نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. اسفند 1400 - 13:59
مراسم تودیع و معارفه رئیس زندان شهرستان گچساران با حضور مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویرامد و جمعی از مسئولان قضائی و انتظامی گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، پیش از ظهر امروز آئین تکریم و معارفه رئیس زندان گچساران با حضور مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دادگستری و دادستان عمومی گچساران،فرمانده نیروی انتظامی و جمعی دیگر از مسئولین در زندان گچساران برگزار شد.

در این مراسم با اهداء لوح و هدایایی از زحمات "افشین نارکی" تقدیر و قدردانی به عمل آمد و با حکم مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، "حیدر مرادی پور" به سمت رئیس جدید اداره زندان گچساران منصوب شد.

منصور بیژنی،مدیر کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد در این آیین گفت:فلسفه تشکیل این آیین مشخص است، تقدیر و تشکر از زحمات چندین ساله نیروهای ارزشی در مدیریت زندان ها است، جناب "نارکی" قبول زحمت فرمودند و به مرکز استان(زندان مرکزی یاسوج) منتقل شدند تا بار مسئولیت سنگین تری را در ادامه راه خدمت نیز به دوش داشته باشند.

وی افزود:ایشان درچند نوبت مسئولیت زندان گچساران را برعهده داشتند و با جدیت نیز پای کار بودند،از طرف دیگر نیز جناب مرادی، مدیری شناخته شده و با پشتکار در این استان به شمار می روند که سابقه نزدیک به 25سال خدمت در عرصه های مدیریتی اداره کل زندان ها و زندان های تابعه را در کارنامه دارند و با کوله باری از تجربه پای به این عرصه نیز گذاشته اند که با وجود ایشان نیز ان شاءالله شاهد رشد و پیشرفت در این مجموعه خواهیم بود.

 بیژنی ادامه داد:به طور قطع هر مجموعه ای برای گام برداشتن در مسیر موفقیت و پیشرفت دارای یک منشور، برنامه و خط مشی مشخصی است، اگر به سابقه مجازات در طول تاریخ نگاهی بیاندازیم که چگونه طی مسیر کرده و چه هدف هایی نیز داشته ،بهترین خروجی را خواهیم گرفت.به عنوان نمونه در برخی دوره ها بحث مجازات صرفا به عنوان انتقام مطرح می بود و در دوره های دیگری نیز به عنوان یک تنبیه و یا دور نگه داشتن فرد از اجتماع اطلاق می شده است.

مدیر کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:اما اگر امروز نگاهی به مجموعه مجازات و آیین زندان بانی داشته باشیم تفاوت های ساختاری بسیاری با دوره های قبل نیز شاهد خواهیم بود چرا که نگاه امروز به مجازات افراد خاطی، یک نگاه اصلاحی و تربیتی است برای بازگشت مجددا فرد به دامان جامعه که در دین مبین اسلام نیز به این مهم تاکید موکد شده است.

وی در ادامه اظهارکرد:هرچند معتقدیم که اگر هنجاری در جامعه شکسته شود به تبع نیز خسارت ها و هزینه هایی به بخش هایی از جامعه نیز تحمیل خواهد کرد،بنابراین اهمیت  و جایگاه حساس شغل زندان بانی و عملکرد سایر همکاران مان در سازمان ها زندان ها برکسی نیز پوشیده نیست و این تفکر هم مردود است که بتوانیم با اعمال زور و یا محصور کردن  فرد خاطی  تنها در یک چار دیواری، اصلاح حقیقی در وی ایجاد کنیم.

بیژنی افزود:با این وجود اصلاح و هدایت صحیح جمعیت کیفری نیازمند علم و دانایی است،بدون شک با شناخت دقیق جایگاه مسئولیت و اهداف متعالی سازمان می توانیم به شایستگی مثمر ثمر واقع بشویم،هرچند دشمن فکرمی کند جایی که می تواند به کشورمان آسیب بزنید همین زندان ها هستند که باید در این زمینه نیز کاملا هوشیار باشیم.

مرادی، رئیس جدید زندان گچساران در سخنانی هم گفت:از مدیرکل محترم ،معاونین و همه همکاران که در ابلاغ مسئولیت جدید به بنده حسن اعتماد داشتند کمال تشکر و قدردانی را دارم،ضمنا از جناب نارکی که در طول سنوات گذشته خدمات بسیاری در عرصه مدیریتی زندان گچساران به مردم ارزانی داشتند نیز سپاسگذاری می کنم.

وی تصریح کرد:امیدوارم به کمک شما همکاران گرامی و عزیزان دستگاه قضا در خدمت به این قشرآسیب پذیر که به دلایلی به خطا رفته اند نیز کوشا باشیم. در پایان این مراسم نیز رویکردهای اصلاحی زندانیان و ارتقا سطح کیفی زندان مورد تاکید رئیس جدید زندان گچساران قرار گرفت.

تصاویری از آیین تودیع و معارفه را در ادامه شاهد باشید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها