نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. فروردين 1401 - 9:59
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد؛
گام مهم مجلس در حمایت از شرکت های دانش بنیان
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:مجلس هم بحث طرح جهش دانش بنیان را سال گذشته پیگیری کرده و انجام شده که در بودجه سال 1401هم چندین مورد برای شرکت های دانش بنیان ها بودجه دیده شده است که دولت هم با اجرای خوب بتواند کار را جلو ببرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هادی بیگی نژاد،عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص شعار سال مبنی بر «تولید،دانش بنیان،اشتغال آفرین»گفت: ببینیدبحث دانش بنیان این است که کاری که شرکت دانش بنیان انجام می دهد همان تولید ثروت است، یعنی دستگاه،وسیله و یا کالایی تولید می شود که ارزش افزوه بالایی دارد.

وی درادامه افزود:به عنوان نمونه ما در کشورمان احتیاج به ثروت آفرینی داریم، بایستی پول درست کنیم و بتوانیم کالایی با ارزش تولیدکنیم که بفروشیم و پول به دست بیاوریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بنابراین به نوعی کشورمان احتیاج به ثروت و پول دارد که بتواند کارها و اقدامات عمرانی ،زیربنایی،کشاورزی،فرهنگی،اشتغال زایی و...انجام بدهد.

بیگی نژاد گفت:بحث دانش بنیان این است که قطعه و کالای با ارزشی را تولید می کند و این برای کشورمان ثروت آفرین است،با این وجود نیز مجلس هم بحث طرح جهش دانش بنیان را سال گذشته پیگیری کرده و انجام شده  درحالی که در بودجه سال 1401هم چندین مورد برای شرکت های دانش بنیان ها بودجه دیده شده است که دولت هم با اجرای خوب بتواند کار را جلو ببرد.

بر این اساس نیز رهبر  معظم انقلاب با تأکید بر توصیه سال قبل خود مبنی بر اکتفا نکردن به کارهای سطحی همچون درج نام سال بر تابلوی خیابان‌ها و یا بر روی سربرگ دستگاه ها، گفتند: تحقق شعار امسال نیاز به سیاستگذاری دارد البته با تحرکی که از رئیس‌جمهور محترم و همکاران‌شان مشاهده می‌شود، ان‌شاءالله این شعار روی زمین نخواهد ماند اما هر چه بیشتر کار و تلاش شود بهتر خواهد بود.

مروری بر نام گذاری سال‌ها از سوی رهبر انقلاب نشان می‌دهد این هفتمین سالی است که ایشان موضوع تولید را دستمایه انتخاب شعار سال قرار می‌دهند. سال‌هایی که نام آنها به شکل مستقیم مرتبط با بحث تولید بوده عبارتند از؛تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی؛ اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال؛حمایت از کالای ایرانی؛رونق تولید؛جهش تولید و نیز تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها بوده است.

گفتنی است در نامگذاری سایر سال‌های دهه ۹۰ نیز همیشه اقتصاد نقش داشته و در بیانات ابتدای سال رهبر انقلاب نیز بر موضوع تولید به عنوان راه حل مشکلات اقتصادی کشور، تاکید شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تبریک فرارسیدن سال نو، سال 1401 را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری فرمودند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها