نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. فروردين 1401 - 18:30
عادی انگاری ناشی از تزریق واکسن و اعمال شیوه نامه های ستاد کرونا به صورت دست پا شکسته و یا به تعبیری کج‌دارو مریز از سوی متولیان و شهروندان، بار دیگر گچساران را برمدار قرمز کرونایی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز  اعلام کرده که در این بازه زمانی در کشور یک هزار و ۲۷۵ نفر مبتلای جدید شناسایی شد که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به هفت میلیون و ۱۶۷ هزار و ۶۴۶ نفر رسیده است.

از تعداد بیماران بستری در کشور تاکنون شش میلیون و ۸۸۶ هزار و ۹۴۲ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.اگرچه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون ۱۴۰ هزار و ۳۱۵ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.از شمار مبتلایان شناسایی شده، ۲۱۵ نفر بستری‌های بیمارستان به شمار می‌روند و هزار و ۶۶۷ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

این در حالی است که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در این استان هم گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده و مطابق نقشه آماری سامانه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، "کهگیلویه و گچساران" شهرستان‌های قرمز استان به شمار می روند و تنها شهرستان نارنجی استان  نیز لنده است.

محمدغلام نژاد تصریح کرد:بنابراین شهرستان های بویراحمد، باشت، بهمئی، چرام، دنا و مارگون در وضعیت زرد رنگ بندی کرونایی قرار دارند که براساس آخرین آمار هم اکنون ۵۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری ، که ۱۴ نفر مبتلای قطعی و 8 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود:البته شهرهای قرمز استان از جمله "گچساران" و "کهگیلویه" روند افزایشی مبتلایان را نشان می دهد،هرچند مردم استان باید بیماری کرونا را همچنان جدی بگیرند چرا که نمودارها نشان می دهند که روند کشوری و استانی کرونا صعودی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد که مدیران شبکه های بهداشت به خصوص در گچساران و کهگیلویه باید مسئله کرونا را جدی تر بگیرند و با وجود تعطیلات دوهفته گذشته و نیز عادی انگاری بیماری در جامعه، انتظار می رود که در روزهای آینده و بخصوص دو هفته بعد شاهد برگشت مجدد پیک کرونا باشیم.

اگرچه سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان هم گفته است که به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی از سوی برخی افراد وضعیت کرونا در این شهرستان از زرد به قرمز تغییر یافته است.

سید طاهر حسینی ادامه داده که هم اکنون چهار بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان بستری و ۱۹ نفر در قرنطینه خانگی هستند، گچساران هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و متاسفانه برخی از شهروندان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

وی درادامه به آماری از وضعیت واکسیناسیون در این شهرستان اشاره و تصریح می کند که از ابتدای شیوع کرونا ۶۵ هزار و ۹۲۰ مورد تست کرونا در این شهرستان گرفته شده و  ۱۹هزار  و۹۴۵ نفر آلوده به این ویروس شناسایی شده اند، هرچند تاکنون نیز ۲۳۹ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند.

حسینی در پایان نیز بیان کرده که ۱۹ هزار و ۶۹۶ نفر تاکنون از بیماری کرونا در این شهرستان بهبود یافته اند،درحالی که از آغاز طرح واکسیناسیون تاکنون هم ۱۹۶ هزار و ۸۴۹ دُز واکسن به گروه های هدف این شهرستان تزریق شده است هرچند باید توجه داشت که واکسیناسیون دانش آموزان گروه هدف ۱۲ تا ۱۸ سال در این شهرستان هم اکنون در حال انجام است.

با این تفاسیر نیز،عادی انگاری ناشی از تزریق واکسن و اعمال شیوه نامه های ستاد کرونا به صورت دست پا شکسته و یا به تعبیری کج‌دارو مریز از سوی متولیان و شهروندان موجب شد تا بار دیگر گچساران برمدار قرمز کرونا قرار بگیرد،هرچند بررسی ها نشان می دهد که دستورالعمل های کرونایی در طول ایام نوروز توسط بسیاری از شهروندان چندان جدی گرفته نشد و شاید به همین خاطر هم بوده که کرونا در روزهای اخیر روند افزایشی در گچساران را پیش گرفته است.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها