نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. فروردين 1401 - 13:55
متولیان امر سلامت معتقدندکه دورهمی ها و مسافرت های بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مجددا گچساران را در رنگبندی قرمز کرونایی قرارداده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بر اساس اعلام وزارت بهداشت وضعیت ناپایدار و شهر‌های قرمز کرونایی کشورمان رو به افزایش است درحالی که شهرستان گچساران بار دیگر رنگ قرمز کرونایی به خود گرفت تا صدای پای موج جدید کرونا بیش از گذشته در این شهرستان به گوش برسد.

این در حالی است که تعداد شهرهای قرمز کرونایی از ۳۴ شهر به ۵۵ شهر افزایش یافته و همچنین تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی نیز از ۶۹ به ۸۴ شهر افزایش یافته است.بنابراین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۹۱ به ۲۷۴ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۵۴ به ۳۵ شهر کاهش یافته است.

با این وجود نیز 55 شهر کشورمان در وضعیت قرمز،84  شهر در وضعیت نارنجی،247 شهر در وضعیت زرد و 35 شهر نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

 

 

با این تفاسیر نیز محمد غلام نژاد،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ستاد مقابله با کرونا بیان کرد که هم اکنون ۵۶ بیمار در بیمارستان های بویراحمد، دو بیمار در گچساران و چهار بیمار در کهگیلویه بستری هستند، هرچند که کل موارد بستری ما در استان در روز گذشته ۸ مورد و در هفته گذشته ۱۲۵ مورد بوده است.

 

وی در ادامه این نشت گفته که روند مرگ و میر کرونا نیز در استان ثابت بوده است به گونه‌ای که تا هفته منتهی به ۱۹ فروردین یکهزار و123 مورد و در هفته منتهی به ۲۶ فروردین ماه شمار قربانیان کرونا به یک هزار و ۱۲۵ نفر رسید که نشان دهنده این بوده که آمار روند ثابتی را طی کرده است.

 

وی درادامه نیز تصریح کرده است تعداد مراجعات سرپایی به مراکز بهداشتی، درمان و بیمارستانی ما در روز گذشته ۶۹۷ نفر بود و در هفته گذشته ۵۴۸۷ مورد که به نظر شیب تندی نداشته است هرچند در روز گذشته ۳۶ بیمار مبتلا به کرونا و در هفته گذشته ۲۳۰ مورد مبتلا به کرونا شناسایی شد وهم اکنون ۹ بیمار بدحال مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های آی سی یو ما بستری هستند.

 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز اظهار کرده بود که در خصوص واکسن در دوز اول و دوم نسبت به میانگین کشوری در وضعیت خوبی هستیم ولی در دوز سوم نسبت به میانگین کشوری کمتر هستیم که باید تدابیر بهتری اندیشیده شود و مدارس و دانشگاه‌ها نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند البته هم اکنون موثرترین راه در کاهش بار بیماری تکمیل واکسیناسیون است که باید مردم آن را در اولویت خود قرار دهند.

 

با این حال سید طاهر حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در جلسه ستاد کرونا(هفته گذشته) گفته بود که دورهمی ها و مسافرت ها بدون رعایت دستورالعمل بهداشتی مجددا گچساران را در رنگبندی قرمز کرونایی قرار داده است.

 

هرچند روانبخش دیهیم فرماندار گچساران نیز در این‌جلسه گفته بود که طبق مقررات باید کلاس‌های درس در تمامی مقاطع با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی برگزار شود. و همکاری کادر مدارس، فرهنگیان و تمامی فعالان عرصه تعلیم و تربیت نقش مهمی در ارتقای علمی و فرهنگی نسل جوان دارد.

 

دیهیم بیان کرده بود که تمام شرایط بهداشتی اعم از فراهم کردن مواد ضدعفونی کننده، ماسک و آموزش حضوری بچه ها در مدارس شهرستان از سوی آموزش پرورش فراهم شود،و دستگاه های اجرایی و اصناف از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک خودداری کنند.

 

دیهیم بازهم گفته بود که همکاری بازاریان برای مقابله با کووید ۱۹ در زمینه پروتکل های بهداشتی قابل تقدیر بوده ،درحالی که از ابتدای انتشار کرونا تاکنون بیش از106جلسه مبارزه با این ویروس در گچساران برگزار شده است.

 

فرماندار گچساران درادامه جلسه ستاد کرونا نیز تصریح کرده بودکه بازرسان روزانه در ۲ نوبت صبح و عصر بر نحوه عملکرد اصناف از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شناسایی اصناف متخلف و تذکر در خصوص رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا فعالیت دارند.

 

با این تفاسیر نیز،عادی انگاری ناشی از تزریق واکسن و اعمال شیوه نامه های ستاد کرونا به صورت دست پا شکسته و یا به تعبیری کج‌دارو مریز از سوی متولیان و شهروندان موجب شد تا بار دیگر گچساران برمدار قرمز کرونا قرار بگیرد،هرچند بررسی ها نشان می دهد که دستورالعمل های کرونایی در سال جدید توسط بسیاری از شهروندان چندان جدی گرفته نشد و شاید به همین خاطر هم بوده که کرونا در روزهای اخیر روند افزایشی در گچساران را پیش گرفته است.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها