقیقت همه ایام متعلق به کارگر است، چرا که کارگر عزت و ستون یک مملکت است و تنها آن شخصی نیست که فقط بیل و کلنگ به دست می گیرد بلکه استاد دانشگاه ،معلم، بازاری، دانشجو و... به نوعی همه هم کارگر هستند و همه مشغول کارند.

حجت الاسلام سجادی ادامه داد: سد چمشیر گچساران یک پروژه بزرگ است که مزیت های فراوانی برای این شهرستان و دیگر مناطق جنوب کشورمان خواهد داشت.هرچند باید توجه داشت که روحیه تسلیم ناپذیری در برابر ناملایمات زندگی، قدرت دوراندیشی، مثبت اندیشی برای زندگی و تلاش و خستگی ناپذیری از خصوصیات بارز کارگران است.

واعظی،مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آیین هم  گفت: برنامه های روز کار و کارگر ازاوایل اردیبهشت ماه  شروع شد که تاکنون بااستقبال خوبی از سوی کارگران، کارفرمایان و دیگر عزیزان روبرو بوده است.

و ی افزود:ما معتقد هستیم که خداوند را بالاترین کارگر و کارفرما می نامیم و درمبانی اسلامی نیز برجایگاه و اهمیت کارگر بسیار تاکید شده است در حالی که  پیامبراکرم(ص) بردستان کارگر بوسه می زدنند.

واعظی تصریح کرد:کارگران همچون ستون فقرات مجموعه های تولیدی هستند و کسانی که با جامعه کارگری کار می کنند بایستی موضوع مطالبات کارگری را به صورت ویژه پیگیری و مرتفع کنند چرا که سرمایه انسانی بالاترین سرمایه یک دستگاه است ،بنابراین رفع مشکلات کارگران بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: توجه به معیشت کارگران و نیز توجه به برنامه های رفاهی آنها در دوران بازنشستگی می تواند در رشد و بالندگی کارگران موثر باشد، اما ما همه متولیان امر وظیفه داریم که شبانه روز تلاش کنیم تا این برنامه ها عملیاتی شود.

مدیرکل کار استان بیان کرد:نگاه خوبی به مجموعه های کارگری دراستان داریم،اگرچه بسیج کارگری امسال به صورت ویژه برنامه های خوبی برگزار کردند که از همه عزیزان به نوبه خود نیز تشکر می کنم.

دیهیمی خوب، فرماندار گچساران هم در این آیین گفت:استقلال کشور را باید مدیون کارگران بدانیم، دیدگاه بنده به کار و کارگر همان دیدگاه اسلام است چرا که کارگر در اسلام شان و جایگاه بس بالایی دارد.

 وی افزود: معتقدم که باید شان و جایگاه کارگر حفظ شود چرا که کارگر باعث سربلندی کشورمان خواهد شد.یک کارگر باید امنیت شغلی و نیز دغدغه معیشتی کمتری داشته باشد هرچند امسال درصد افزایش حقوق برای کارگران دیده شد اما امنیت شغلی و رفع دغدغه های کارگران باعث افزایش راندمان کاری و نیز انگیره بیشتر کارگران خواهد شد.

فرماندار گچساران ادامه داد:کارگران همیشه بصیرت خاصی داشتند و همیشه هم کمک کار انقلاب و نظام بودند، وکارگران در دوران دفاع مقدس و دردوران سازندگی کشور  نقش آفرینی کردند.

دیهیمی خوب تصریح کرد:از کارگران به عنوان سربازان خط اول تولید نام برده می شود.چندین سال است که رهبرانقلاب دربحث اقتصاد و تولید فرمایشاتی دارند هرچند کارهایی انجام شده اما جا برای کار بسیاراست.

وی در پایان هم گفت: قیقتا کار به منزله عزت و شخصیت نیز محسوب می شود، برنامه ریزی شود که کارگران دربحث تولید حرفی برای گفتن داشته باشند و به مشکلات و دغدغه های جامعه کارگری بایستی توجه شود.

اجرای موسیقی زنده ،نمایش طنز و مسابقه طناب کشی بین کارگران سد چم شیر از دیگر برنامه های این آیین در گچساران بود.

در پایان مراسم به پاس زحمات و خدمات ارزنده انجام شده از کارگران نمونه سد و نیروگاه چمشیر قدردانی و تجلیل شد.اگرچه در این آیین از کارگران چینی شرکت "سی جی جی سی"مستقر در نیروگاه چم شیر نیز تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها