نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. بهمن 1400 - 14:43
حجت الاسلام عبودی گفت:انصافا آنچه را که در میدان 22بهمن امسال دیدیم حضور چشمگیر مردم بود که نماد اقتدار و همبستگی ملت ایران را به نمایش گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام عبودی، رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس؛ در خصوص حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22بهمن و ضرورت تبیین مکتب انقلاب اسلامی گفت:گاهی اوقات شنیده می شود که برخی ها متاسفانه مقایسه ای بین انقلاب اسلامی و رژیم پهلوی در بحث دستاوردها انجام می دهند که به هیچ عنوان چنین مقایسه هم منصفانه ای نیست چرا که قبل از انقلاب57 هیچ دستاورد و پیشرفتی در موضوعات علم،صنعت،فن آوری،دفاعی و ...برای ایران وجود نداشت.

وی افزود:باید توجه کرد که قبل از انقلاب کشورمان در دست بیگانگان بود و هیچ استقلالی هم در سطح مدیریت و اداره ایران حاکم نبود درحالی که کاملا وابسته به غرب و شرق بودیم و بالاترین مسئول کشور هم باید از بیگانگان دستور می گرفت.بنابراین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه همین تحقیرها و وابستگی ها در زمان رژیم منحوس پهلوی بخش هایی هم از خاک ایران همچون بحرین،آرارات و ... از کشورجدا شدند.

حجت الاسلام عبودی تصریح کرد:اگرچه ملت ایران در آن دوران عزت و احترامی هم نداشتند و در نهایت تحقیر و ذلت گذران زندگی می کردند،هرچند که نماد بارز این همه تحقیر "کاپیتولاسیون" بود،اما قبل از انقلاب نیز در بحث پیشرفت های علمی ،نظامی،صنعتی و دفاعی هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم چرا که کاملا وابسته به بلوک غرب و شرق بودیم و حتی در کوچکترین تجهیزات نظامی و دفاعی وابسته بودیم .به همین دلیل نمی توان به هیچ عنوان مقایسه ای بین انقلاب اسلامی و رژیم پهلوی داشته باشیم  چرا که این مقایسه اصلا درست نیست.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد افزود:امروز می بینیم که جمهوری اسلامی بعد از 43سال دستاوردهای بزرگی دست یافته است، که برای همه مشهود و قابل لمس است به عنوان نمونه همه دنیا به پیشرفت های جمهوری اسلامی در صنعت هوا فضا و نظامی _دفاعی اعتراف کره اند که جمهوری اسلامی جزو برترین های دنیا در این عرصه ها است.

وی درادامه اظهارکرد:جمهوری اسلامی در مباحث علمی و بر اساس آمارهای جهانی رشد علمی بسیار خوبی داشته است، که بازهم از این حیث در منطقه اول و در سطح جهان هم جزو برترین ها (10کشور اول دنیا)قرار دارد،از ایران اسلامی امروز به عنوان یک قطب پزشکی در دنیا نام برده می شود بنابراین به برکت انقلاب اسلامی و عنایت خداوند متعال این پیشرفت ها صورت گرفته است.

حجت الاسلام عبودی تصریح کرد:نکته دیگر که باید مورد توجه بیشتر هم قرار بگیرد اینکه این دستاوردها و پیشرفت ها انقلاب اسلامی در سایه تحریم ها ،فتنه ها و توطئه های دشمنان ایران زمین محقق شده است،امروز اگر در عرصه های علمی، دفاعی،امنیتی،صنعتی،پزشکی،نانو تکنولوژی،رادیو داروها،سلول های بنیادی،کشاورزی،زیرساخت ها و ...به پیشرفت هایی رسیده ایم تنها با تلاش دانشمندان و جوانان هم سرزمین اتفاق افتاده است،البته در دنیا تنها کشوری که با وجود تحریم های ظالمانه همچنان پیشرفت کرده فقط ایران اسلامی است.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان افزود:بنابراین طبیعی است که دشمن تلاش می کند که با تقویت جریان تحریف به دنبال سیاه نمایی باشد و کشور را عقب مانده نشان دهد،ولی آنهایی که منصف باشند و واقع بینانه به موضوعات نگاه می کنند شاهد این دستاوردهای عظیم خواهند بود هرچند معتقدم که مکتب و گفتمان انقلاب اسلامی بایستی از سوی همگان در جامعه تبیین شود.

وی درادامه بیان کرد:امروز آنچه که برای ملت عزیز و مردم اولویت دارد همین مباحث اقتصادی و معیشتی است که بازهم براین موضوعات تاکید می کنیم و از مسئولیت هم تقاضا داریم که به این مسئله مهم نیز توجه بیشتری کنند و این مهم را در اولویت برنامه ریزی و اقدامات شان قرار دهند تا هرچه زوتر نیز مشکلات مرتفع شوند.

حجت الاسلام عبودی تصریح کرد:مردم همچنان امیدوار به این دولت مردمی و انقلابی هستند که تحولی نیز در زمینه اقتصادی ایجاد کند، البته هم نباید فراموش کنیم که در این خصوص نیازمند زمان هستیم و دولت هم باید از زمان و فرصت نهایت استفاده را ببرد چرا که هیچ تعللی هم قابل قبول نخواهد بود.

وی ادامه داد:حقیقتا مردم هم در این 43سال نظام اسلامی را حمایت و همراهی کردند و به نوعی هم مشکلات را تحمل کردند، مردم امسال در راهپیمایی 22بهمن هم باشکوه تر به صحنه آمدند ،که جا دارد تشکر ویژه ای از ملت عزیز ایران و بویژه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم که امسال هم با شایستگی و شکوه هرچه تمام تر نیز به صحنه آمدند و حماسه دیگری را آفریدند.

حجت الاسلام عبودی در پایان گفت:انصافا آنچه را که در میدان 22بهمن امسال دیدیم حضور چشمگیر مردم بود که نماد اقتدار و همبستگی ملت ایران را به نمایش گذاشتند. و نکته خاص مراسم 22بهمن امسال این بود که همه روستاها هم به صحنه ها آمده بودند و خیلی از تصاویری که رسانه ملی هم پخش می کرد مربوط به روستاها بود که در نوع خودش هم تازه بود لذا مسئولین برای خدمت به این مردم از هیچ کوششی دریغ نورزند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها