نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. فروردين 1401 - 14:38
حجت الاسلام صفایی گفت:فصل خشکسالی را پیش رو داریم و از الان مسئولین باید به فکر باشند که بازهم مسئله آتش سوزی در جنگل های شهرستان رخ ندهد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام علیرضا صفایی،امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزان به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:یکشنبه نیمه رمضان میلاد فرخنده کریم اهل بیت علیه السلام در سال سوم قمری است که به همه مومنین و مومنات این روز بزرگ تبریک عرض می کنیم هرچند  این روز به نام اکرام ایتام  و تکریم خیرین نام گرفته است.

وی افزود:اهل بیت علیهم السلام همه اهل جود و کرم هستند،اهل بیت(ع) برای هدایت بشر آمدند و کشتی نجات هستند و پیامبر(ص) فرمودند مثل اهل بیت(ع) من همچون کشتی نوح است و هرکسی با اهل بیت(ع) باشد پس رستگار خواهد شد و لذا باید افتخار کنیم که مِهر معصومین علیهم السلام را در دل داریم.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:اهل بیت علیهم السلام الگوی مردم و مسئولین ما هستند،در این ماه مبارک رمضان ایتام و نیازمندان را فراموش نکنیم،نزدیک افطار گرسنگی و تشنگی برما چیره می شود یعنی ای مسلمان و ای روزه داران ببینید که چقدر گرسنگی و تشنگی سخت است که باید به فکر نیازمندان و فقرا هم باشیم.

حجت الاسلام صفایی گفت:چهارشنبه 18رمضان "شب قدر" است و پیامبر (ص)فرمودند که رمضان ماه مبارکی است که شبی در آن قرار دارد که عمل کردن در آن بهتر از عمل کردن از هزار ماه است.پس شب قدر را اگر قدر بدانیم و درست عمل کنیم ثوابش از یک عمر بیشتر خواهد بود.

وی افزود:ماه رمضان ماه مبارکی است که اولش رحمت خداوند، میانه اش مغفرت پرودگار و انتهایش نیز رهایی از آتش جهنم است،بنابراین این فرصت ها را باید قدر بدانیم . اما پنجشنبه 19ماه مبارک رمضان روز ضربت خوردن امام علی علیه السلام در سال 40قمری است.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد:شهادت امیرالمومنین علیه السلام در ماه رمضان است و امام علی (ع)صفات و خصوصیاتی دارد که هیچکسی ندارد و مختص امیرالمومنین(ع) است،فقط علی علیه السلام است که در کعبه متولد شده است.  

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:روزشهادت امیرالمومنین را روز نهج البلاغه نامگذاری کرده اند و مطالعه این کتاب که کلمات گهر بار ایشان است بسیار ارزشمند خواهد بود.امام علی علیه السلام فرمودند که من فکر می کردم که والی و حاکم بر مردم ستم می کردند اما اکنون می بینم که مردم بروالی و حاکم ستم روا می دارند. ظلمی که عده ای مردم در حق اهل بیت علیهم السلام کردند نابخشودنی است.

حجت الاسلام صفایی گفت:بعد از شهادت رسول اکرم (ص)،عده ای در سقیفه گمراهی در دین مبین اسلام ایجاد کردند،در حالی که در غدیر غم امام علی علیه السلام توسط پیامبر(ص)به عنوان امام و مولای(خلیفه) مردم انتخاب شد اما خیلی ها غدیر و امر خداوند را فراموش کردند در حالی که عمر امیرالمومنین علیه السلام پر از مظلومیت است.

وی افزود:بنابراین وضعیت مردم مظلوم یمن و فلسطین در این ماه مبارک رمضان بسیار نگران کننده است، ظلم هایی که صهیونیست های غاصب در حق این مردم مظلوم قرار می دهند و حرمت ماه مبارک رمضان را هر ساله شکسته اند و مردمان زیادی را آواره کرده اند.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد:ان شاءالله روزی برسد که مسلمانان جهان از خواب غفلت بیدار شوند و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند و روزی برسد که خیانت های حکام سعودی و برخی کشورهای مرتجع منطقه پایان پذیرد.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:البته رهبر معظم انقلاب نصیحتی به آل سعود فرمودند که جنگی که حتی احتمال پیروزی اش را نمی دهید چرا تمامش نمی کنید پس راهی پیدا کنید و خودتان را از این منجلاب بیرون بکشید و از قتل و عام این مسلمانان و برادران دینی  تان دست بردارید،چرا که این اثر دست دوستی با استکبار جهانی یعنی آمریکاست.

حجت الاسلام صفایی گفت: نظام سلطه  می خواست توطئه دیگری در کشورمان برپا کنند و بین ایران و افغانستان با به شهادت رساندن دو روحانی ارزشمند جهادی تفرقه ایجاد کنند، اما مردم به یقین بدانید  که روحانیت مقابل استکبار ایستاده است آنهم به پیروی از آرمان های امام راحل و رهبری مقام معظم رهبری ،بنابراین روحانیت در مقابل نظام سلطه به پشتیبانی این مردم آگاه ایستاده است.

وی افزود:این دشمنی ها با روحانیت بی جهت نیست،گاهی وقت ها در فضای مجازی نباید کمک کار این مسائل بشویم،بنابراین دشمن دست از توطئه و نفاق برنمی دارد سال هاست  که ملت ایران در کنار ملت شریف افغانستان زندگی کرده است درحالی که تیپ فاطمیون در کنار شهید سلیمانی و دیگر مسلمانان مقابل داعش ایستاده اند و این مسئله را نظام سلطه نمی تواند تحمل کند.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: فصل خشکسالی را پیش رو داریم و از الان مسئولین باید به فکر باشند که بازهم مسئله آتش سوزی در جنگل های شهرستان رخ ندهد که باید تدبیرهای لازم توسط متولیان امر انجام شود، تا بازهم دچار خسارت نشویم درحالی که سال گذشته زنده یاد "البرز زارعی" جانش را فدای صیانت از طبیعت کرد.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:اما گرانی و معیشت مردم بازهم باید تذکر داده شود و این دولت که مدت چندان زیادی از عمرش نگذشته است در حال تلاش است و ما هم تقدیر می کنیم، اما برای جلوگیری از گرانی مواد غذایی و تامین ضروریات زندگی مردم باید فکری اساسی تری نیز شود.

حجت الاسلام صفایی گفت:اخیرا مسئله تنظیم بازار به جهاد کشاورزی سپرده شده است و امیدواریم که خداوند به این عزیزان توفیق بدهد که بتواند به مردم خدمت کنند و مشکلات را مرتفع کنند،بنابراین نباید اینگونه باشد که پس از گذشت 43سال از انقلاب  همچنان مردم در صف مرغ و دیگر اقلام غذایی بایستند درحالی که همین مرغ دولتی هم که توزیع می شود به خیلی ها هم نمی رسد که باید تدبیری شود.

وی افزود:کرونا همچنان وجود دارد هرچند در حال فروکش کردن است و اما نکته این است که جای شکر  دارد که درب مراکز علمی و آموزشی بازشده است و آموزش حضوری قابل مقایسه با آموزش مجازی نیست . در ماه مبارک رمضان احترام به این ماه مبارک حفظ شود و روزه خواری نشود و سعی شود مسائل حرام و حلال نیز رعایت شود.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: اگر کسی هم حرفی از روی دلسوزی در بحث رعایت عفاف و حجاب بزند همه باید به نوعی حمایت کنند چرا که نتیجه این اقدامات به خود مردم جامعه بازمی گردد بارها تذکر داده شده که برخی از بانوان در خودروی شان روسری به سر ندارند و این دهن کجی به جامعه و قانون است و این بی غیرتی برخی افراد جامعه را نشان می دهد.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:مقام معظم رهبری فرمودند که مسئولین قدر این زمان مسئولیت را بدانند و به مردم خدمت کنید .ان شاءالله شهردار جدید شهرمان  قدر این مسئولیت را می دانند و خدمت به مردم را سرلوحه کار خودشان قرار خواهند داد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها