نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. بهمن 1400 - 11:50
سردار مثنوی در نشست مجمع گروه های جهادی استان مطرح کرد؛
امید آفرینی، رسالت مهم گروه های جهادی/جهادگران بسیجی میدان داران خدمت به مردم هستند
جانشین سپاه فتح استان گفت: امروز عرصه جهادگران به عرصه خدمت انسان ساز تبدیل شده است هرچند برخی ها دل مردم را نسبت به نظام اسلامی خالی و دلسرد می کنند اما حرکت های جهادی جهادگران خود امیدآفرین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، نشست سالانه مجمع گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با محورهای دوره آموزشی" رسم جهاد" و نیز سومین دوره انتخابات مجمع گروه های جهادی به مدت دو روز در تالار فرهنگیان گچساران درحال برگزاری است.

 

سرهنگ صالحی، مسئول بسیج سازندگی استان درافتتاحیه این آیین گفت: درحال حاضر ۷۰۰ گروه جهادی درسامانه" اطلس جهادی" ثبت شده است که امیدواریم بازهم شاهد نقش آفرینی هرچه بیشتر جهادگران مان باشیم.  

 

وی افزود: این نوید را هم می دهم که در هفته گذشته بنه تدارکاتی(میکسر،موتورجوش، دریل تخریب و...) برای گروه های جهادی فزاهم شد درحالی که عزیزان جهادی می توانند از این  امکانات و بنه تدارکاتی نیز بهره مند شوند و هرچه بیشتر به سمت جهادی شدن پیش بروند.

 

صالحی ادامه داد: تاکید می کنم که هرگروه جهادی باید یک رابط را در بحث اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ کار بکارگیری کرده و نیز یک رابط عمرانی و فنی در بحث محرومیت زدایی را در برنامه اش برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف داشته باشد.

 

تاج الدینی،دبیر مجمع جهادگران استان دراین آیین هم گفت: مجمع گروه های جهادی در دی ماه سال ۹۸تشکیل شد و دراین راستا نیز گروه های جهادی درسطح شهر و روستا به مردم خدمت ها کردند،اگرچه در مجمع جهادگران نیز گروه های جهادی را ساماندهی کردیم که در اول کار نیز از ۱۵۰گروه جهادی بهره بردیم که هم اکنون این مهم به بیش از ۷۰۰گروه جهادی رسیده است که در موضوعات مختلف تخصصی نیز ورود کرده اند.

 

وی افزود: البته یکی از موانع نیز بحث هویت بخشی به گروه های جهادی بود که بعد از پیگیری ها صدور مجوزات گروه های جهادی نیز صادر شد،نکته بعد هم بحث کمک های مردمی بود که خوشبختانه کار شماره حساب ها به نام خود گروه های جهادی ثبت شد و امروز هم به صورت ویژه بحث آموزش و توانمند سازی گروه های جهادی را در برنامه خواهیم داشت.

 

تاج الدینی تصریح کرد:بنابراین تنها استانی که توانسته بنه کامل‌جهادی را تحویل شورای جهادی شهرستان ها بدهد، کهگیلویه و بویراحمد است، باید توجه داشت که دربحث سازماندهی و ساماندهی گروه های جهادی مجمع جهادگران توانسته براساس تخصص این گروه ها؛گروه ها را دسته بندی و کارگروه های مختلف را تشکل دهد.

 

 در ادامه این آیین نیز سردار مثنوی، جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: حقیقتا تجمع امروز جهادگران فرصتی است که از زحمات شما عزیزان نیز تشکر و قدردانی کنیم،چرا که جهادگران میدان داران اصلی خدمت به مردم هستند و در حوادث مختلف نیز جهادگونه پای کار آمدند،اگرچه این حرکت ها و فعالیت ها جزء لاینفک زندگی جهادگران به شمار می رود و چنینی اقداماتی خیلی هم قابل تحسین هستند.

 

 وی افزود:چیزی که از اسلام و مکتب اهل بیت علیهم الاسلام‌ درک کردیم اینکه جهاد تنها مربوط به یک فضای انحصاری نیست و درتمامی عرصه ها حتی تهذیب نفس ، اخلاق و در دفاع از ناموس و جان مردم و در هرجایی که بشر فعالیت و حضور دارد، معنا پیدا می کند،بنابراین جهاداصغر و جهاداکبر یکی از بارزترین تقسیم بندی هادر این خصوص است و روایت ها نیز دراین خصوص داریم.

 

سردار مثنوی گفت:باید توجه کرد که جهاد اکبر مقدمه جهاد اصغر است و درجهاد اکبر باید با نفس خویش مقابله کرد و کسی که می خواهد میدان دار جهاد اصغر باشد حتما باید وارد میدان جهاداکبر شده باشد.

 

وی افزود:بنابراین جهاد اکبر یک عرصه جهاد دائمی است و امروز جهاد کبیر مرحله ای بالاتر است که اگر امروز مکلف به مرزبندی با نظام سلطه هستیم باید نسبت خودمان را هم با استکبارجهانی مشخص کنیم که دراین امر مهم هم جهاد اصغر و هم جهاد اکبرنهفته است.

 

 سردار مثنوی بیان کرد: البته چه روزها و شب هایی که جهادگران بسیجی فضای گرم کانون خانواده را رها می کنند و درکنار مردم محروم قرار می گیرند و از فرصت های جوانی برای خدمت رسانی به مردم بهره می جویید، چرا که خدمت به مردم طبق فرموده مقام معظم رهبری بالاترین نوع جهاد کبیر است.

 

وی گفت:با این وجود بهترین عرصه برای دلدادگان انقلاب اسلامی حضور درصحنه های خدمت به مردم است وهم امروز درشرایطی که تحریم ها بی سابقه است و مشکلات بسیاری درکشور وجوددارد، اما جهادگران میدان دار عرصه های مختلف هستند درحالی که همه عافیت طلبی ها را کنار گذاشته اید و به میدان عمل وارد شده اید.

 

جانشین سپاه فتح استان بیان کرد: جهادگران امروز ادامه دهندگان جهادگران دوران دفاع مقدس هستند و امروز شما(جهادگران) خدمت آسان و راحت به مردم ارائه می کنید که این  امر واقعا مظهر جهاد کبیر است،بنابراین خدمت شما درگروه های جهادی یک خدمت صادقانه است.

 

سرار مثنوی ادامه داد:ما امروز درگیر یک هماورد بزرگ با دشمن هستیم و دربطن این گروه های جهادی هم جهاد تبیین است که به جهادسیاسی کمک می کند ، اصل حضورشما یعنی امیدبه آینده و حضور جهادگران دریک منطقه و کمک به رفع مشکلات مردم یعنی همان جهاد علمی ،فرهنگی،عمرانی و...؛اگرچه این ویژگی های حرکت گروه های جهادی است که باید قدردان این موضوع باشیم چرا که یک خدمت مومنانه است اگر بدنبال حرکت پیش برنده و پیش رونده درانقلاب اسلامی باشیم باید ایستادگی و مقاومت کنیم.

 

 وی همچنین افزود: شما جهادگران درهر منطقه ای که پا می گذارید بسیج کننده اید و مسئولین را به روی خط خدمت به مردم پای کار می آورید،درزلزله سی سخت اگر بنا بود این اقدامات را دولت انجام بدهد متحمل هزینه های زیادی می شد و اما شما جهادگران موفق از این میدان بیرون آمدید،درحالی که خالصانه مسیر رشد و تعالی را طی می کنید.

 

جانشین سپاه فتح استان بیان کرد: امروز عرصه جهادگران به عرصه خدمت انسان ساز تبدیل شده است هرچند برخی ها دل مردم را نسبت به نظام اسلامی خالی و دلسرد می کنند اما حرکت های جهادی جهادگران خود امیدآفرین است،که خدمت را آسان و بی منت به مردم ارزانی می دارید.

 

وی افزود: شما جهادگران زحمت مراکز پژوهشی و دانشگاهی درجنس خدمت رسانی ها را کم کرده اید و باید از این ظرفیت ها نیز استفاده کرد هرچند بازهم باید گروه های جهادی را رشد و نمو داد،و ازدیگر ویژگی ها نیز مشارکت مردمی است اینکه در منطقه ای که حضور پیدا می کنید اول مردم همان منطقه را درکار وارد می کنید و این حرکت خودش بسیار ارزشمند و نتیجه بخش است.

 

سردار مثنوی در پایان گفت: حقیقتا گروه های جهادی از مشکلات مردم گره گشایی می کنند،و این مولفه تمدنی ما که همان مشارکت مردمی است را به نحو شایسته ای به اجرا درآورده اند. اوج مواجهه حاج قاسم درآنجایی بود که به مردم آن منطقه کمک می کردند و حقیقتا هم درمیدان و پای کار مردم بودند و حتی دیگران را هم دعوت به حضور می کردند و این ویژگی امروز شما جهادگران است.

 

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها