نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. فروردين 1401 - 13:37
حجت الاسلام حجازی گفت:اول از سیاسیون محترم خواهش می کنم که انتخابات زودرس مضر است الان اگر در این شرایط تبلیغات انتخابی شروع بشود این حرکت به حال جامعه مضر است،حق الناس ضایع می شود و انحراف انحطاط ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت الاسلام و المسلیمن سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران در اولین خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در سال 1401ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:سال نو را به همه مومنین و مومنات تبریک عرض می کنم و امیدوارم سال بسیار متفاوتی باشد به دلیل اینکه اول و آخر سال نیز میلاد حضرت صاحب الزمان(عج)است که  انشاءالله مشکلات مملکت نیز مرتفع شوند.

وی افزود:رهبر معظم انقلاب شعار سال را تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین را نامگذاری کردند،یعنی تلاش بشود که با عنایت امام زمان(عج)بنیه علمی در کشور ایجاد شود امروز  به این قدرت رسیده ایم که "پوتین" رئیس جمهور روسیه وقتی تحریم می شوند، می گوید ما را از تحریم نترسانید چرا که ما ایران را دیدیم که چقدر در تحریم رشد کرد و چقدر قدرتمند شد بنابراین من مثل ایران مقاومت می کنم.

حجت الاسلام حجازی ادامه داد:بنابراین این قدرتی که خداوند به ملت بزرگ ایران عنایت کرد،قدرتی که با اجرای فرمان ولایت بدست آمده است و این سخن پوتین درس بزرگی است ،امروز ایران اسلامی در اوج قدرت قرار دارد و مدتی پیش نیز لانه جاسوسی اسرائیل در اربیل عراق توسط سپاه پاسداران موشک باران شد و این یعنی مدیریت به سبک ولایتمداری که اینچنین هوش و ذکاوتی باشد  که جایگاه فساد را منهدم کنیم.

وی افزود:دنیا ایران اسلامی را جور دیگری می بیند،و نظام سلطه هم فهمیده است که مقابل ایران اسلامی هیچ غلطی هم نمی توانند بکند،چرا که بنا داریم جزو زمینه سازان ظهور امام زمان(عج) باشیم،حضرت آقا در تبیین شعار سال برای دستابی به پیشرفت عادلانه و حل مشکل فقر فرمودند که حرکت باید به سمت اقتصاد دانش بنیان باشد آنهم براساس اینکه درون گرایی و امید به برون نداشته باشیم.

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد: رهبری با اشاره به حوادث منطقه هم فرمودند که همه این حوادث نشلان دهنده حقانیت و انتخاب درست ملت ایران در مبارزه با استکبار است و ملت ایران درست راه را شناخت و درست هم راه  را پیمود که باید تلاش کنید امیدآفرینی در جامعه را تبیین کنیم.

حجت الاسلام حجازی بیان کرد:هفته گذشته جلسه ای در مرکز استان با عنوان شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد که دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور هم حضور داشتند. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هم نماینده محترم ولی فقیه و دبیر نیز مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود:در آن جلسه بنا شد چند نفر صحبت کنند و از ائمه جمعه بنا براین شد که بنده صحبت کنم،نکته ای را آنجا خطاب به رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور عرض کردم که «ثبّت العرش ثم انقش».(اول كاخ را بساز، بعد د‌رصد‌د نقاشی آن بر آی)! یعنی به یک مهندس معمار می گویند نقشه ای طراحی کنید و اولین سوالی که مهندس می پرسد زمین چندمتر  است؟،کجاست؟ و ...اما طرف می گوید که زمینی ندارم!.

خطیب جمعه گچساران گفت:عرض کردم که متاسفانه مهندسی فرهنگی ارائه ندادیم،اصلا فرهنگ چیست؟ درحالی که برای مردم فرهنگ را تعریف نکردیم و مهندسی فرهنگی ترسیم نکردیم.الان هم هرکسی بلند می شود و هر کار ولنگاری را کار فرهنگی تعریف می کند، هر کار خطایی را کار فرهنگی می نامند و علت این است که مهندسی فرهنگ متاسفانه آنگونه که باید و شاید ارائه ندادیم.

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:باید تلاش کنیم مهندسی فرهنگی ارائه دهیم و اینکه به چه موضوعی می توانیم فرهنگ بگوییم، آیا به هر موضوع منحطی می شود گفت فرهنگ؟به هر سبک و سیاق انحرافی می شود گفت فرهنگ؟ اگرچه فرهنگ ها مختلف و متفاوت هستند.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:اما بحث این است و از مدیر کل ارشاد اسلامی که دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هستند می خواهم که از اندیشمندان کمک بگیرند و مطالعه کنند تا مهندسی فرهنگی ترسیم و تبدیل به قانون بشود و بعد نیز قانون اعمال شود که عمل هر کسی با هر سبک و سیاقی نتواند به عنوان فرهنگ مطرح شود که به سبب آن اختلاف و ناامنی ایجاد شود.

خطیب جمعه گچساران افزود:ما هم قرآن داریم،هم نهج البلاغه داریم و هم سیره ائمه اطهارعلیهم السلام را نیز داریم و در این خصوص دستمان نیز خالی نیست .در نظام اسلامی فرهنگ باید تبدیل به قانون شود و اگر سبک و سیاقی برخلاف سیره اهل بیت علیهم السلام  است و به ضرر مردم و جامعه است بایستی مطرود شود.

وی ادامه داد:فرهنگ را در لغت به معنای علم، دانش، ادب، تعلیم و تربیت و یا آثار ادبی هم اشاره کرده اند،یعنی رشد علمی اجتماعی و ادبی،حتی در فرهنگ های بیگانه(لاتین) به معنای مراقب است .ما هم می گویم مراقبت از ارزش های انقلاب و اسلام؛پس باید تابع فرهنگی باشیم که خداوند برای سعادت بشریت ترسیم کرده است چرا که اگر انحطاط فرهنگی ایجاد شد ملت سقوط می کند و اگر رشد فرهنگی ایجاد شد به تبع جامعه نیز رشد می کند،بنابراین النتظار داریم  که فرهنگ الهی و فرهنگ رشد انسان و جامعه شود.

حجت الاسلام حجازی در ادامه هم گفت:از سیاسیون محترم خواهش دارم، که تلاش کنید و فرهنگی عمل کنید،آنهم فرهنگ الهی و نه فرهنگ مقطعی، اول از سیاسیون محترم خواهش می کنم که انتخابات زودهنگام مضر است الان در این شرایط اگر تبلیغات انتخابی شروع بشود این حرکت به حال جامعه مضر است، حق الناس ضایع می شود و انحراف و انحطاط ایجاد  خواهد شد.

وی افزود:به جای این موارد بروید به بحث بیکاری جوانان، به بحث نان و مشکلات مردم توجه کنید و این خواهش از سیاسیون شهرستان است. و خواهشی هم از استاندار و مجموعه  ادارات مرتبط در استان داریم ،اینکه علاج واقع قبل از وقوع باید باشد و قبل از اینکه مشکلی بوجود بیاید محترمانه و منطقی آنها را نصیحت کنید و اجازه ندهید این سبک و سیاق عمل شود.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:ممکن است خدای ناکرده اینگونه مسائل ندامت و پشیمانی بوجود بیاورد، وقت مردم هدر می رود و در برخی محافل انحطاط و خلاف شرع وجود دارد که به حال جامعه و مردم نیز ضرر دارد. و از استاندار و ادارات مرتبط می خواهم که این موارد را متذکر بشوند، پس سیاسیون عزیز این موارد را دیگر تمام کنند تا به وقتش به سبک قانونی ، منطقی و شرعی در زمان خودش اجرا شود.

انتهای پیام/.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها