نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. فروردين 1401 - 15:50
از ظواهر امر به خوبی پیداست که جمعی ازچهره های نام آشنای سیاسی گچساران و باشت آستین همت را بالا زده و از همین ابتدای سال 1401وارد گود تبلیغاتی _انتخاباتی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،این روزها بازار احساس مسئولیت‌های چهره های سیاسی گچساران برای حضور در مجلس دوازدهم در «فضای مجازی و فضای حقیقی» داغ‌تر از همیشه خودنمایی می کند، اگرچه برخی سیاسیون فعالیت شان در بستر شبکه های مجازی بیشتر از گذشته شده و بعضا هم به ارائه ایده برای آینده می پردازند.

 در این میان نیز برخی سیاسیون هم به طور مستقیم و یا غیر مستقیم از خود و عملکردهای گذشته شان حرف به میان می آورند، و گاهی هم به تخریب عملکرد دولت سیزدهم و دیگر رقبای سنتی همت می گمارند. هرچند همه این بزرگ نمایی ها جهت انعکاس در رسانه ها بوده که به نوعی باز هم بنا دارند از خود یک شخصیت منجی بسازند!.

بنابراین چهره های سیاسی که تا چندماه پیش در دسترس مردم نبوده اند،اما این روزها به بهانه جشن های نوروزی دسترسی مردم به آنها آسان تر شده و حتی ارتباط و فعالیت رسانه ای شان نیز به مراتب بیشتر از گذشته جلوه می کند.اگرچه این روزها سیاسیون( نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس دوازدهم)به هر طریقی سعی در معرفی ظرفیت های خود دارند،و تلاش می کنند به بهانه های مختلف از هر برنامه ای به نفع خود بهره برداری کنند.

از ظواهر امر به خوبی پیداست که جمعی ازچهره های نام آشنای سیاسی شهرستان های گچساران و باشت آستین همت را بالا زده و از همین ابتدای سال 1401وارد گود تبلیغاتی _انتخاباتی شده اند،کاندیداهای احتمالی که رسما شروع به یارگیری آنهم در پوشش جشن های نوروزی،بازدید از باشگاه های ورزشی ،تجمعات کوه پیمایی،مراسمات فاتحه خوانی و ...می کنند.

این درحالی است که برخی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس دوزادهم در شهرستان های گچساران و باشت جای پای خود را محکم‌تر از این موضوعات می‌دانند و به فعالیت‌های انتخاباتی خود به‌ روش های مختلف ادامه می‌دهند که در این بین باید قبول کنیم که قانون بالاتر از همه امور قرار دارد و تمامی سیاسیون (نامزدهای احتمالی)باید در مقابل قانون سر فرود آورده و تابع آن باشند.

با همه این تفاسیر نیز روزگذشته حجت الاسلام حجازی،امام جمعه گچساران در بخشی از خطبه های اولین نماز جمعه این شهرستان  در سال جدید،به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در این شهرستان اشاره و نکاتی هم متذکر شدند.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع نیز گفته بود:از سیاسیون محترم خواهش دارم، تلاش کنید که فرهنگی عمل کنید،آنهم فرهنگ الهی و نه فرهنگ مقطعی، اول از سیاسیون محترم خواهش می کنم که انتخابات زودهنگام برای شهرستان مضر است الان در این شرایط اگر تبلیغات انتخابی شروع بشود این حرکت به حال جامعه مضر است، حق الناس ضایع می شود و انحراف و انحطاط ایجاد خواهد شد.

وی افزود:به جای این موارد بروید به بحث بیکاری جوانان، به بحث نان و مشکلات مردم توجه کنید و این خواهش از سیاسیون شهرستان است. و خواهشی هم از استاندار و مجموعه ادارات مرتبط در استان داریم ،اینکه علاج واقع قبل از وقوع باید باشد و قبل از اینکه مشکلی به وجود بیاید محترمانه و منطقی آن ها را نصیحت کنید و اجازه ندهید این سبک و سیاق عمل شود.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:ممکن است این موضوعات خدای ناکرده ندامت و پشیمانی به وجود بیاورد، وقت مردم هدر می رود و در برخی محافل انحطاط و خلاف شرع وجود دارد که به هر حال برای جامعه و مردم نیز ضرر دارد. پس از استاندار و ادارات مرتبط می خواهم که این موارد را متذکر بشوند،پس سیاسیون عزیز این موارد را دیگر تمام کنند تا به وقتش به سبک قانونی ، منطقی و شرعی در زمان خودش اجرا شود.

اگرچه باید توجه داشت که رصد دقیق فضای مجازی و برخورد با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی دراین فضا ،حفظ حرمت افراد و رعایت قوانین از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه متولیان امر در سطح استان و شهرستان قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها