نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. بهمن 1400 - 8:47
جانباز گچسارانی گفت:22بهمن نماد یک اتفاق بزرگ مردمی است امسال نیز شاهد بودیم که با وجود همه سختی ها و مشکلات معیشتی بازهم مردم جانانانه و صادقانه به صحنه آمدند و یکبار دیگر 22بهمن تماشایی را رقم زدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ابوالحسن غلامی ،جانباز قطع عضو گچسارانی در گفتگو با صبح زاگرس؛ ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22بهمن در خصوص ضرورت تبیین مکتب انقلاب اسلامی درجامعه گفت: در تاریخ 300سال اخیر جامعه بشری اتفاقات خاص و تاثیرگذاری رخ داده است ،اتفاقاتی که در نهایت به جنگ جهانی دوم رسید که به عقیده بنده با طراحی یک اتاق فکر که بخش عمده آن هم صهیونیست ها بودند،چنین اتفاقی نیز به وقوع پیوست.

وی افزود:بنابراین در بحبوحه چنین جنگ هایی هم میلیون ها انسان از بین رفتند، اما وقتی به خروجی و نتیجه این موضوعات دقت می کنیم که بسیار هم قابل تامل است،پیروزی عده ای برعده ای دیگر که قشر پیروز خودشان را در دنیا به عنوان حق معرفی می کنند و دیگران را هم باطل،با این وجود این تفکر در نهایت هم منجر به تشکیل سازمان ملل و تاسف بارتر هم تاسیس شورای امنیت شد که چند کشور هم با حق وتو برای همه بشریت تصمیم می گیرند.

غلامی تصریح کرد:اما در دل این موضوعات می بینیم که همان اتاق فکر صهیونیست ها باز هم نقش پررنگی را ایفا می کنند ،که درنهایت منطقه خاورمیانه و سرزمین فلسطین را برای حکمرانی برجهان انتخاب می کنند و تاریخ هم نشان داده که بهترین مناطق دنیا برای زندگی و ایجاد تمدن از مصر بوده تا ایران، که عموما این مناطق هم در اختیار مسلمانان بوده است.

جانباز گچسارانی ادامه داد:هرچندمسمانان همیشه هم می خواستند با دیگران در تعامل درست و سازنده باشند،اما صهیونیست ها همیشه به این فکر بودند که چگونه بر این مناطق سیطره پیدا کنند و حاکم شوند که در ادامه نیز با آوردن تعدادی از یهودیان به منطقه فلسطین بدنبال عملی کردن این نقشه های شوم هستند و همه هم شاهدیم که از زمانی که پای صهیونیست ها به خاورمیانه باز شده لحظه ای آرامش و امنیت در منطقه بوجود نیامده چرا که رژیم صهیونیستی مدام در حال طرح ریزی فتنه و توطئه علیه مسلمانان است.

وی اظهارکرد:اما در چنین شرایطی بود از دل سرزمین کهن ایران که همیشه در طول تاریخ اندیشمندان ،دانشمندان و علمای بزرگی داشته است ،بزرگی مردم از تبار اهل بیت علیهم السلام به پا خواستند و قیام کردند،حضرت امام (ره)به واقع عمق این مسئله را دریافتند که دنیا در اختیار عده ای استعمارگر اداره می شود و دو بلوک غرب و شرق برجهان حکمرانی می کنند.

غلامی افزود:بنابراین در چنین شرایطی بود که انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام در 22بهمن 57 و به پشتیبانی و حمایت مردم به ثمر می نشیند.اما قبل از وقوع انقلاب رژیم پهلوی خیانت ها و جنایات بسیاری در ایران مرتکب شد و با وجود کشف نفت در ایران و درآمد کم نظیری که نفت داشت به راحتی می توانستند جای جای ایران زمین را آباد کنند اما متاسفانه بیشتر هزینه های مملکت در خدمت چپاولگران و استعمارگران بود و آنچه هم می ماندخرج عیش و نوش عده ای خاص می شد.

جانباز گچسارانی ادامه داد:رضاخان با آن وضعیتی که داشت و به نوعی دست نشانده انگلیسی ها بود که در نهایت هم توسط همان انگلیسی ها از سلطنت کنار گذاشته شد و در ادامه نیز آمریکایی ها با یک کودتا پسرش را برحکومت نشاندند،بنابراین در چنین شرایط خفقان و ظلم نیز امام روح الله قیام می کنند که در ادامه نیز منجر به ظهور انقلاب اسلامی ایران می شود.

وی تصریح کرد:انقلاب اسلامی حقیقتا برگرفته از وحدت و انسجام ملت برای مبارزه با طاغوت بود، درحالی که انقلاب اسلامی دستاورد بزرگی برای بشیریت به شمار می رود و معتقدم که اگر امروز مشکلاتی در کشورمان وجود دارد به این موضوع برمی گردد که هرجایی که الگوی انقلاب و اهداف انقلاب را به کار گرفتیم پیشرفت کردیم و هرکجا هم از اهداف،آرمان و گفتمان اصیل انقلاب فاصله گرفتیم، در نتیجه ضرر کردیم.

غلامی اظهارکرد:بنابراین انقلاب اسلامی با آگاهی و در صحنه بودن مردم محقق شد و تداوم مسیر انقلاب هم با در صحنه بودن مردم محقق شده و خواهد شد.اما این فشار معیشتی که امروز به سفره مردم وارد شده است به خوبی نشان می دهد که ریل گذاری در مسئله اقتصادی اشتباه بود و برپایه مبانی انقلاب اسلامی گذاشته نشده است.

جانباز گچسارانی گفت:باید توجه داشت که انقلاب اسلامی هیچگاه سرستیز و دشمنی با هیچ دولت و ملتی را نداشته و نخواهد داشت، اما همین انقلاب در مقابل زیاده خواهی دشمنان با قدرت ایستادگی خواهد کرد.در دوران طاغوت در همین گچساران بیشتر راه ها و جاده ها خاکی بودند و آن همه درآمد حاصل از فروش نفت، اما چنین وضعیتی را شاهد بودیم درحالی که روزی 6میلیون بشکه نفت در زمان پهلوی کجا می رفت و این خود یک سوال بزرگ تاریخی است.

غلامی ادامه داد:ملت ایران همیشه در طول تاریخ چند هزار ساله اش به دنبال عزت و سرافرازی بوده است، 22بهمن نماد یک اتفاق بزرگ مردمی است که نشان می دهد همچنان اصل در انقلاب اسلامی، مردم هستند. مردمی که همیشه به فرمان ولایت در وسط میدان هستند.

وی افزود:حضرت امام با انقلاب اسلامی مکتب جدیدی را پایه گذاری کردند و جوانانی که در طول دفاع مقدس این مکتب را به شایستگی برای ملت ها و آزادی خواهان جهان تشریح و تدوین کردند، و امیدواریم ما بتوانیم در ادامه انقلابی که ملت ایران به رهبری حضرت روح الله پایه گذاری کردند تا ظهور حضرت حجت(عج) و ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش آفرینی کنیم.

جانباز گچساران درادامه با اشاره به راهپیمایی 22بهمن درکشورمان اظهارکرد:این نکته مهم است که هرکجای مسیر انقلاب پایه را برفرهنگ غنی اسلامی و ایرانی گذاشتیم موفق بوده ایم،در 22بهمن امسال همه شاهد بودیم که با وجود همه سختی ها و مشکلات معیشتی بازهم مردم جانانانه و صادقانه به صحنه آمدند و یکبار دیگر یک 22بهمن تماشایی را رقم زدند.

وی ادامه داد:همه شاهد بودیم که از پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، در 22بهمن به صحنه آمدند،هم در شهرها و هم در روستاها و هم در مناطق عشایری مردم یکبار دیگر با آرمان های حضرت امام(ره) و انقلاب شان تجدید میثاق کردند،که امیدوارم مسئولین قدر این ملت را که حضرت امام راحل فرمودند از امت پیامبر(ص) هم برترند، خیلی بهتر از این بدانند و همه مسئولین برای آسایش و آرامش مردم  تلاش و همت کنند چرا که در راه خدمت به این مردم باید جان داد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها