نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. اسفند 1400 - 18:32
حجت الاسلام حجازی گفت: قانون مربوط به ائمه جمعه این را نیز بیان می دارد که امام جمعه باید همچون حر باشد و وابسته به هیچ جریانی و جناحی هم نباشدکه نتواند مشکلات مردم را بیان کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه (29بهمن ماه)در واکنش به برخی جوسازی ها و شیطنت ها در فضای مجازی گفت:راضی نیستم که وقت مردم و خطبه ها به این مسائل بگذرد، اما برای اینکه افرادی نادان مجبور نشوند تهمت بزنند و غیبت کنند و خودشان مبتلا به عذاب بشوند مجبورم نکاتی را عرض کنم،هفته قبل انتقاد بسیار محترمانه با زبان شوخی و خنده بعد از خطبه ها داشتیم،هرچند به شوخی هم بیان کردیم که خطبه سوم، و مطالبی هم به عزیزان نمایندگان مجلس در استان داشتیم که بنده از باب دوستی مطرح کردم.

با نمایندگان استان ارتباط مستقیم دارم

امام جمعه گچساران اظهارکرد:بنده با هر سه نماینده محترم استان ارتباط مستقیم دارم آنهم به دلایل مختلف،بنابراین با عزیزان ارتباط صمیمی داریم و بنده هم هیچ غرضی با هیچکسی ندارم . یک بخث کلی داریم که رهبری فرمودند خودی و غیر خودی که غیر خودی ها دشمنانند و خودی درون مملکت نیز دولت و ملت ؛مگر گاهی انسان نادانی که اشتباه می کند و جیره خواری  می کند که خودش بحث دیگری است.

بی احترامی به هیچ نماینده ای نداشتم

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:امام صادق علیه السلام فرمودند دوست من و محبوب ترین برادر من، کسی است که گاهی می گوید این گونه رفتار و عمل کنید،پس بنده نیز در بیان آن سخنان بی احترامی به هیچ نماینده ای نداشتم و لذا این نکته را هم بگوییم این نوع انتقادها معمولی و طبیعی هستند هرچند گاهی به برخی مسئولین  عالی رتبه هم انتقاد می کنیم که به معنی توهین و بی احترامی نیست.

گاهی جگر ما هم می سوزد

وی ادامه داد:گاهی اوقات مردم اسرارشان را به ما می گویند از باب اینکه روحانی و نماز جمعه حافظ اسرار و محرم مردم است و برخی از اسرار خود را که به ما می گویند گاهی نیز جگر ما هم می سوزد،گاهی برخی مطالب را می دانیم و نمی توانیم بگوییم و حل کنیم.

تریبون نماز جمعه،تریبون تذکر و نصیحت است

حجت الاسلام حجازی گفت:تربیون نماز جمعه تریبون حلقه اتصال بین دولت و ملت است،تریبون نماز جمعه تریبون ولایت است، تریبون نصیحت و تذکر است،انسان مقابل نصیحت نباید موضع بگیرد و مقابل نصیحت موضع گیری معقول نیست،گاهی دو نفر کاندیدا در کارزار انتخابات رقابت دارند و بعضا مطالبی را هم بیان و با هم بحث می کنند، اما نباید تریبون نماز جمعه را با این موارد مقایسه کرد درحالی که  تریبون نماز جمعه تریبون نصیحت، تذکر و حمایت از مسئولین ،نمایندگان و مردم است.

نه جیره خوار این دولتیم و نه با آن دولت دشمن

وی افزود:هرچند مشکلات مردم را باید بگوییم و لازم است هم دولت را هم تقویت و حمایت کرد،اما اینکه تصور بشود که ما با آن دولت عناد داشتیم و جیره خوار این دولت هستیم اصلا چنین چیزی نخواهد بود و نه جیره خوار این دولت هستیم و نه با آن دولت دشمنی داشتیم،بنابراین تفکری بود تفکر ولایت و تصور این بود که در دولت قبل برخی افراد گاهی آنطور که باید از جایگاه ولایت اطاعت نمی کردند و انتقاد هم می کردیم که مسیر نجات بخش مسیر ولایت است و الان هم می گوییم که مسیر نجات بخش  همان مسیر ولایت است.

چه کسانی می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد:بنابراین توصیه و نصیحتی به عنوان یک طلبه کوچکی می کنم که به تعبیری گاهی برخی نیز خیال می کنند که آب گل آلود شده است  درحالی که آب کاملا زلال است. اما برخی ها خیال می کنند آب گل آلود است و می خواهند از این آب نیز ماهی بگیرند که متاسفانه در برخی از صفحات مجازی انسان مواردی را می بیند و تعجب می کند که چرا انسان تا اینقدر باید روح ضعیف داشته باشد.

فتنه نکنید و عاقل تر از این باشید

وی ادامه داد:برخی  صفحات مجازی عکس بنده و دو نماینده محترم استان را گذاشته بودند و با این عنوان ( اذعان امام جمعه گچساران به ناتوانی سید ناصر حسینی پور)تیتر زده بودند،که این یعنی فتنه انگیزی. اما می گویم فتنه نکنید و عاقل تر از این باشید و البته نمی دانستم تا این حد انسان روحش ضعیف است.اگرچه اینگونه رفتارها فتنه انگیزی  است،بنده قبل ها هم به برادرم "سید ناصر حسینی پور" عرض کردم که از یک جهت بنده و امثال بنده و کل ملت و دولت ایران مدیون شما و امثال شما هستیم از جهت پایی که جاماند.

امام جمعه گچساران گفت:با این وجود نیز از جهتی هم جایگاه نمایندگی پیش می آیدکه اگر مشورت بخواهند مشورت می دهیم ،اگر نصیحتی شد که بنده هم به نصیحت نیاز دارم و هرکسی احساس می کند که نصیحت لازم ندارد کسالت دارد،حتی پیامبر اکرم(ص) به حضرت جبرئیل می فرمودند که مرا موعظه کنید.

امام جمعه باید همچون حر باشد

حجت الاسلام حجازی ادامه داد:بنابراین در تریبون نماز جمعه شاقولی داریم بنام ولایت و از آن جهت نیز تلاش برای حل مشکلات مردم و مشکل اشتغال جوانان .امام جمعه نیز وظایفی که دارد اینکه مشکلات منطقه را بیان کند و قانون مربوط به ائمه جمعه این را نیز بیان می دارد که امام جمعه باید همچون حر باشد و وابسته به هیچ جریانی و جناحی هم نباشدکه نتواند مشکلات مردم را بیان کند.

وی تصریح کرد:بنابراین هم نصیحت می کنیم، هم تذکر می دهیم و هم انتقاد می کنیم و هم ارادت ویژه خدمت جناب "حسینی پور" داریم و به کوری چشم دشمنان که در برون فتنه ها می کنند و نصیحت هم می کنیم که برخی درونی ها هم عاقل تر از این باشند.

امام جمعه گچساران گفت:هفته گذشته جلسه ای دیگری داشتیم،که برخی ها باز هم شروع به بحث های دیگری کردند،که لازم است بدانند که ائمه جمعه استان گاهی جلساتی دارند و کل ائمه جمعه استان برای مرتفع کردن مشکلات دور هم جمع می شوند که این بار نیز گچساران میزبان این جلسه بود،بنده هم از متولیان امر در سطح استان اجازه خواستم که هر سه نماینده استان  و جناب استاندار در این جلسه هم دعوت باشند.

وی افزود:بنابراین در این جلسه نماینده ولی فقیه دراستان به دلیل کسالت نتوانستند تشریف بیاورند و جناب "موحد" هم به دلیل ابتلای به بیماری کرونا نتوانستند دراین جلسه شرکت کنند و جناب حسینی پور هم به دلیل مشکل دیگری هم نتوانستند شرکت کنند که جناب فرماندار(دیهیم) را به این جلسه فرستادند.

اشکال این جلسه کجا بود؟

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:با این وجود نیز جناب روشنفکر به دلیل اینکه در استان حضور داشتند و چون ایشان هم در کمیسیون آموزش مجلس حضور دارند پس لازم بود که در کنار مدیر کل آموزش و پرورش مشکلات آموزشی و تربیتی استان بررسی شوند که موضوع این جلسه هم مشکلات آموزشی وتربیتی استان بود که درادامه نیز عیوب و محاسن در این جلسه مطرح شد.اما اشکال این جلسه کجا بود؟!.بنده به عنوان یک طلبه ای هستیم و دلم می خواهد مسئولین همه بی غل و غش، صاف باشند و پشت پرده  و دو چهره ای نیز ممنوع،روحیه بنده این است و بنده تلاش دارم که یک طلبه صاف و صادق باشم.

انتهای پیام/

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها