نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. فروردين 1401 - 10:38
جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در اعتراض به بازگشت ساعت کاری قبل از کرونا در این شرکت در جلوی اداره مرکزی تجمع اعتراض آمیزی را برپا کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،دقایقی پیش جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در اعتراض به بازگشت ساعت کاری(دوران قبل از کرونا) در جلوی اداره مرکزی این شرکت تجمع اعتراض آمیزی را برپا کردند.

کارکنان شرکت نفت وگاز گچساران در پی تجمع اعتراض آمیز خود خواستار پیگیری مسئولین نفت برای تثبیت نوبت کار12ساعته شدند.

آنها در این خصوص می گویند:در گذشته نوبت کار8ساعت برای کارکنان اعمال می شد(12روزکار و 4روز استراحت) اما با شیوع بیماری کرونا نیز نوبت کارها 12ساعت شد (چهار روز کار و 4روزاستراحت)که قرار است از روزهای آینده نوبت کارها به دوران قبل از کرونا باز گردند.

این کارکنان می افزایند:به هرحال نسبت به نوبت کار12ساعت رضایت بیشتری داریم،هرچند در مناطق نفتخیز جنوب هم شاهد تجمعاتی اینچنینی نیز خواهیم بود که لازم است مسئولین وزارت نفت به مطالبات کارکنان هم توجهی داشته باشند.

آنها معتقدند که با توجه به مسافت زیاد مناطق عملیاتی و بهره گیری از نوبت کار 12ساعت محاسن بیشتری برای کارکنان دارد،هم در امور ایاب و ذهاب کارکنان صرفه جویی می شود،هم خطرات جاده ای کمتری نصیب کارکنان می شود و اینکه کارکنان نیز فرصت بیشتری در کنار خانواده بودن را تجربه می کنند.

این درحالی است که یک مسئول در نفت وگاز گچساران در این خصوص هم گفت:منتظر جلسه مسئولین نفت در اهواز(مناطق نفتخیز جنوب) هستیم ،اگرچه این اجتماع صنفی است و مطالبه کارکنان شرکت نفت وگاز گچساران در رابطه با تغییر نوبت کاری پس از دوران کرونا است.

وی افزود:در ایام شیوع بیماری کرونا روش کاری کارکنان به صورت دو نوبت بوده است که طبق قانون(دستور ستاد ملی کرونا) از 23فروردین ماه جاری به روال قبل از کرونا به صورت سه نوبت کاری بازخواهد گشت.

این مسئول ادامه داد:بنابراین مقررات جاری وزارت نفت ، قانون کار و دستورالعمل های ابلاغی مبنی بر از سرگیری فعالیت ها به صورت پیش از دوران کرونا خواهد بود و این موضوع نیزدر صنعت نفت  الزامی شده است.

گفتنی است "کاهکش" مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران دقایقی هم در بین تجمع کنندگان حضور یافت و قول پیگیری مطالبات آنها را داد.

براین اساس، پیشتر سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به مصوبات جلسه ششم فروردین ماه 1401 ستاد از بازگشت ساعات کاری ادارات به شرایط پیش از اوج گیری بیماری ‎کرونا خبر داده بود.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها