نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. ارديبهشت 1401 - 9:27
۷۲ دیگ غذای نذری(اطعام علوی) در شب شهادت امام علی علیه السلام، برای توزیع بین 12هزارنفر نفر از نیازمندان گچسارانی با همیاری خیران و همت موکب طریق الکربلا طبخ و توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، به همت خادمین موکب طریق الکربلا ،همزمان با شب شهادت مولی الموحدین حضرت امام علی علیه اسلام ٬ 72 دیگ غذای نذری(اطعام علوی) به نیت اصحاب اباعبدالله(ع) طبخ و بین 12هزار نفر از نیازمندان گچسارانی توزیع شد.

حجت الاسلام حجازی، امام جمعه گچساران در این آیین گفت:این آیین در حقیقت اشاره ای به روایتی دارد که پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام در خصوص وعده افطاری دارند که فرموده اند هر کسی یک مؤمن روزه‏ دار را در ماه رمضان افطارى دهد، پاداشى برابر با آزاد کردن یک بنده نزد خدا داشته، و مایه آمرزش گناهان گذشته وى نیز خواهد بود.

وی تصریح کرد: عزیزانی در استان سمنان (آقایان امیر آبادی و قوسی) برنامه ای در سطح کشور دارند که هر شهرستانی که تمایل داشته باشد، 72دیگ به یاد 72شهید کربلا اهدا می کنندکه در ایام و مناسبت های مختلف مذهبی در طول سال به مردم و مستضعفین نذری بدهند که این موضوع مدتی است که در شهرستان گچساران هم با کمک خیرین اجرایی شده است.

امام جمعه گچساران افزود:بنابراین از همه خادمین موکب طریق الکربلا و سایر مردم ولایتمدار شهرستان گچساران تشکر ویژه دارم، عنایتی هم از سوی دفتر مقام معظم رهبری و دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان به این امر مهم و ارزشمند نیز شد که حدود 12هزار افطاری داده شود.

محمد رمضانی،مسئول موکب طریق الکربلا  هم در این آیین گفت:از همه هیئت های مذهبی،خیرین، موکب داران و گروه های جهادی بسیج که زحمت طبخ و توزیع  این 72دیگ غذای نذری را کشیدند بسیار نیز تشکر و قدرانی می کنم، بنابراین 72دیگ غذای گرم با کمک های مردمی و نذورات مردمی در این شهرستان برای شب شهادت امام علی علیه اسلام (وعده افطاری)پیش بینی که با حضور مسئوین و خادمان نیز توزیع شد.

وی درادامه تصریح کرد:توزیع غذای گرم در محلات مختلف توسط نمایندگان موکب طریق الکربلا انجام می پذیرد، و این وعده افطاری نیز هم به نیازمندان و هم به محبین اهل بیت علیهم السلام در سطح شهرستان توزیع شد، اما در کنار این اوامر یک سفره "طعام علوی" هم در مصلای نماز جمعه گچساران برپا که نزدیک به 2هزار پرس غذای گرم وعده افطاری نیز بین این عزیزان نیز توزیع شد.

ادامه نیز تصاویری از این آیین را شاهد باشید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها